انتشار یافته: 0
شماره مطلب: 25670
12:02

مدیر آموز ش و پرورش چالوس: امور تربیتی و پرورشی مدافعان حریم تربیت انسانی و الهی هستند

مدیر آموزش و پرورش چالوس در نشست با همکاران حوزه پرورشی با بیان اینکه نگاه رفع تکلیف محور در حوزه پرورشی درست نیست گفت:امور تربیتی و معاونت پرورشی به عنوان مدافعان حریم تربیت انسانی و الهی در دستگاه آموزش و پرورش هستند.

"سلیمان عبدالهی "در نشست با همکران حوزه پرورشی ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی گفت: نهاد مقدس امور تربیتی از جمله نهادهایی است که از طلیعه انقلاب به دست شهدای والامقام رجایی و باهنر در جهت تبیین گفتمان، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی برای جوانان شکل گرفت و در دوران پر تلاطم بعد از انقلاب، دانش آموزان را بر مدار و مسیر انقلاب نگه داشت که این کار سخت و بزرگ به همت و تلاش مربیان و معاونان پرورشی انجام شد.

مدیر آموزش وپرورش چالوس افزود: در دوران دفاع مقدس نیز مربیان امور تربیتی با حضور پررنگ در جبهه ها، رتق و فتق امور مختلف در زمینه اعزام دانش آموزان به جبهه های حق علیه باطل را برعهده گرفتند و با حضور خود در مناطق عملیاتی، صفا و صمیمیت خاصی را به جبهه ها بخشیدند.

وی  تاکید کرد: پاسداری از مرزهای اعتقادی، اخلاقی و انقلابی دانش آموزان و شکل گیری هویت اسلامی انقلابی در دانش آموزان در کنار پاسخ گویی به نیازهای روحی و روانی دانش آموزان در مدارس از جمله مهمترین وظایفی است که بر عهده مربیان پر تلاش امور تربیتی و پرورشی گذاشته شده است و آن ها نیز به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده اند.

این مسئول شهرستانی با بیان اینکه امور تربیتی و معاونت پرورشی به عنوان مدافعان حریم تربیت انسانی و الهی در دستگاه آموزش و پرورش هستند،افزود:پیشگامان تحقق اخلاق عملی و انسانی که نودوستی،ایثار،امیدواری و باور مندی را پرورش می دهد.

عبدالهی ضمن بیان آفت های نبود امورتربیتی ،افزود:عقب ماندن از زمان،کم توجهی به رشد فن آوری و ظرفیت فضای مجازی و شناخت آن  ،توجه نکردن به سلایق و نیازهای نوجوانان در فعالیت ها از مهم ترین آفت ها بشمار می رود.

وی محوری ترین برنامه در حوزه پرورشی را کیفیت بخشی عنوان کرد و تاکید کرد:هدف از کیفیت بخشی پردازش کیفی امور و ارتقاء کیفیت در تعلیم و تربیت است.

عبدالهی نگاه رفع تکلیف محور در حوزه پرورشی را درست ندانسته و زدودن نگاه سلبی،توصیه ای،نصیحت گرایانه را خواستار شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان چالوس گفت: با بیان اینکه به جای محدودیت باید مصونیت در مدارس جاری باشد،افزود:باید نگاه مثبت و حمایتی بر خلاقیت و نوآوری ها داشت.

وی اذعان داشت:در اوقات فراغت دانش اموزان ذائقه ذاتی و امیالی مورد نظر دانش آموزان متناسب با سن و جنس آنها در نظر گرفته و بر محوریت یادگیری جمعی،عملی،مداوم ، داوطلبانه و مشارکتی تاکید کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی چالوس با اشاره به 6 ساحت تربیت  دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیبا شناختی، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناوری مندرج درسند تحول بنیادین تأکید کرد:تربیت باید دردامنه همه  این ساحت ها اتفاق بیفتدوعدم توجه به هرکدام از اینها موجب تربیت ناقص می شود.

بیژن مصطفی پور  با تاکید بر این که  افراط، تفریط ،کندروی وزیادروی ، دشمن تربیت و پرورش متعادل است، تصریح کرد: انتقال مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های هرجامعه به استمرار و بقای آن‌ها در آن جامعه کمک کرده و این وظیفه مهم بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت بویژه مربیان و معاونین پرورشی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.

عضویت در خبرنامه

Stay informed on our latest news!

Subscribe to عضویت در خبرنامه feed

پربازدیدها