nazari

معلمان و خانواده‌ها "جهت‌گیری انقلابی و دینی" را از سازمان پژوهش‌ مطالبه می‌کنند

رئیس سازمان پژوهش‌وبرنامه‌ریزی آموزشی گفت: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها جهت‌گیری‌های انقلابی و دینی را از ما مطالبه می‌کنند.
معلمان و خانواده‌ها "جهت‌گیری انقلابی و دینی" را از سازمان پژوهش‌ مطالبه می‌کنند

به گزارش سایت بسیج فرهنگیان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در دیدار وزیرآموزش‌وپرورش با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بابیان اینکه وزیرآموزش‌وپرورش بازاندیشی بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش داشته است، گفت: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها جهت‌گیری‌های اساسی انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی مطالبه می‌کنند.

وی افزود: اگر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در همه اضلاع بتواند فهم عمیقی نسبت به جهت‌گیری‌های تحول داشته باشد و رویکردهای مشارکت پذیر و عدالت‌گرای توحیدی را به‌ خوبی پیگیری کند تحول تا حد زیادی محقق خواهد شد.

ذوعلم با بیان اینکه بیش از آنکه بگوییم چه اقداماتی انجام داده‌ایم باید بگوییم چه‌کارهایی هنوز انجام نشده است،افزود: در همسوسازی برنامه‌درسی با اسناد تحولی تلاش زیادی شده است و به باور صاحب‌نظران زیر نظام برنامه‌درسی به‌خوبی در آموزش ‌و پرورش استقرار پیدا کرده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیا جهت‌گیری‌های اساسی انقلابی و دینی را از ما مطالبه می‌کنند و ما خود را بیش از همه ملتزم به انجام کارهایی می‌دانیم که انجام نداده‌ایم.

بیشتر بخوانید

واکنش سازمان‌ پژوهش به انتشار لیست حذف برخی اشعار از کتاب فارسی

ارسال رایگان کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان سیل‌‌زده بلوچستان و هرمزگان

منافع مالی فراوان گروه‌های تجاری با تغییرات مکرر کتاب‌های درسی

ذوعلم با اشاره به ا‌صول تعریف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهار‌کرد: این سازمان گفتمان‌محور و بر اساس سند تحول بنیادین است و رئیس محور و کارشناس محور نیست سازمان باید آزاداندیش و اندیشمند باشد و در حد مقدور این رویکرد پیگیری شده است.

نقد به نشست‌های سازمان پژوهش‌!

وی با اشاره به نقدها به نشست‌هایی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی برگزار می‌شود، اظهار‌ کرد:‌ معتقدیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاه‌ها را داشته باشد تا نقاط ضعف و کاستی‌ها آشکار شود.

ذوعلم با اشاره به اصل سوم تعریف سازمان اذعان‌کرد: باید تحول‌گرا باشیم و در این راستا سازمان باید به یک تحولی سازمانی در خودش دست پیدا کند تا بتوانیم منشأ تحول در عرصه‌های دیگر باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: مشارکت‌پذیری برای سازمان به‌عنوان اصل است و متأسفانه در فرایندها و روش‌ها مشارکت‌پذیری در بدنه آموزش ‌و پرورش کم است.

وی بابیان اینکه تعامل خوبی بین این سازمان با بدنه وزاتخانه وجود دارد، گفت: مشارکت استان‌ها و دیدگاه‌های آنان بسیار مهم است و گروه‌های آموزشی برای ما به معنای ارتباط با معلمان در سراسر کشور است.

انقلابی‌بودن سازمان پژوهش

ذوعلم تصریح کرد: انقلابی بودن سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اصل دیگری است که باید پویایی و تحرک جهادگونه در جهت نیل به آرمان‌های انقلابی که مهم‌ترین آن آرمان‌های تربیتی و رشد معنوی، اخلاقی و انسانی امت است را در نظر داشته باشیم.

ذوعلم بابیان اینکه رسالت سنگینی در سازمان بر عهده ما است، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قلب آموزش‌وپرورش است، تلاش می‌کنیم به گفته ایشان وفادار باشیم و به آن بیاندیشیم و در این مسیر با همدلی، تعاون و هم‌افزایی این رسالت را بیش از گذشته به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.