admin-front
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی خبر داد؛

اجرای گروه ۱۳۵۷ نفری همسرایان فجر روز ۲۲ بهمن در ۳۲ استان

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، از برگزاری سرود همسرایان فجر ۱۳۵۷ نفری در۳۲ استان کشور توسط دانش آموزان خبر داد.
اجرای گروه ۱۳۵۷ نفری همسرایان فجر روز ۲۲ بهمن در ۳۲ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: یکی از برنامه‌هایی که هرساله کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌کند اجرای زیبا و ماندگار گروه سرود ۱۳۵۷ نفره همسرایان فجر است.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این مراسم یک‌صدا درحالی‌که پرچم جمهوری اسلامی ایران در دستانشان به اهتزاز در می‌آید سرود متناسب این ایام را خواهند خواند.

رمضانی افزود: این برنامه با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات استان‌ها انجام می‌شود و در بیش از ۷۰۰ منطقه ازجمله مراکز استان‌ها با حضور دانش آموزان آن مناطق اجرا می‌شود. دانش آموزان از مدت‌ها قبل در مدارس به‌صورت مدرسه‌ای تمرین می‌کنند و در روزهای منتهی به یوم‌الله ۲۲ بهمن با تجمع در یک محل به تمرین‌های گروهی می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: بخشنامه آن سال‌های قبل ارسال‌شده است و هرسال این برنامه اجرا می‌شود و پس از اجرای این سرود گروه‌های مجری فیلم‌هایی از اجرا تهیه می‌کنند و بعد از پایان مراسم به ستاد ارسال تا داوری انجام شود و به گروه‌های برتر نیز هدایایی اهدا می‌شود.

رمضانی با تأکید بر متن و نوع سرودها خاطرنشان کرد: انتخاب سرود آزاد است و به عهده خود گروه‌ها است اما ملاحظاتی را در نظر گرفتیم که متن سرودها حماسی، میهنی متناسب با ایام مبارک دهه فجر با تأکید بر فضای شاد و بانشاط این ایام باشد.

وی ادامه داد: با توجه به چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان با دهه مبارکه فجر است تأکید شده است از این ظرفیت فرهنگی بهتر استفاده شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش شهر تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ۸ غرفه خواهد داشت که برخی از آن‌ها عبارتند از: گروه سرود ۱۳۵۷ نفره در میدان آزادی از منطقه ۴، گروه سرود در میدان انقلاب جایگاه فاتب از منطقه ۱۵، گروه سرود در چهارراه ولیعصر از منطقه ۱۱، گروه سرود قبل از میدان فردوسی از منطقه ۱۴ که به اجرای سرودهای شاد، انقلابی و جدید خواهند پرداخت

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.