admin-front

بخشنامه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ابلاغ شد

وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را به مدارس ابلاغ کرد؛ بر این اساس باید مانور‌هایی برای دانش‌آموزان برگزار شود.
بخشنامه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ابلاغ شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموز‌ش‌وپرورش بخشنامه حوادث چهارشنبه آخرسال را به مدارس ابلاغ کرد.

در این بخشنامه، ضمن تأکید و برنامه‌ریزی برای کاربست مطالب مندرج در راهنمای پیشگیری و کاهش پیامد‌های حوادث چهارشنبه آخر سال خطاب به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها آمده، مقتضی است جهت برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با مشارکت حداکثری دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی در نیمه دوم اسفند ماه در یکی از مدارس استان با لحاظ نکات ذیل تمهیدات لازم را اتخاذ کنید:

ضرورت آموزش چهارشنبه پایان سال ایمن در کلاس‌های درس

ارسال دستورالعمل برای مقابله با مخاطرات دانش‌آموزان در چهارشنبه پایان سال

۱. برگزاری جلسه هماهنگی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله استانداری، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی جهت برنامه‌ریزی، اجرای مانور و انتخاب مدرسه مناسب و ایمن.

۲. برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه با موضوع آمادگی در برابر وقوع احتمالی آتش‌سوزی شامل موضوعات کنترل اضطراب و حفظ آرامش، تخلیه ایمن، پناه‌گیری ایمن، اطفای حریق، برنامه امداد، نقشه فرار از آتش مدرسه، تفکیک وظایف کارگروه سلامت و ایمنی ویژه کارکنان و سفیران سلامت دانش‌آموزی و ... و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال شامل موضوعات شناسایی خطرات و آسیب‌های محتمل، آشنایی به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و ...

۳. برگزاری نمایشگاه آثار دانش‌آموزی پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال.

۴. برگزاری مانور، شامل فرآیند‌های ذیل:

الف) قبل از وقوع حادثه به شیوه تهیه برنامه مقابله با حریق مدرسه با همکاری متخصصین آتش‌نشانی.

ب) حین حادثه به شیوه تهیه شناسایی منبع آتش‌سوزی فرضی، اعلام هشدار حریق، خروج ایمن، پناه‌گیری ایمن، اسکان و سرشماری، حضور گروه آتش‌نشانی و تمرین اطفای حریق.

ج) پس از حادثه به شیوه شناسایی مصدومان فرضی توسط تیم هلال‌احمر و انتقال به بیمارستان؛ در خصوص برگزاری مانور لازم است اقدامات لازم طبق شرایط موجود آن استان صورت پذیرد و همچنین تمرین اطفاء حریق در حیاط مدرسه اجرا شود.

۵. از صداوسیما و رسانه‌های خبری جهت پوشش برنامه دعوت به عمل آید. مراقبت و مسئولیت حفظ جان و سلامت دانش آموزان و کارکنان در کل فرایند اجرای برنامه اولویت اصلی بوده و طبق مقررات مربوطه به عهده آن اداره کل است.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.