انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 23293
11:38

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: هرچه برای تحقق سند تحول بنیادین بکوشیم کم است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هرچه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بکوشیم کم است، گفت: مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق مسئول تحقق اهداف و برنامه های این سند متعالی هستند.
نسخه مناسب چاپ

«عسکری نیکزاد» در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق که روز یکشنبه در مجتمع رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول بنیادین یک سند آرمانی است که باید نهایت تلاشمان را در جهت تحقق این آرمان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هر چیز آرمانی قابلیت تحقق هر چه بیشتر را دارد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی آرمانی است که هر چه بیشتر برای تحقق آن کوشش کنیم کم است. چرا که این سند باز هم جا برای کوشش بیشتر دارد.

نیکزاد با اشاره به شاخص های مهم سند تحول بنیادین تصریح کرد: تأکید این سند بر تربیت دانش آموزان است و درواقع آموزش را هدفی برای تربیت و پرورش برمی شمارد. پس ما هم باید در برنامه ریزی هایمان به این مهم توجه کرده و برنامه ها را بر این اساس چیدمان کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از دیگر موارد مهم که باید مورد توجه قرار گیرد را مشارکت خانواده ها برشمرد و ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های خانواده ها در جهت مدرسه یاری استفاده شود. مشارکت خانواده ها تنها به معنای مشارکت مالی نیست. بلکه هرکس با هر توانمندی و مهارتی می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت استان مازندران به صورت مستقیم با آموزش و پرورش سروکار دارد، ابراز کرد: از این رو باید تمام فعالیت های خود را به تعلیم و تربیت معطوف کرده و از امور حاشیه ای همچون شرکت در جلسات شهری بپرهیزیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیران شهرستان ها کارهای مثبت را به اطلاع عموم مردم و خانواده ها برسانند، گفت: مدیران به مدرسه ها سرکشی کنند و آخرین بخشنامه ها را مورد بررسی قرار دهند. توجه به امور آموزشی و پرورشی مدارس بسیار مهم تر از شرکت در مراسمات بیهوده است.

نیکزاد با اشاره به بحث مدارس غیر دولتی ابراز کرد: مدارس غیر دولتی از جهات مختلف همچون امور تربیتی، آموزشی، اداری و ... مورد نظارت مستمر قرار گیرند و به ویژه در بکارگیری نیروها در این مدارس دقت لازم به عمل آید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت استقرار مدیریت دانش در نظام اداری آموزش و پرورش اظهار کرد: گردش اطلاعات، تعامل افکار، استفاده از تجارب بازنشستگان و بهره مندی از اندوخته های مدیران گذشته می تواند در رشد و پیشرفت سیستم تأثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها