nooh

تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجومعلم درمهر امسال/ نیاز به 78 هزار معلم در مدارس

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تا مهر امسال تعداد دانشجومعلمان از مرز ۱۰۰ هزار دانشجو می گذرد.
تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجومعلم درمهر امسال/ نیاز به 78 هزار معلم در مدارس

به نقل از خبرگزاری فارس، بیست و یکمین نشست دو روزه مدیران و رؤسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان شهرستان پیشوا برگزار شد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجومعلم داریم و اما در مهر امسال از مرز  ۱۰۰ هزار دانشجومعلم می‌‌گذرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حداقل ۷۸ هزار معلم نیاز دارد، گفت: در سال ۹۹، آموزش و پرورش ۳۲۰ هزار بازنشسته خواهد داشت و بازنشستگی ۳۴۰ هزار نفر در بعد از سال ۱۴۰۴ اتفاق خوبی برای ۹۳۰ هزار معلم نیست.

خنیفر به شهدای آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ،۴ هزار معلم شهید و ۱۲۰۰ دانشجومعلم شهید داریم که این در زمانی بوده است که ۴۰۰ مرکز تربیت معلم و ۱۰۰ هزار معلم داشتیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، بیانیه گام دوم انقلاب را از اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: اجرای طرح  ۱۰۰-۳۱   که صد هکتار زمین در ۳۱ استان برای دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

وی ایجاد ۳۱موزه تربیت معلم با هدف جذب گردشگری را از برنامه‌های دیگر این دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.