mazandaran-admincb

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در حاشیه همایش پیاده روی؛ طبیعت زمینه‌ساز پرورش و کمال انسان است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در حاشیه همایش پیاده روی که در راستای فعالیت های اجتماعی، زیست محیطی، ورزشی و سلامت برگزار شد، گفت: فرهنگ اسلامی، طبیعت را زمینه‌ساز پرورش و کمال انسان می‌داند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در حاشیه همایش پیاده روی؛ طبیعت زمینه‌ساز پرورش و کمال انسان است

«سید علی ساداتی» در حاشیه این همایش گفت: یکی از 36 برنامه معاونت تربیت بدنی و سلامت، طراحی و اجرای فعالیت‌های اجتماعی، زیست محیطی، ورزشی و سلامت است.

وی اظهارداشت: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می‌آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می‌گذارد، تصریح کرد: آلودگی محیط زیست پیامدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و بناها دارد. امروزه در دنیا، مسئله آلودگی، یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکل تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشم‌گیر است. طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد.

او با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی، طبیعت را گهواره و زمینه ساز پرورش و کمال انسان می‌داند، گفت:  با هر کس که به این عامل، آسیب و زیان رساند و آن را برای رشد بشر ناامن سازد، مقابله می‌کند. نظام طبیعت، بر اساس حکمت آفریده شده و همه عناصر آن از ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا آدمی در پرتو آنها از مادیت به معنویت برسد و دنیا و آخرت را به شایستگی در خود به کمال برساند.

ساداتی جنگل را  از ثروت‌های طبیعی و از عناصر مهم حیات وحش هر زمینی دانست و افزود: با قطع درختان و نابودی جنگل‌ها، به پیشروی آب باران در زمین‌های صاف کمک و هموار و در نتیجه از ذخیره شدن آب در خاک جلوگیری می‌شود و به دنبال آن، فرسایش منابع طبیعی آغاز می‌گردد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.