mazandaran-admincb

مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران: قرآن و عترت به عنوان امانت الهی ، مثل دو بال هستند که باید با هم حرکت کنند

مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران در مراسم صبحگاه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران که صبح روز شنبه مورخ 11/3/98 در نمازخانه این اداره برگزار شد، گفت: قرآن و عترت به عنوان امانت الهی ، مثل دو بال هستند که باید با هم حرکت کنند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران: قرآن و عترت به عنوان امانت الهی ، مثل دو بال هستند که باید با هم حرکت کنند

« عباسعلی ابراهیمی» در این مراسم گفت: نماز در واقع نهی کننده فحشا و منکرات بوده و سبب می‌شود تا انسان ارتباط بیشتری با خدای خود برقرار کند و از گناه و آسیب به دور باشد.

وی با بیان اینکه هرکسی که به قرآن روی آورد یقینا ذات اقدس الهی کرامتش را افزون خواهد کرد، افزود: اصولا سه نگاه نسبت به قرآن قابل بحث است که شامل بحث اعتقادات، اخلاقیات و احکام است یعنی کل مسائلی که به انسان توصیه می شود همین سه معقوله است که اگرانسان به این نکات توجه و عمل کند، می تواند از طریق قرآن به نهایت کمال برسد و زندگی و آینده روشنی را برای خود بسازد.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران تصریح کرد: قرآن و عترت به عنوان امانت الهی ، مثل دو بال هستند که باید باهم حرکت کنند. از این رو به هیچ وجه قرآن کریم بدون عترت نمی‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه آنچه که معصومین در طول زندگیشان از تفسیر قرآن به ما بیان کردند اگر به آن توجه کنیم قطعا توانستیم به وظایف خود توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم، خاطرنشان کرد: هرچه بخواهیم در قرآن می یابیم. قرآن یک کتاب آسمانی کامل و مرجع است که می‌تواند چراغ راه زندگی ما باشد و انسان را به کمال برساند. انسان به کمک قرآن از گناه و زشتی به دور می ماند.

ابراهیمی با بیان اینکه پایه و اساس زندگی انسان از خانواده شروع می شود و خانواده در شکل‌گیری درست و صحیح انسان نقش اساسی دارد، اظهارداشت: خواندن قرآن ارزش معنوی دارد و تفسیر آن بسیار با ارزش است و حتی نگاه به قرآن نیز نوعی از عبادت محسوب می‌شود پس در شبانه روز سعی کنیم تا خانواده خود را تشویق به خواندن به قرآن کنیم زیرا این کتاب الهی و آسمانی سرچشمه همه خوبی‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت ماه رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و انسان در این ماه با روزه گرفتن به خودسازی و پرهیز از گناه می پردازد. روزه علاوه بر اطاعت فرمان خدا و رضایت او، آثار و برکات خوب و موثری دارد که در زندگی انسان به خوبی قابل مشاهده است.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران در بخش دوم سخنان خود به لزوم همدلی و وحدت در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: در شکل‌گیری و پیشرفت تمدن جامعه اصول فراوانی تاثیر گذارند که همه ما باید با دغدغه به آنها توجه کنیم. در جامعه نظام‌مند اسلامی در برابر با جنگ، توطئه و دشمنی، باید همه باهم متحد شویم تا در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی پیروز شویم. تمام تلاش ما باید این باشد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم .

 

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.