انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 25125
15:43

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران: مدیران مدارس کارگزاران اصلی سند تحول بنیادین هستند

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اجرای سند تحول بنیادین در واقع چرخش مدرسه از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی و تربیتی است که سرمایه اجتماعی تولید می کند.

«محمدعلی جوادی بورا» در اولین همایش توجیهی تدوین برنامه آموزشی سال 98 برای مدیران در سطح کشور که با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و مدیران شهرستانها و مناطق مازندران در شهرستان فریدونکنار برگزار شد، رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت را حرکت به سمت مبانی فکری و فلسفی سند تحول بنیادین ذکر کرده و افزود: برنامه سالانه مدارس باید مبتنی بر فلسفه و مبانی فکری سند تحول بنیادین طراحی و اجرا شود.

وی تصریح کرد: کارکردهای تربیتی مدارس، ماهیت و محتوای تولید شده در فعالیت‌های یاددهی، یادگیری است.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان ستادی براساس امکانات بومی و صلاحیت‌های منطقه‌ای، برنامه‌ها را به مدارس پیشنهاد می دهند، تصریح کرد: کارگزاران اصلی سند تحول بنیادین، مدیران مدارس هستند.

جوادی بورا خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین در واقع چرخش مدرسه از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی و تربیتی است که سرمایه اجتماعی تولید می کند.

برنامه سالانه در هر مدرسه، متفاوت از مدرسه دیگر خواهد بود

شهریار صالحانی در این همایش اظهار داشت: هدف از نگارش برنامه سالانه با متد جدید ،کیفیت بخشی و تجمیع فعالیتهای مدارس و کاهش ارسال بخشنامه های متعدد است .

وی افزود: هر نهاد و سازمان برای رشد و بهبود عملکرد نیازمند برنامه و الگوست و نهاد آموزش و پرورش نیز از این امر مستثنی نیست.

عضو شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکردها در آموزش‌وپرورش از مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و مبانی علمی سرچشمه می‌گیرند و لازم است بر اساس شرایط فرهنگی، امکانات و فرصت‌های موجود مدارس بومی‌سازی شوند.

صالحانی خاطرنشان کرد: برنامه سالانه مدرسه با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ارائه الگو برای ارتقای مدیریت مدارس و مبتنی بر رویکرد مدرسه محوری، برنامه محوری، مشارکت و خودارزیابی، شرایطی را برای تعیین اهداف و برنامه های عملیاتی مدرسه، شناسایی ظرفیت ها و توانایی های عوامل موثر در مدیریت مدرسه و دستیابی به این اهداف باید فراهم کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها