mazandaran-admincb

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح مدارس معارف

علی‌رضا سعدی‌پور در نشست کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران که با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد شهدا بخصوص ۱۰۴۰۰ شهید استان، بر بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ترویج مدارس علوم و معارف اسلامی تأکید کرد و گفت: «در مازندران 650 دانش‌آموز در 6 مدرسه معارف مشغول تحصیل هستند و طلاب وظیفه هم در آنجا فعالیت می‌کنند.»
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح مدارس معارف

«علی‌رضا سعدی‌پور» گفت: در استان، شش مدرسه ویژه علوم و معارف اسلامی(3 مدرسه پسرانه و 3 مدرسه دخترانه) در حال فعالیت هستند و فضا برای توسعه این مدارس آماده می‌باشد، در همین راستای به مدیریت حوزه های علمیه، برای و تاسیس و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی پیشنهاد می دهیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به اجرای طرح پیوند مسجد و مدارسی که در جوار مساجد هستند اشاره کرد و گفت: امسال طرح حفظ جز ۳۰ قرآن در مدارس با کمک فعالان فرهنگی و خیرین صورت گرفت.»

او با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های ما در سند تحول بنیادین بسیار خوب منعکس شده است، گفت: «ارتباط خوب آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه، نویدبخش روزهای خوب است و یقینا از ظرفیت حوزه‌ها و روحانیون برای ارتقای تربیت در همه زمینه‌ها استفاده خواهیم کرد.»

در این جلسه حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پروش، حکم ریاست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش پرورش استان مازندران را به آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران تقدیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه برخی از طرح های مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش را به صورت زیر بیان کرد:

1. هماهنگی در راستای بکارگیری و جذب طلاب وظیفه در مدارس.

2. توانمند سازی طلاب که نیروی رسمی شاغل آموزش و پرورش هستند مدیران معاونان و معلمان در قالب ضمن خدمت.

3. برگزاری نشست های توجیهی با حضور مبلقان فرهنگی و تربیتی در مدارس.

4. برگزاری دوره های آموزش خانواده با حضور اولیا، دوره هی دیگری مانند الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت و فرقه های نوظهور.

5. استقرار روحانی با همکاری حوزه علمیه در راستای طرح امین و روشنا، که طرح روشنا مخصوص مراکز استعدادهای درخشان استان می‌باشد در این زمینه از روحانیون با انگیزه استفاده می‌کنیم.

6. 32 گروه فرهنگی داریم و همچنین برنامه ای تحت عنوان بازدید و حضور دانش آموزان در حوزه علمیه را  داریم.

 

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.