kerman-admincb
ماجرای چادری برای «زیارت»+تصاویر

پیام پویش «دختران حاج‌قاسم» از گلزار شهدای کرمان/ماجرای چادری برای «زیارت»+تصاویر

گلزار شهدای کرمان که اقدامات حمایتی از حجاب را چندین سال است هر پنجشنبه دنبال می‌کند امسال به یمن برکت حضور سردار دل‌ها، میزبان ویژه پویش دختران «حاج‌قاسم» بود.

گلزار شهدای کرمان که اقدامات حمایتی از حجاب را چندین سال است هر پنجشنبه دنبال می‌کند امسال به یمن برکت حضور سردار دل‌ها، میزبان ویژه پویش دختران «حاج‌قاسم» بود.

به نقل از خبرگزاری فارس – کرمان؛ در روایتی از سلوک حاج قاسم با عنوان «فقط برای خدا» نقل شده است: می‌خواستند عکس یادگاری بگیرند، از ماشین پیاده شد، یک گروه دیگر برای دومین بار پیاده‌اش کردند برای عکس گرفتن. دفعه سوم یک خانم خواست عکس بگیرد با حجاب نامناسب. پیاده شد و با او هم عکس گرفت. گفت باور نمی‌کردم با من عکس بگیرد، از امروز سعی می‌کنم حجابم را درست کنم.

از این دست روایت‌ها با حاج قاسم زیاد نقل می‌شود حتی امروز که بین ما نیست، در گلزار شهدای کرمان هر روز که قدم می‌گذاری می‌توانی روایت‌ها نقل کنی از دلدادگی‌ها به سردار دل‌ها، دلدادگی که همه نوع پوشش را دارد از عکس‌هایی که دختران این سرزمین و حتی بلاد دیگر با عکس سردار به یادگار می‌اندازند تا دلنوشته‌هایی که در دفتری ثبت می‌شود و یک دنیا حرف دارد.

پویش دختران حاج قاسم

 

این روزها که پویش دختران حاج قاسم در سراسر کشور برپاست گلزار شهدای کرمان هم که چندماهی‌ست میهمان حاج‌قاسم است و گلزار بین‌المللی شهدا لقب گرفته به برکت حضور سیدالشهدای مقاومت، میزبان پویش دختران حاج‌قاسم است.

پویش دختران انقلاب که هر سال با اقدامات فرهنگی مختلف در حمایت از حجاب فعالیت‌هایی را داشتند امسال با نام دختران حاج‌قاسم حمایت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی و ... به‌دلیل ویروس کرونا ادامه دادند.

پویش دختران حاج قاسم

 

گلزار شهدای کرمان هم که به گفته مسئول مرکز فرهنگی این گلزار اقدامات حمایتی از حجاب را چندین سال است هر پنجشنبه دنبال می‌کند امسال پویش را دنبال کرد، این پویش با برپایی نمایشگاه حجاب، نصب جملات تلنگری روی سنگ مزار شهدا و ... از صبح پنجشنبه 19 تیرماه آغاز شده و تا عصر شنبه در گلزار شهدای کرمان ادامه دارد.

تأثیرات طرح رفیق شهدا

طیار، مسئول مرکز فرهنگی گلزار شهدای کرمان در حاشیه برگزاری پویش دختران حاج‌قاسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: سال گذشته پویش دختران انقلاب را داشتیم و امسال همزمان با سراسر کشور پویش دختران حاج‌قاسم را دنبال کردیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که ما سال گذشته انجام دادیم و خیلی مورد استقبال و مورد توجه قرار گرفت نصب جملات تلنگری روی قبور مطهر شهدا بود که امسال هم انجام شد، جملاتی که روی این سنگ مزارها نصب شده جمله‌های مهدوی، شهدایی، ولایی و اکثر جملات حجابی است که بیشتر هم وصیت شهدا در مورد حجاب است که از صبح پنجشنبه ساعت پنج صبح به همت خادمین روی سنگ مزارها نصب شده است.

 

 

 

بهادر با بیان اینکه به‌دلیل ویروس کرونا نمایشگاه حجاب را به شکل پوستر با همکاری دانشگاه آزاد برگزار و پوسترهای حجابی نصب کردیم، عنوان کرد: طرحی که همیشه در اکثر مراسمات خادمین و گلزار شهدا داریم طرح رفیق شهدا است که خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد و خیلی تاثیراتی داشته و بعضا جاهایی باعث انقلاب در برخی افراد شده است.

