admin-front
وزیرآموزش‌وپرورش در مراسم معرفی چهره مردمی سال 98

همه تحولات جامعه مرهون یادگیری است

وزیرآموزش‌وپرورش اظهارکرد: تمدن و فرهنگ و هرآنچه اکنون می‌بینیم محصول یادگیری است.
همه تحولات جامعه مرهون یادگیری است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در مراسم معرفی چهره‌های مردمی سال ۹۸که با حضور مرتضی میرباقری معاونت سیما، جواد زین‌العابدین مدیر شبکه یک، اوحدی دبیر شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی چهره مردمی سال برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر اظهار کرد:زنان و مادران این سرزمین اولین  معلمان انسان‌‌ها هستند چرا که بار اصلی تربیت جامعه را بر دوش می‌کشند .

وی افزود: امروز سالروز تولد امام خمینی (ره) است که ما را در این مسیر قرار داد و حق زندگی به گردن همه مرد ایران دارد چرا که ما را از تیرگی‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها به نور هدایت، ایمان، فضیلت و اخلاق رهنمون کرد.

وزیرآموزش‌وپرورش با طرح این پرسش که آیا  انتخاب چهره مردمی درست و ارزشمند است، اظهار کرد: پاسخ به این سوال‌ مثبت است و براین باورم که این کار یک ضرورت است و نظام تعلیم و تربیت و جامعه ما به این انتخاب نیاز دازد و ازآن نیرو و الهام می‌گیرد و چنین کاری برای همبستگی ملی و ترویج خوبی‌ها فعالیت ارزشمندی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: فراگیرترین رفتار انسان‌ها یادگیری است و شاید از حیث فراگیری قابل مقایسه با تنفس کردن باشد.

وی تصریح کرد: همچنان که تنفس حیات مادی ما را برقرار می‌کند و با اولین دم و بازدم جان می‌گیریم و با پایان یافتن آن حیات پایان می‌پذیرد، حیات فکری، معنوی و اجتماعی و شخصیت اجتماعی ما به جریان یادگیری وابسته است.

وزیرآموزش‌وپرورش اذعان کرد: انسان در شرایطی به دنیا می‌آید که هیچ نمی‌داند و فرهنگ و تمدن و هرآنچه اکنون می‌بینیم محصول یادگیری است و تمایز جوامع و شخصت‌ها در یادگیری است .

حاجی میرزایی با بیان اینکه انسان‌ها را با توجه به کمیت وکیفیت محتوای یادگیری می‌توان طبقه‌بندی‌های متفاوتی کرد، گفت: برای داشتن تصویری دقیق ازآینده، باید دید که کیفیت یادگیری جامعه چیست.

وی تاکید کرد: همه تحولات جامعه مرهون یادگیری است و هیچ تحولی پایدار در جامعه رخ نمی‌دهد مگر به مدد یادگیری چرا که ما آنگونه عمل می‌کنیم که آموخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین و گسترده‌ترین عرصه‌های یادگیری، یادگیری مشاهده‌ای است، اظهارکرد: از عوان کودکی با دیگران سخن گفتن و رفتار را می‌آموزیم و به تدریج با افزایش آگاهی‌ها، انتخاب می‌کنیم که چه چیزی را مشاهده کنیم و ازچه کسی بیاموزیم.

حاجی میرزایی گفت: پایدارترین و سهل‌ترین عرصه یادگیری ناشی از مشاهده است و اسلام برای نقش این مشاهده که می‌توان در چهره الگوها آن را شناسایی کرد، اهمیت بسیاری قائل است  .

وی در ادامه اضافه کرد: اگر یادگیری به جز الگو می‌توانست به روش دیگری حیات پیدا کند از الگو استفاده نمی‌شد. امادر کنار انزال کتب، پیامبران آمده‌اند و امروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و ما از ایشان می‌آموزیم چرا که وی الگوی واقعی است و برای زنان الگو و نمونه بارزی است.

وی با بیان اینکه از الگوها می‌آموزیم،گفت: برای تعلیم کتاب و برای آموختن زندگی، انبیا و اولیا آمده‌اند و برگزاری چنین مراسمی در حقیقت  برجسته کردن الگوهایی است که جامعه ما برای پیمودن مسیر  آینده به آن نیازمند است .

حاجی میرزایی اظهارکرد: باچنین مراسمی عرصه تربیت را غنی و تقویت می‌کنیم، فرهنگ را بال‌وپر می‌دهیم و به انسان‌ها مجال واقعی‌تر و عینی‌تر می‌آموزیم.

وزیرآموزش‌وپرورش اذعان کرد: الگوها می‌توانند گسست اجتماعی را چاره کنند، وحدت را افزایش دهند و دل‌ها را به هم نزدیک کنند .

حاجی میرزایی با اشاره به شهادت سردارشهید قاسم سلیمانی، اظهارکرد: وی الگوی کم نظیری بود و مشاهده کردیم ظرفیتی که در بدرقه وی ایجاد شد چه شورشی در جامعه ایجاد کرد و هیچ عامل دیگری این ظرفیت را ندارد، بنابراین الگوها نقش مهمی در حیات اجتماعی دارند و این کار برای برجسته کردن انسان‌هایی است که جامعه به آنها نیاز دارد.

وی ادامه داد: جامعه یاد گرفته است که مطالبه‌گر باشد اما باید درکنار مطالبه‌گری، روح مسئولیت‌پذیری تقویت شود چراکه هر کس در قبال رفتار خود مسئول است و باید الگوی نابی از زیستن را ارائه دهد بنابراین هر فردی باید بکوشد تا بهتر عمل کند.

وی با بیان اینکه آنچه باقی ماند عمل نیکو و شایسته است، گفت: فردی را در استان سیستان و بلوچستان می‌شناختم که متاسفانه در حادثه تصادف وی را از دست دادیم، جوانی که باپول دانشجویی خود در دشت‌یاری این استان نزدیک به30 مدرسه ساخت و به آموزش دانش آموزان کمک کرد و به تدریج افراد علاقمند به‌ کار وی پیوستندو یک نیت پاک می‌تواند شعاع وجودی جامعه‌ای را بهره‌مند کند

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.