انتشار یافته: 1
شماره مطلب: 18937
11:03
کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه‌ای:

«سند آموزش 2030» پنجره‌ای برای نفوذ دشمن است

کانون تربیت اسلامی با انتقاد از سند آموزش 2030 تأکید کرده است: اگر به سابقه این گونه برنامه‌ها در کشورها به خصوص کشورهای اسلامی توجه داشته باشیم، این برنامه‌های علمی، آموزشی به ظاهر فرهنگی، اما جاده صاف کن نظام سلطه جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به سند آموزش 2030 اظهار داشت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی، با اسم اختصاری  یونسکو  وابسته به سازمان ملل متحد ، متولی برنامه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی ظاهرالصلاح در جهان به خصوص در کشوهای کمتر توسعه یافته است، که اهداف غایی این گونه برنامه‌ها، تامین طمع ورزی‌های استعماری کشورهای قدرتمند و جهت دهی تعلیم و تربیت نسل آینده کشورهای کمتر توسعه یافته برای پذیرش بدون مقاومت اهداف استکبار جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر به سابقه این گونه برنامه‌ها در کشورهای پیرامونی بخصوص کشورهای اسلامی توجه داشته باشیم، عمق فاجعه این گونه برنامه‌های علمی، آموزشی نهادهای بین‌المللی به ظاهر فرهنگی، اما در واقع جاده صاف کن نظام سلطه جهانی را مشاهده خواهیم کرد.

نظام سلطه جهانی به تجربه دریافته است که شیوه مناسب و کم خطر برای تسلط بر کشورهای مستقل، جنگ سخت نظامی و متحمل شدن هزینه‌های گزاف نیست؛ بلکه از طریق جنگ نرم و تاثیر گذاری بر افکار، اندیشه‌ها و عقاید نسل آینده، که عمدتاً در محیط های آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، می‌تواند در درازمدت و بدون برانگیختن مقاومت آنان برنامه‌های خود را پیش ببرد.

اگرچه یونسکو با عباراتی همچون «جهانی سازی»، «صلح جهانی»، «آموزش‌های مشترک عمومی»، «دموکراسی»، «تربیت شهروند جهانی» و مشابه این‌ها، برای تسلط بر اذهان و افکار نسل جوان نسخه می‌نویسد، اما پشت این عبارات فریبنده، اهداف موذیانه‌ای  نهفته است و روح حاکم بر برنامه‌های آن، بخصوص سند 2030 « ایدئولوژی زدایی» از تعلیم و تربیت کشورهاست.

این بیانیه متذکر می‌شود: برای درک این مهم، کافی است با دقت تاریخچه تشکیل سازمان یونسکو  و شکل گیری و ارتباطات آن را براساس اسناد و مدارک معتبر ملاحظه کنیم. سازمانی که بر اساس پروتکل‌های دانشوران صهیون تاسیس می‌شود و توافقنامه همکاری با سازمان بین‌المللی روتاری فراماسونری منعقد می‌کند، بی تردید نمی‌تواند خیرخواه ملل مستقل و بخصوص جوامع اسلامی  باشد.

خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این برهه حساس نسبت به یکی دیگر از خطرات جنگ نرم و کودتای  خزنده فرهنگی، علمی آموزشی یعنی سند 2030 عکس‌العمل قاطع نشان دادند و کانون تربیت اسلامی به نمایندگی از جامعه فرهیخته فرهنگیان افتخار دارد که از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقانونی بودن امضاء و اجرای این سند صمیمانه سپاسگزاری کند.

اما سوال اینجاست که چرا رئیس جمهور فردی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش  به مجلس  شورای  اسلامی معرفی می‌کند که در یکی از بندهای برنامه خود صراحتاً بر « تدوین و تصویب برنامه آموزش و پرورش 2030 جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهد بین المللی کشور» تاکید دارد و چرا نباید مجلس شورای اسلامی با رأی عدم اعتماد به این فرد، واکنش مناسب  و هوشمندانه‌ای نشان دهد؟

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی تدوین و تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های کلان علمی، آموزشی و فرهنگی کشور است، نباید بعنوان چشم بصیر نظام مقدس جمهوری اسلامی به وظایف ذاتی خود در پاسداری از حریم تعلیم و تربیت عمل کند، تا موجب گلایه رهبر عزیزمان نشود؟ 

آیا صدا وسیمای جمهوری اسلامی نباید قبل از هشدار رهبر معظم انقلاب، با برگزاری میزگردهای بصیرت افزا با حضور صاحبنظران دلسوز تعلیم و تربیت، جامعه را  نسبت به خطرات این سند آگاه می‌ساخت؟ 

واقعیت آن است که سند آموزش 2030 از جمله برنامه‌های خزنده‌ای است که هویت علمی، آموزش و فرهنگی کشورمان را برای  مدت 15 سال هدف گرفته است  و می‌خواهد برنامه‌های علمی  آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار دهد.     

کانون تربیت اسلامی، به عنوان مجموعه‌ای از فرهنگیان انقلابی، مجرب و دلسوز و متعهد به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی از مدت‌ها قبل با رمزگشایی از اهداف شوم این سند در نشریه رسمی خود بنام زمزمه، گام‌های  موثری در خصوص بصیرت افزایی جامعه فرهنگیان کشور و علاقمندان به تعلیم و تربیت نسل آینده ایران اسلامی برداشته است و از این پس نیز در راستای رهنمودهای حکمیانه و موضع گیری قاطع رهبر معظم انقلاب، در جهت افزایش آگاهی جامعه فرهنگیان، اولیا و مربیان و دانشجویان و دانش‌آموزان گرامی تلاش خواهد کرد.  

همچنین کانون آمادگی دارد با اساتید تعلیم و تربیت، ارباب جراید، رسانه‌ها و بخصوص صداوسیما جهت افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص سند 2030، همچون گذشته همکاری کند، باشد که این اقدام اساسی مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) و  خشنودی نایب برحقش ولی امر مسلمین قرار گیرد.

انتهای پیام/

فارس/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.
محمدی

در چند سال اخیر ، رویکردهای جدید در قالب عناوین فریبنده ی عملی هم چون تغییر نقش معلم به تسهیل گری ، ارزشیابی کمی به توصیفی ، معلم محوری به دانش آموز محوری ، کم رنگ شدن آموزش و پرورش در کلاس و دانشگاه و پرداختن به تحقیقات وقت تلف کن با گشت و گذار در اینترنت و رقابت در مقاله نویسی ، دموکراسی کلاسی و ... نشان از نفوذ عوامل خطر به نظام آموزشی کشورما ن دارد

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها