انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 14987
07:54

زیرنظام «پژوهش و ارزشیابی» سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب برنامه زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول آموزش و پرورش خبر داد.
نسخه مناسب چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت:‌ نهصد و سی و نهمین جلسه این شورا با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ در ابتدای جلسه با توجه به مباحثی که در زمینه تغییر درس مرتبط با شهید فهمیده در کتاب‌های درسی در رسانه‌ها مطرح شده بود، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گزارشی از اهداف و فرآیند این تغییر به جلسه ارائه داد.

نوید ادهم اضافه کرد: بر اساس این گزارش، موضوع آرمان‌های انقلاب از جمله بحث شهید و شهادت نه تنها در کتاب‌های درسی کم نشده است بلکه مورد توجه جدی برنامه‌ریزان، کارشناسان و مؤلفان کتاب‌های درسی بوده است.

وی افزود: تغییر درس پانزدهم از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم نیز با همین هدف ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند یاددهی ـ‌ یادگیری صورت گرفته است و در این کتاب و در کتاب فارسی پایه سوم و مطالعات اجتماعی، موضوع شهید فهمیده و شهید و شهادت به گونه‌های مختلف مطرح شده است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اعضای جلسه پس از استماع نظر رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تأکید بر ضرورت صیانت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی در کتاب‌های درسی با توجه به انعکاس اجتماعی این موضوع، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه و مسؤولان برای جلوگیری از سوء برداشت افراد یا شیطنت‌آفرینی رسانه‌های معاند تأکید کردند.

نویدادهم با بیان اینکه موضوع زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در ادامه این جلسه در دستور کار قرار گرفت، گفت:‌ این زیرنظام، سومین زیرنظام از 6 زیرنظام سند تحول است که برنامه آن به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید؛ بر اساس این مصوبه، مجموعه فعالیت‌های پژوهشی و ارزشیابی نظام آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سازماندهی شود که اولاً دستیابی به مدرسه و سازمان پژوهنده امکانپذیر شود و تمام سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، پژوهش‌محور بوده و از یافته‌های علمی و پژوهشی، حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: ثانیاً مجموعه این فعالیت‌ها باید زمینه تربیت نسل پژوهنده و پرسشگر را فراهم کند به گونه‌ای که پرسشگری و تفکر فعال داشتن از ویژگی‌های فارغ‌التحصیلان نظام آموزش و پرورش باشد و ثالثاً مکانیزم‌های لازم برای ارزشیابی و تضمین کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت پیش‌بینی شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این فعالیت‌ها و اهداف، برنامه‌هایی تهیه شده است که رئوس آن به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها