انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 21900
13:58
به گزارش کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران

باحضور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران؛ مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد

طی مراسمی باحضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، معاونین و کارکنان ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد قنبری معاون پژوهش وبرنامه ریزی، محمد علی جوادی بورا به عنوان معاون پژوهش و برنامه ریزی منصوب شد
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در تولید فرهنگ ایفا می کند. سید علی قاسمی حوزه برنامه ریزی را نهاد فکری آموزش و پرورش برشمرد وتصریح کرد:  وظیفه مهم حوزه برنامه ریزی وپژوهش این است که از لحاظ فکری و برنامه ریزی آموزش و پرورش را پشتیبانی و حمایت می کند.

قاسمی با بیان اینکه اتاق فکر آموزش و پرورش هر منطقه ای در حوزه برنامه ریزی است خاطرنشان ساخت: در ۴ سال گذشته آموزش و پرورش در زمینه پژوهش و برنامه ریزی رشد گسترده ای داشت و این امر مرهون زحمات معاون پژوهش وبرنامه ریزی وتیم کارمد واحد پژوهش است.وی ادامه داد : درساماندهی نیروها، برگزاری جشنواره ها، طرح ها و برنامه های پژوهشی، وآموزش ضمن خدمت عملکرد استان چشمگیر بوده است.این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات دکتر قنبری معاون پژوهش وبرنامه ریزی عنوان کرد: آقای جوادی بورا اهل فن و صاحب تفکر است وآموزش وپرورش را می شناسد باید فرصت کار را برای ایشان فراهم کنیم تا توانایی های خود را به مرحله ظهور برساند.استقرار نظام جامع برنامه برنامه ریزی در سایه کیفیت بخشی تجلی می یابد

معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه استقرار نظام جامع برنامه ریزی در سایه کیفیت بخشی تجلی می یابد، اظهار داشت: همه ی هدف در پژوهش و برنامه ریزی این بوده است تا برنامه ریزی را از اداره کل به شهرستانها وسپس در دل مدرسه بکشانیم تا شاهد شکوفایی بیش ازپیش دانش آموزان باشیم.محمد قنبری با تشکرازهمه ی کارکنان تصریح کرد: همیشه از افکار، اندیشه ها و انعکاس رفتارهای همکاران بهره بردم و باشور، نشاط، انگیزه وتلاش وافرکارکردم.

این مسئول با بیان اینکه بخشی ازفعالیت های پژوهش وبرنامه ریزی درحوزه فناوری انجام می شود افزود: حوزه فناوری ۴۰ سیستم را مدیریت می کند و با ایمن سازی اتاق سرور خدمات ارزنده ای را ارائه داده است وتاکنون هوشمندسازی ۱۰ هزارو ۲۲۰ مدرسه را به اتمام رسانده است.وی تعداد مراکز احیا شده ضمن خدمت را ۲۸ مرکز ذکر کرد و یادآور شد:  آموزش نیروی انسانی استان در سطح کشور ازکیفیت بالایی برخوردار  است و میانگین آموزش نیروی انسانی ۱۲۰ است. قنبری تعداد آثار ثبت شده در اقدام پژوهی را ۲ هزارو ۱۰۰ عنوان برشمرد واضافه کرد: اعتبارسنجی ۹۵ کتب درسی انجام شده است. در حال حاضر ۲۷۰ مدرسه  پژوهش محور داریم درحالی که درسال ۹۲  دارای یک مدرسه پژوهش محور بوده ایم.

معاون پژوهش بابیان اینکه ۸۶  همایش بزرگ داشت مقام معلم راتاکنون برگزار کردیم، اذعان داشت: تعداد آثار همکاران برای شرکت در جشنواره فیلم رشد  ۲۲ هزار و ۵۰ اثر بوده است که نفرات برتر به این جشنواره راه یافتند و اکران فیلم ها در ۲۶ شهر و منطقه انجام می شود.

طراحی فعالیت های ارزشمند در دستگاه تعلیم وتربیت:معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه برای اینکه یادگیری درسطح مدارس اتفاق بی افتد نیازمند همکاری همه جانبه است.

محمدعلی جوادی بورا با اشاره به آسیب های آموزشی افزود: گاهی مشاهده می شود نهاد تعلیم وتربیت تحت فشارهای بستر اجتماعی دچارآسیب می شود که باید با پژوهش و بررسی علل آن برای از بین بردن آسیب ها به آموزش وپرورش کمک کنیم .

وی لازمه ی هرپیشرفتی را برپایه تغییرات اصولی برشمرد وتصریح کرد: با تغییر نگرش در محیط آموزشی منجر به تغییر در محتوا و رویکردهای یادگیری می شویم. معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران ادامه داد: آنچه مدارس را به طورخاص وآموزش وپرورش را به طور عام درگیر می کند مهارت هایی است که دانش آموزان باید یاد بگیرند. این امر نیازمند طراحی فعالیت های ارزشمند در دستگاه تعلیم وتربیت است. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها