انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 13959
13:17

تکنیک های تبلیغات، دستاورد برتر دوره اول متوسطه

کاربر خانم زارعی
نسخه مناسب چاپ

تکنیک های تبلیغات، دستاورد برتر دوره اول متوسطه

تکنیک های تبلیغات، دستاورد برتر دوره اول متوسطه

تکنیک های تبلیغات، دستاورد برتر دوره اول متوسطه

چکیده:  هدف از این تحقیق بررسی کارکرد تکنیک های عملیات روانی در حوزه خبر در سه فرایند ذهنی اثرگذاری، گستردگی و مدت اثر تبلیغ می باشد. در این تحقیق مقصود از اثر گذاری، مقدار جلب توجه مخاطب به پیگیری پیام رسانی تبلیغ، از طریق ایجاد کنجکاوی، تعلیق و همذات پنداری می باشد. مفهوم گستردگی تبلیغ اشاره به جذب حداکثری مخاطب از رده های سنی متفاوت و سبک های زندگی گوناگون می باشد؛ در نهایت مدت اثر تبلیغ اشاره به مدت زمان ماندگاری پیام در ذهن مخاطب دارد.

در این مقاله با بررسی تکنیک های: * واژه های همسنخ * انتخاب تیتر * آهنگ و ضرب آهنگ گزارش * همنشینی * مفروض انگاری به منظور تکمیل تحقیق با کمک آزمون لیکرت، نگرش پاسخ دهندگان در زمینه سه متغیر تحقیق، شامل فرایندهای ذهنی اثر گذاری، گستردگی و مدّت اثر تبلیغ مورد بررسی قرار گرفت.

در جهان پیرامون ما کالای مصرفی بیش از هر شیء دیگری می خواهد با ما رابطه ذهنی برقرار کند. یعنی چرخه اقتصادی مبتنی بر تولید انبوه، همزمان که باید مسیر تولید را برای درآمد بیشتر توسعه ببخشد، باید فکری نیز به حال نظام تقاضا کند تا بسترهای لازم برای توسعه تولید و عرضه، همواره فراهم باشد. در این میان تبلیغات مهم ترین دستاویز نظام تولیدی برای ایجاد این هدف است. جهان پیرامون ما همزمان با حجم بسیار زیادی از کالاهای مصرفی و تبلیغات متعدد این کالاها مواجه است. تولید روز افزون کالاهای صنعتی و رقابتی که هر روز فشرده تر می شود نیاز به تبلیغ را روز به روز افزون تر می کند.

از این منظر، هر روز تکنیک هایی پیچیده تر برای درگیر نمودن ذهن مخاطب در عرصه تبلیغ، به وجود می آید. استفاده از تکنیک های عملیات روانی در حوزه خبر، که سابقه بیشتری نسبت به حوزه تبلیغات دارد، کاربردی روزافزون در این عرصه دارد. هدف از این پژوهش بازیابی این تکنیک ها در حوزه تبلیغات می باشد. با نگاهی ساده به برنامه روزانه صدا و سیما در می یابیم بخش عمده ای از زمان پخش برنامه ها به تبلیغات اختصاص دارد.

[تکنیک های تبلیغات، دستاورد برتر دوره اول]

کافیست با اطلاع از هزینه های پخش تبلیغ در تلویزیون این سوال در ذهن تداعی می گردد که برای چه شرکت ها این همه پول برای تبلیغات می دهند؟ آیا این تبلیغات تاثیر گذارند؟ چگونه می توان تبلیغی تاثیر گذار داشت؟ این تاثیر گذاری به چه قیمتی برای فرهنگ ما تمام خواهد شد؟

در جهان پیرامون ما کالای مصرفی بیش از هر شیء دیگری می خواهد با ما رابطه ذهنی برقرار کند. یعنی چرخه اقتصادی مبتنی بر تولید انبوه، همزمان که باید مسیر تولید را برای درآمد بیشتر توسعه ببخشد، باید فکری نیز به حال نظام تقاضا کند تا بسترهای لازم برای توسعه تولید و عرضه، همواره فراهم باشد. در این میان تبلیغات مهم ترین دستاویز نظام تولیدی برای ایجاد این هدف است. جهان پیرامون ما همزمان با حجم بسیار زیادی از کالاهای مصرفی و تبلیغات متعدد این کالاها مواجه است. تولید روز افزون کالاهای صنعتی و رقابتی که هر روز فشرده تر می شود نیاز به تبلیغ را روز به روز افزون تر می کند.

از این منظر، هر روز  تکنیک هایی پیچیده تر برای درگیر نمودن ذهن مخاطب در عرصه تبلیغ، به وجود می آید. استفاده از تکنیک های عملیات روانی در حوزه خبر، که سابقه بیشتری نسبت به حوزه تبلیغات دارد، کاربردی روزافزون در این عرصه دارد. هدف از این پژوهش بازیابی این تکنیک ها در حوزه تبلیغات می باشد. با نگاهی ساده به برنامه روزانه صدا و سیما در می یابیم بخش عمده ای از زمان پخش برنامه ها به تبلیغات اختصاص دارد. کافیست با اطلاع از هزینه های پخش تبلیغ در تلویزیون را مشاهده کنیم این سوال در ذهن تداعی می گردد که برای چه شرکت ها این همه پول برای تبلیغات می دهند؟ آیا این تبلیغات تاثیر گذارند؟ چگونه می توان تبلیغی تاثیر گذار داشت؟ این تاثیر گذاری به چه قیمتی برای فرهنگ ما تمام خواهد شد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها