admin-front2

جمع آوری مدارس خشت و گلی و سنگی و بخاری های نفتی از سطح استان

استاندار خراسان شمالی گفت: در سال ۹۷ مدارس خشت و گلی را به طور کامل از استان جمع کردیم و بعد به سراغ جمع آوری مدارس سنگی رفتیم.جمع‌آوری بخاری‌های نفتی نیز در کمتر از ۲۷ روز انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نشست فضای مجازی و در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار خراسان شمالی برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی این استان، گفت: در توافق نامه حاضر وظیفه داشتیم با کمک مدیران استانی بالغ بر ۱۴ هکتار زمین را تخصیص بدهیم که کاربری آموزشی برای ساخت مدارس داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اختصاص زمین بیشتر به بهترین استاندارد کشور در این زمینه برسیم و گامی بلند برای استان و بخشی از کشور در زمینه افزایش سرانه فضای آموزشی برداریم.

وی گفت: در سال ۹۷ مدارس خشت و گلی را به طور کامل از استان جمع کردیم و بعد به سراغ جمع آوری مدارس سنگی رفتیم و ۱۷ مدرسه سنگی در استان بود که ۳۸ کلاس درس را شامل می شود. در کمتر از ۳ ماه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال جمع آوری کردیم. جمع آوری بخاری های نفتی و غیراستاندارد نیز ظرف ۲۷ روز جمع آوری شد. بعد از آن به سمت استاندار کردن سیستم های گرمایشی مدارس رفتیم و یک مرکز توانبخشی نیز در استان ساختیم.

شجاعی در ادامه با خلاقانه خواندن طرح آجر به آجر گفت: طرح آجر به آجر را باید به سمتی ببریم که خانواده‌هایی که درآمد اندکی دارند اما می‌خواهند به سمت مدرسه سازی بروند، نیز بتوانند نقش خود را ایفا کنند. مدرسه سازی می‌تواند یکی از بناهای ماندگار باشد و با طرح آجر به آجر می‌توان خیرین را به جمعیت میلیونی رساند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ۴۳ درصد فضای استان ما بافت روستایی است و نرخ سنی زنان در این استان ۳۰ سال است که اغلب آنها نیز مشغول به کار هستند. همچنین نرخ باسوادی آنها از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است و تلاش داریم که نرخ با سوادی را در استان به سطح متوسط برسانیم.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی همه مسئولان پای کار هستند و رسیدن به هیچ استانداردی برای ما سخت نیست، گفت: مسئول وقتی مسئولیتی را به عهده می گیرد امانت دار آن است و برای همین اینکه کاری پیش نرود در کار نداریم. ما در خیلی زمینه ها در استان خراسان شمالی که کم برخوردار هم هست، عقب بودیم ولی در همین مدت توانستیم به رتبه های صدر جداول برسیم. به طور مثال ما هم در استان با پدیده سیل رو به رو بودیم ولی شما در اخبار چیزی زیاد در این باره نشنیدید چون به سرعت هر کسی وظیفه اش را در این زمینه انجام داد و یا در بحث شیوه کرونا ما سعی کردیم کمترین بار را روی دوش بخش درمان بگذاریم.

امین فلاح مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: خراسان شمالی ۱۶۰ هزار دانش آموز در ۹ منطقه آموزشی و با ۱۵۴۶ فضای آموزشی دارد. ۱۱ درصد مدارس این استان تخریب ،‌۳۹ مستحکم و ۵۰ درصد نیازمند مقام سازی هستند.

وی ادامه داد: با دستور استاندار استان خراسان شمالی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در این استان انجام شود و توانستیم کمتر از یک ماه و شاید تا ۲۷ روز بخاری‌های نفتی در خراسان شمالی را جمع آوری کنیم.

فلاح گفت: ما در استان خراسان شمالی ۱۲۲ کلاس خشت و گلی داشتیم که شروع به برچیدن آنها کردیم و در سال ۹۷ جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی را گرفتیم. همچنین توانستیم کمتر از سه ماه با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال مدارس سنگی استان را جمع آوری کنیم.

وی درباره جمع آوری بخاری‌های گازی استان خراسان شمالی گفت: ما همچنین جمع آوری بخاری‌هایی گازی در ۲۸۲ مدرسه را داشتیم که با ۱۲۰ میلیارد ریال جمع آوری شد. علاوه براینها حدود ۳۵ میلیارد برای استاندار سازی مدارس تا الان صرف شده است.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.