mazandaran-admincb

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران: بر اساس سند تحول بنیادین،همه معلمان رسالت تربیتی دارند

عسکری نیکزاد در این نشست با اشاره به جایگاه تربیت در دستگاه آموزش و پرورش، به تشریح رسالت های کلی معلمان و مربیان پرداخت و گفت: با استفاده از علوم انسانی می توان جامعه را با توجه به نقشه راه مطمئن و خوب به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کرد. همانطور که می دانیم، در کشورهای پیشرفته یک نویسنده از یک ثروتمند، ارزش و منزلت بیشتری دارد، چون اهداف جامعه را این قشر آدمها تعیین می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران: بر اساس سند تحول بنیادین،همه معلمان رسالت تربیتی دارند

وی افزود: نگرانی همیشگی بنده این است که بسیاری از کتاب های مختلف با اسم های زیبا و نثرهای روان در بین جوانان و نوجوانان ما پخش می شود که ذهن این عزیزان را به انحراف می کشاند و با یک نمایش و عملیات فرهنگی به راحتی می توانند در بین جوانان ما خواسته خود را جا بیاندازند که۰ آن وقت دیگر بسیار دیر است و به سختی می شود دانش آموزان و جوانان را به راه درست هدایت کرد. به همین منظور رسالت ما سنگین تر می شود و باید در این زمینه فعال تر ورود پیدا کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر نقش مربیان تربیتی خاطرنشان کرد: طبیعتا در بحث فعالیت های امور تربیتی این موضوع مهم است که دانش آموزان را از لحاظ روانی و دینی در سلامت و در مسیر درست نگه داریم . بسیاری از مشکلاتی که امروزه تحت عنوان آسیب های اجتماعی مطرح می شود، بیشتر آن ها به کم کاری و غفلت در مسائل فرهنگی مربوط می شود. اگر از ابتدا به شکل جزیره ای، دوره ای و احساسی عمل نمی کردیم این همه نگران آسیب های اجتماعی نبودیم .

وی با بیان این که نقشه راه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است و در این سند تحول تمام حرکات معلمان در همه رشته ها و مسیر مربوط به امور تربیتی ترسیم شده است، اظهار داشت: ما معتقدیم تعارضاتی بین تربیت درون مدرسه و خارج از مدرسه وجود دارد. انتظار این بود که ما باید آنقدر در تربیت دانش آموزان اثرگذار باشیم تا عوامل مزاحم پیرامونی را در تربیت، خنثی و دانش آموزان را چنان تربیت کنیم که در مقابل آسیب ها واکسینه شوند. مربیان امور تربیتی باید آگاهی کامل نسبت به سند تحول بنیادین داشته باشند و بدانند که رسالت تربیتی آنها در کشور چیست و برای چه هدفی دانش آموزان را تربیت می کنند.

این مسئول استانی در ادامه گفت: رسالت امور تربیتی با دیگر مسائل در تعلیم و تربیت بسیار متفاوت است. تمام دبیران و معلمان ما بر اساس سند تحول بنیادین رسالت تربیتی دارند و وظیفه آنها تعریف شده است در نتیجه باید در این بخش تخصصی تر و جدی تر وارد شویم.

 نیکزاد بار دیگر بر ارزشمندی معلمان و مربیان در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: معلمان انسان هایی مورد اعتماد هستند و توانمندی های ویژه ای دارند و به سبب اعتماد به معلمان، آموزش و پرورش نیز در صدر اعتماد جامعه قرار دارد. به یاد داشته باشیم که شغل معلمی با همه شغل ها متفاوت است و هیچ گاه قابل تعطیل شدن نیست.

وی در پایان به برخی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح های مختلف آموزشی و پرورشی با مشکلاتی رو به رو هستیم. کمبود نیروی انسانی از جمله این مشکلات محسوب می شود. معتقدم برای جبران کمبود در حوزه نیروی انسانی باید معلمان چندمهارتی باشند تا حداقل بخشی از کمبودهای نیروی انسانی جبران شود. در رفع مشکلات مالی باید در اندیشه تامین منابع از طریق ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش باشیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.