alamdar 313

جلسه مشترک مربیان خواهر و برادر حلقات شجره طیبه صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان

جلسه مشترک مربیان خواهر و برادر حلقات شجره طیبه صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان

به گزارش بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان جلسه مشترک مربیان خواهر و برادر حلقات شجره طیبه صالحین با سخنرانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سرهنگ محمد ملایی در سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

مربیان حلقه های صالحین باید با استدلال مخاطب را قانع کنند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین (علیه السلام) در جمع مربیان حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان گفت : مربیان باید در زمینه های مختلف سطح اطلاعات خود را بالاببرند تا در مواقع لزوم بتوانند با استدلال و دلایل منطقی جواب مخاطب خود را بدهند.

جزئیات تصویب بودجه مربوط به فرهنگیان را در حلقات تشریح کنید

&nbsp سرهنگ محمد ملایی با تشریح بودجه مربوط به سهم فرهنگیان در برنامه ششم افزود : هدف برنامه ششم توسعه حمایت از معلمان است که باید از نمایندگان مجلس دعوت کنید که در جمع حلقات حاضر شده و در مورد جزئیات تصویب بودجه های مربوط به فرهنگیان در جمع مربیان و اعضای حلقات صالحین توضیح دهند. 

جایگاه و منزلت معلمان باید در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود

محمد ملایی همچنین با اشاره به تکالیف مشخص شده ی دولت در برنامه ششم توسعه گفت : دولت باید به بندهای متذکر در برنامه ششم توسعه پایبند باشد تا حق معلمین با توجه به جایگاه و منزلت این قشر تمام و کمال پرداخت شودو اگر نظام رتبه بندی معلمین به صورت کامل اجرا شود انقلابی در اوضاع معیشتی این قشر اتفاق می افتد.

هدف ما بصیرت دادن است، نتیجه با خداست

وی همچنین با تاکید بر تاثیر مربیان حلقات صالحین در بالابردن سطح آگاهی معلمان افزود : سعی شود در جلسات حلقه های صالحین بیشتر تکیه بر تشریح مسائل مربوط به نظام رتبه بندی و نقش مجلس در پیشبرد و تحقق این طرح شود .چون به قول مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) هدف ما بصیرت دادن است و نتیجه با خداست، بنابراین تا جایی که می توانید از افراد قدرتمند در بیان قرائن و شواهد در جلسات حلقه های صالحین استفاده کنید تا نتیجه ی حاصله از این جلسات به ایده آل های بسیج نزدیکتر شود.

سطح کیفی حلقات صالحین را بالا ببرید

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در ادامه گفت : باید سطح کیفی حلقات صالحین را بالاببرید. در این برهه از زمان باید بصیرت افزایی و تبیین آگاهانه اتفاق بیفتد و مخاطبین انتظار نشست های سطح بالا و تخصصی را دارند پس باید تلاش کرد تا این خواسته به بهترین نحو عملی شود.

اجرای نظام رتبه بندی معلمان انقلابی عظیم در معیشت فرهنگیان ایجاد خواهد کرد

سرهنگ ملایی ضمن تشریح سطوح تعریف شده در طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمین یکی از طرح های حمایتی برای معلمین است که در آن معلمین پنج رتبه دارند و سطوح تعریف شده ی آنها در حد استاد ، استادیار و ... است.

وی ادامه داد: سه شاخصه در این طرح رتبه معلم را افزایش می دهد 1. تخصص که بیشتر در دوره های ضمن خدمت محقق می شود 2. سطح تحصیلات 3. سنوات مثبت . این شاخص ها کمک می کند تا جایگاه اصلی معلمین در نظام رتبه بندی مشخص شود و اگر ملاک های این قانون اجرایی شود بسیاری از معلمین به حق خود خواهند رسید.

از یک لیبرالیسم نباید انتظار تفکر اسلامی داشت

آقای ملایی در ادامه با اشاره به مقابله جدی با نظام سرمایه داری در حکومت اسلامی گفت : در جریان نظام سرمایه داری هدف وسیله را توجیه می کند و نباید از یک لیبرالیسم نباید انتظار تفکر اسلامی داشت چن این تفکر معلم را یک ابزار تلقی می کند تا به اهداف خود برسد و وظیفه شما در حلقات صالحین باید مبانی فکری این گروه را بشکافید .

وظیفه شما مربیان آگاهی دادن نفر به نفر است

وی همچنین با تشریح برخی وظایف مربیان حلقه های صالحین ادامه داد : وظیفه شما آگاهی نفر به نفر است و برای محقق شدن این رویکرد باید مشکل گفتمان را حل کنید تا با تبادل نظر و الگوسازی ذهنی بتوانید سوالات و ابهامات را در ذهن مخاطب حل کنید .

مربی باید دغدغه مند و مطالبه گر باشد

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین (علیه السلام) در پایان با تاکید بر لزوم دغدغه مندی مربیان حلقه های صالحین گفت : اگر بی دغدغه باشیم مسائلی چون کاپیتولاسیون پیش می آید ، اگر بی دغدغه باشیم مشکلی مثل داعش به وجود می آید . زمان احساسی نگری گذشته است و باید مطالبه گر بود تا طبق قانون نظام و در چارچوب آن برای سوالات خود جواب پیدا کرد.

سرهنگ محمد ملایی در پایان جلسه به سوالات مربیان پاسخ داده و جلسه با قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) خاتمه یافت

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.