alamdar 313
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

وجود موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان/ اکثر موارد تشخیص ویروس کرونا به بهبودی کامل می‌رسند

منوچهر کرمی با بیان اینکه موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان وجود دارد، گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد موارد محدود مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان هستیم و اکثر موارد تشخیص ویروس کرونا به بهبودی کامل می‌رسند
وجود موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان/ اکثر موارد تشخیص ویروس کرونا به بهبودی کامل می‌رسند

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (علیه السلام ) استان همدان ،به نقل از عصر همدان  ؛ منوچهر کرمی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شیوع یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور با این ویروس درگیر شده و همچنین موارد مثبت آن نیز در کشور ما گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد موارد محدود مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان هستیم، افزود: اکثر موارد مشکوک به بیماری کرونا منفی است اما تعداد محدود دیگری نیز در حال آزمایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه ملزومات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حد نیاز وجود دارد، ادامه داد: لازم است مردم با دقت نظر و هوشمندانه راه‌های انتقال ویروس کرونا را که از طریق ترشحات دهان از راه سرفه و عطسه بشناسند.

کرمی خاطرنشان کرد: در صورتی که قطرات ترشحی از عطسه و سرفه روی سطوح بیفتد و آب آن تبخیر شود قطرات خشک روی سطوح مختلف زنده باقی می‌مانند تصریح کرد: باید دست‌ها مرتب با آب و صابون برای پیشگیری از این ویروس شسته شود.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که سرماخورده‌اند باید از ماسک استفاده کنند، یادآور شد:  زدن ماسک برای همه افراد ضرورت ندارد اما در مکان‌های شلوغ استفاده از ماسک بلامانع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون ۷۷ هزار و ۸۱۶ نفر مبتلا به ویروس کرونا در جهان داشته‌ایم که ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۳۶۰ نفر نیز فوت شده‌اند بیان کرد: در  ایران نیز به صورت قطعی ۱۸ فرد مبتلا و ۴ نفر فوتی داشته‌ایم و موارد مشکوک نیز ۲۸۵ نفر اعلام شده است.

کرمی در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نیز عنوان کرد: موارد گزارش شده تاکنون محدود بوده اما اگر مورد مثبتی از ویروس کرونا فوت شود اکیپ‌های بهداشتی دانشگاه از آرامستان تا شرایط دفن جسد و آموزش خانوادهای آنها برای علایم احتمالی آموزش لازم را می‌بینند.

وی با بیان اینکه موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: اکثر موارد تشخیص ویروس کرونا به بهبودی کامل می‌رسند.

کرمی در خصوص علایم ویروس کرونا تاکید کرد: مردم در صورت داشتن تب، علایم سرماخوردگی، احساس تنگی نفس و کوتاه آمدن نفس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تمامی همایش‌ها و جلسات بالای ۵۰ نفر لغو شده است، افزود: در مراکز تجمع همچون زندان‌ها، خوابگاه‌های دانشگاهی، مراکز نگهداری بهزیستی و پادگان‌ها ضدعفونی مستمر سطوح قابل دسترسی، غربالگری افراد دارای علایم تنفسی، آموزش و رعایت نکات بهداشتی فردی و استفاده از الکل برای سطوح در دسترس انجام می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه شیوع انتقال سنی ویروس هفتگی است، گفت: در سرما و رطوبت این ویروس زنده می‌ماند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی موارد مشکوک به ویروس کرونا با ظرفیت بیمارستان سینا و بعثت و در شرایط اضطراری یک بیمارستان در خارج از همدان مورد درمان قرار می‌گیرند.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.