انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 23278
12:41
رتبه دوم را در محور اول

برگزیده جشنواره چهاردهم علمی بسیج فرهنگیان:

تقویت نظام تعلیم و تربیت ضامن پیشرفت کشور است.
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان احمد عباسی دربیدی که در چهاردهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی رتبه دوم را در محور اول با عنوان "آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور، الزامات و چالش ها" کسب نموده در خصوص سوابق فعالیت علمی و پژوهشی خود گفت: بنده دبیر مطالعات متوسطه اول دبیرستان نظام الاسلام امیر آباد واقع در  شهرستان نجف آباد استان اصفهان می باشم.

این معلم پژوهشگر بسیجی اظهار داشت:

کشوری که می خواهد در مسیر پیشرفت گام برداشته و موفق گردد، باید ابتدا نظام تعلیم و تربیت خویش را از نظرهای مختلف علمی، اخلاقی، فرهنگی و ... ،فربه و تقویت نماید.

وی در ادامه گفت: ضرورت دست یابی به پیشرفت و توسعه، تعلیم و تربیت صحیح است که دارای الزاماتی چون؛ توجه به ابعاد آن، تزکیه و پاکسازی قبل از تعلیم و تربیت، داشتن الگوهای مناسب، استفاده از روش های جدید و تازه و پرورش در همه ی ابعاد است.

عباسی با اشاره به چالش­های پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: جهانی شدن، گسترش فضای مجازی و مخاطرات آن از جمله چالش های امروز نظام تعلیم و تربیت کشور است که راهکایی چون؛ رجوع به منابع و تعالیم اصیل دینی و فرهنگ سازی و ... را در این رابطه می طلبد تا بتوان با تکیه به تعلیم و تربیت صحیح گام مؤثری در تسریع فرآیند پیشرفت کشور برداشت. وی افزود در جشنواره های متعدد و مختلف از جمله جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع)، کنگره ی پیشگامان پیشرفت، کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شده توسط مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شرکت کرده و چندین بار در جشنواره امام رضا(ع) رتبه برگزیده را کسب کرده و یکبار نیز در کنگره ی پیشگامان، عنوان مقاله ی برتر را به خود اختصاص داده ام. عباسی در خصوص سوابق تحصیلی خود بیان داشت که دارای مدرک کارشناسی ارشد شیعه شناسسی با گرایش جامعه شناسی از دانشگاه اصفهان می باشد او در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت جشنواره ابراز داشت: جای فرهنگیان و معلمان در جشنواره ها بسیار خالی و حضور ان ها بسیار کمرنگ می باشد و باید اطلاع رسانی و تشویق بیشتر شود و اموزش و پرورش شهرستان نیز اطلاع کافی از برگزاری نداشته و پیرامون برخی از جشنواره ها و برگزاری آن ها نیز تعجب کرده و بی اطلاع بوده است.  عباسی در پایان انتظار خود را در خصوص ارتقا سطح علمی و پژوهشی معلمان اینگونه ابراز داشتند: مدیران و برنامه ریزان اموزش و پرورش باید معلم را از نظر علمی ارتقا بخشیده و برای این کار انگیزه ایجاد نمایند، معیارهای گزینشی را ارتقا و افزایش بخشیده و در ضمن آموزش معلم ها خصوصا در دانشگاه فرهنگیان دقت و توجه بیشتری داشته باشند. چنانکه در حال حاضر فرایند پذیرش به گونه ای است که شخص 17-18 ساله ای که دوران دبیرستانش تمام می شود و در مواردی هنوز شخصیتش به طور کامل شکل نگرفته و تثبیت نشده است، با یک ازمون و پیشنهاد معلم شدن به عنوان یک شغل تضمین شده وارد دانشگاه فرهنگیان می شود و به او گفته می شود که با معلم شدن هم شغل شما تا 30 سال اینده تضمین شده و هم اینکه پسرها نیازی به سربازی رفتن ندارند! و شخص وقتی خود را در این حالت دید، دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت نخواهد داشت. مهم تر از آن اینکه می بیند معلم پزوهشگر و تلاشگر که تلاش میکند با معلمی که هیچ کاری جز مدرسه و تدریس درس خود ندارد، فرقی نمی کند!! دیگر زحمتی به خود برای ارتقا و پیشرفت نخواهد داد. البته ناگفته نماند هستند معلمانی که دغدغه های زیاد داشته و ضمن انجام وظیفه خود در تلاش برای ارتقای علمی خویش و پژوهش و تحقیق و ارتقای نظام اموزش و پرورش و جامعه می باشند.

a.abbasi.d2020@gmail.com

// انتهای پیام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها