mazandaran-admincb

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد: برگزاری طرح ملی لاله های روشن در چهل هزار مدرسه کشور در هفته جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در دیدار با آیت الله معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر گفت: طرح های مختلفی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان در دست اجرا داریم، که از جمله مهم ترین آنها برگزاری دو هزار شهید، دو هزار یادواره در دو هزار مدرسه می باشد، این طرح در چند سال اخیر در استان اجرا شده و مورد تایید وزارت قرار گرفته است و در هفته جاری این طرح با عنوان طرح ملی لاله های روشن در چهل هزار مدرسه کشور برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد: برگزاری طرح ملی لاله های روشن در چهل هزار مدرسه کشور در هفته جاری

«علیرضا سعدی پور» در دیدار با آیت الله معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر با تاکید بر آمادگی آموزش و پرورش برای نصب العین قراردادن رهنمودهای حضرت آیت الله معلمی و دیگر علمای استان، اهتمام جدی آموزش و پرورش مازندران را برای اجرای سند تحول بنیادین از جمله برنامه های خود برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه والای سند تحول بنیادین و اهمیت توجه به آن گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش مازندران، اجرای هماهنگ شش ساحت مطرح شده در سند تحول است. ما معتقدیم فقط با تعلیم و تربیت تمام ساحتی، می توانیم به اهداف تربیتی برسیم. همچنین این سند از جامعیتی برخوردار است که ما را از دیگر سندها بی نیاز می سازد.

سعدی پور افزود: هدف تعلیم و تربیت که بر اساس سند تحول شکل می گیرد، پرورش انسان هایی متدین، دلسوز، وطن ‌دوست و ولایت مدار است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش برجسته معلم در تربیت صحیح بیان داشت: معلم توانمند و ماهر می تواند به مدد اندیشه والای خود، تغییر را در دانش آموز ایجاد کند‌. برای تقویت جایگاه معلم و بهره گیری از ظرفیت معلم باید مدرسه و کلاس نیز برای تغییر دانش آموزان مناسب باشند.

سعدی پور با بیان این که یکی از دغدغه های ما در نظام تعلیم و تربیت استان، گسترش عدالت آموزشی است، خاطر نشان کرد: این کلید واژه دو معنا دارد، معنای افقی آن یعنی امکانات و فضا را در همه جا به نحو مطلوب فراهم کنیم و در معنای عمودی آن باید به تفاوت های موجود در همه زمینه ها توجه داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش باید نقش خود را در اجرای این بیانیه به زیبایی ایفا کند.

این مسئول استانی تصریح کرد: ما معتقدیم هر نوع تغییری باید در مدرسه اتفاق افتد، لذا تفویض اختیار به مدیران مدارس و واگذاری کارها از جمله مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش مازندران به شمار می آید.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در پایان به مهم ترین فعالیت های آموزش و پرورش مازندران در حوزه تربیتی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز و عترت و قرآن در مدارس استان، در سرلوحه کار قرار دارد. همچنین طرح های مختلفی ر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان در دست اجرا داریم، که از جمله مهم ترین آنها برگزاری دو هزار یادواره در دو هزار مدرسه می باشد. این طرح در چند سال اخیر در استان اجرا شده و مورد تایید وزارت قرار گرفته است و در سال جاری با عنوان طرح ملی لاله های روشن در چهل هزار مدرسه کشور برگزار خواهد شد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.