 عضو گروه خادمیاران اظهار کرد: طرح دوست شهید به این طریق است که با نصب اسامی شهدای گلزار به همراه آدرس مزار روی طرحی قرار می‌گیرد که هشت گام دوستی با شهید بالای آن توضیح داده شده است و هر زائری اول آن هشت گام را می‌خواند و بعد شهید را انتخاب می‌کند.

بهادر ادامه داد: در طرح رفیق شهدا بودند زنان و دخترانی که آمدند اینجا و با رفتن سر مزار شهدا متحول شدند، حتی آقایی بود که می‌گفت، اصلا شهدا را قبول نداشتم و در حادثه‌ای به کما رفتم و دوباره برگشتم و آمدم اینجا نوکری شهدا را بکنم.

وی با اشاره به فروش لوازم حجاب با قیمت مناسب در حاشیه این پویش عنوان کرد: ما خیلی برنامه‌ها داشتیم حتی خادمان پیشنهاد دادند که یک روز صلواتی، چادر بدوزیم اما به دلیل ویروس کرونا فعالیت‌هایمان را خیلی محدود کردیم.

بهادر گفت: برنامه‌ها را از اول تیرماه برنامه‌ریزی کردیم ولی از صبح پنجشنبه استارت خورد و تا عصر امروز شنبه ادامه داد.

 

پویش دختران حاج قاسم

دعوت به حجاب با جملات شهدایی

خادم گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه از اول اسفند سال 96 اینجا خادم هستیم، اظهار داشت: قبلا هم خادم بودیم هر پنجشنبه در گلزار شهدای حضور داشتم، حال و هوای گلزار شهدا حال خیلی خوبی دارد، من همیشه دعا می‌کنم دوباره دعوتم کنند بیایم و بعد از شهادت سردار تمام هم و غم ما این بود که میزبان حاج‌قاسم باشیم.

وی حال و هوای گلزار شهدای کرمان را بین‌المللی دانست و بیان داشت: با وجود زائرانی از شهرها و کشورهای دیگر حال و هوای خوبی آنها را می‌بینیم وقتی حال آنها را می‌بینیم حال ما را دگرگون می‌کند تمام دعایشان این هست که برایشان دعا کنیم.

خادم گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه میزبانی از زائران حاج‌قاسم به کار ما هم برکت می‌دهد، افزود: روزی که ما بیاییم گلزار و خاطره نداشته باشیم نیست از زائران بین‌المللی و زائرانی که می‌گویند به ما اجازه بدهیم یک ساعت خادم زائران حاج‌قاسم باشیم از برکاتی که شهدا داشتند.

وی با اشاره به اینکه هر پنجشنبه‌ها و مناسبت‌ها از موقعی که حاج‌قاسم مهمان شهر ما شدند از لحظه شنیدن شهادت سردار ما در گلزار شهدا هستیم، عنوان کرد: خیلی‌ها می‌گویند شما برای حجاب کاری نمی‌کنید اما از اینجا اعلام می‌کنم بسته فرهنگی برای زائران کوچولو و دختران جوانی که حجاب دارد با اهدای شاخه گل تشکر می‌کنیم شید و هر پنجشنبه این کار را انجام می‌دهیم.

این خادم گلزار شهدای کرمان گفت: برای خانم‌هایی که حجابشان مشکل دارد با همین جملات شهدایی و یک هدیه کوچک و لحن خوش دعوتشان می‌کنیم که اگر دوست دارید به احترام شهدا حجابتان را رعایت کنید.

پویش دختران حاج قاسم

چادری برای زیارت

وی با اشاره به اینکه قبل از ویروس کرونا در تمام ورودی‌های گلزار چادر داشتیم اما به دلیل ویروس کرونا جمع کردیم، تصریح کرد: ولی خیلی وقت‌ها داشتیم و داریم که آقایان مراجعه می‌کنند و می‌پرسند، « چادر دارین برای همسرم که بپوشد برویم سر مزار حاج قاسم» و چادر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این خادم ا‌لشهداء گفت: کار دیگری که انجام می‌دهیم دفتر مشخصات شهدا است خیلی‌ها آدرس مزار شهیدی را می‌خواهند و ما بر اساس حروف الفبا آدرس مزار شهید را ثبت داریم و به هر کسی بخواهد در اختیارش قرار می‌دهیم.

وی از استقبال از دفتر دلنوشته در گلزار شهدای کرمان خبر داد و چله شهدایی و معرفی شهدای ماه، طراحی شهدای شاخص در قالب تندیس و فروش آن، فلش کارت‌های شهدایی، چاپ و طراحی وصیت‌های سردار در قالب موضوعی، چاپ نکته‌های ناب وصیت سردار در حد کوتاه و ... را از دیگر اقدامات فرهنگی در گلزار شهدای کرمان برشمرد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.