انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 14987
07:54

زیرنظام «پژوهش و ارزشیابی» سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب برنامه زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول آموزش و پرورش خبر داد.
نسخه مناسب چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت:‌ نهصد و سی و نهمین جلسه این شورا با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ در ابتدای جلسه با توجه به مباحثی که در زمینه تغییر درس مرتبط با شهید فهمیده در کتاب‌های درسی در رسانه‌ها مطرح شده بود، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گزارشی از اهداف و فرآیند این تغییر به جلسه ارائه داد.

نوید ادهم اضافه کرد: بر اساس این گزارش، موضوع آرمان‌های انقلاب از جمله بحث شهید و شهادت نه تنها در کتاب‌های درسی کم نشده است بلکه مورد توجه جدی برنامه‌ریزان، کارشناسان و مؤلفان کتاب‌های درسی بوده است.

وی افزود: تغییر درس پانزدهم از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم نیز با همین هدف ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند یاددهی ـ‌ یادگیری صورت گرفته است و در این کتاب و در کتاب فارسی پایه سوم و مطالعات اجتماعی، موضوع شهید فهمیده و شهید و شهادت به گونه‌های مختلف مطرح شده است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اعضای جلسه پس از استماع نظر رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تأکید بر ضرورت صیانت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی در کتاب‌های درسی با توجه به انعکاس اجتماعی این موضوع، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه و مسؤولان برای جلوگیری از سوء برداشت افراد یا شیطنت‌آفرینی رسانه‌های معاند تأکید کردند.

نویدادهم با بیان اینکه موضوع زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در ادامه این جلسه در دستور کار قرار گرفت، گفت:‌ این زیرنظام، سومین زیرنظام از 6 زیرنظام سند تحول است که برنامه آن به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید؛ بر اساس این مصوبه، مجموعه فعالیت‌های پژوهشی و ارزشیابی نظام آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سازماندهی شود که اولاً دستیابی به مدرسه و سازمان پژوهنده امکانپذیر شود و تمام سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، پژوهش‌محور بوده و از یافته‌های علمی و پژوهشی، حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: ثانیاً مجموعه این فعالیت‌ها باید زمینه تربیت نسل پژوهنده و پرسشگر را فراهم کند به گونه‌ای که پرسشگری و تفکر فعال داشتن از ویژگی‌های فارغ‌التحصیلان نظام آموزش و پرورش باشد و ثالثاً مکانیزم‌های لازم برای ارزشیابی و تضمین کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت پیش‌بینی شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این فعالیت‌ها و اهداف، برنامه‌هایی تهیه شده است که رئوس آن به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Image CAPTCHA
لطفا اعداد موجود در عکس را در این کادر وارد نمایید.
Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها