صلاح الدین قره تپه
با صدور پیامی:

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه فرارسیدن سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با صدور پیامی فرارسیدن سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه فرارسیدن سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه متن پیام بدین شرح است:

 

"باسمه تعالی"

 

نفس انسان در آغاز آفرینش همانند لوح سفیدی سالم، صاف و بی‌آلایش است و تحت هرنوع تعلیم و تربیتی که قرار بگیرد به همان سرشت درمی‌آید.

در میان مکتب‌های مختلف تربیتی که روش‌های متفاوتی از شیوه‌های تربیتی را ارائه می‌کنند، دین مبین اسلام روش خاصی را در راستای تربیت انسان‌ها ارائه می‌کند، در این روش که در قرآن و احادیث هم بیان شده سعی می شود با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت همه‌جانبه شخصیت آنان پرداخته شود و جامعه‌ای بر اساس برادری و برابری به وجود آید.

درمیهن اسلامی و دین مدار ایران هم مسئله تربیت از دیرباز مورد توجه مردم و متفکران بوده و همواره از سوی آنها مورد اهتمام و تاکید قرار گرفته است و در این راستا در تاریخ ۸ اسفند سال۱۳۵۹ شهیدان رجایی و باهنر که خود از پرورش یافتگان خلف نهضت اسلامی بودند با استنباط نیاز جامعه به ارگانی موثر در جهت سمت و سو دادن به اهداف تربیتی انقلاب اسلامی، نهاد مقدس امور تربیتی را بنا نهادند.

یکی از اهداف مهم و حیاتی حوزه امور تربیتی زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی در میان تلاطم دوران است که امروزه بیش از پیش باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

بدین‌سان است که رهبر معظم انقلاب با اشاره به این مهم می‌فرمایند‌: همت شما عزیزان امور تربیتی در درجه‌‏ی اول این باشد که جوان را مؤمن، آگاه، روشن‎بین و پایبند به معارف و عمل اسلامی بار آورید.

ارج نهادن به این روز تکریم باور‌ها و ارزش‌های دینی و ملی یک ملت است و بدینوسیله اینجانب نیز به نوبه خود فرارسیدن هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته گرامیداشت تربیت اسلامی را به تمامی کسانی که پیامبر گونه زندگی خود را وقف نجات گم‌شدگان مسیرهای زندگی نموده اند و در این حوزه مساعی خود را جهت اعتلای دین مبین اسلام و میهن عزیزمان به کار می‌بندند تبریک عرض نموده و کامرانی در دنیا و آخرت را برای همگان به ویژه تلاشگران این حوزه مقدس از درگاه خالق هستی بخش مسالت می‌نمایم.

 

مجید یزدان‌پناه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.