nooh
بازدید از فعالیت های بسیج فرهنگیان استان فارس

استفاده از ابزار فرهنگی و هنری برای ایجاد ارتباط بین نسل آینده‌ساز کشور و دوران دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: برای مقابله با اقدام دشمن در ایجاد انحراف در اندیشه نسل آینده‌ساز کشور، باید در قالب داستان و سایر ابزارهای فرهنگی و هنری ،توان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را که ناشی از ایمان آن‌ها بود برای نوجوانان و جوانان آشکار کرد .

 

 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، سردار عباس مطهری در سفر به استان فارس و در دیدار با اعضای بسیج فرهنگیان شهرستان‌های شمال فارس به میزبانی شهرستان خرم بید،گفت: یکی از دغدغه‌های همه ما اعم از فرهنگیان ، اولیا و سایر اقشار جامعه، چگونگی ایجاد ارتباط بین نسل جدید و دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به راه‌های مقابله دشمن با نظام اسلامی و استفاده از ابزار رسانه در ایجاد انحراف در افکار نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی ، گفت: برای مقابله‌به‌مثل با این اقدام دشمن باید در قالب داستان و سایر ابزارهای فرهنگی و هنری ،توان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را که ناشی از ایمان آن‌ها بود برای نوجوانان و جوانان آشکار کرد .

وی فلسفه وجودی آموزش‌وپرورش را  تربیت نسل آینده برای کشور عنوان کرد و گفت: نهاد تعلیم و تربیت به‌واسطه ارتباط گسترده با آحاد مردم در دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی نقش ویژه‌ای دارد و نقش معلمان برای ایجاد ارتباط بین نسل آینده‌ساز و دوران دفاع مقدس بسیار مهم و چشمگیر است .

 

مطهری با تأکید بر لزوم توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و فرهنگیان ،گفت: معلم در کلاس درس محور تعلیم و تربیت است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تأکید بر اینکه" همه در قبال آموزش‌وپرورش مسئول هستند" گفت: برای تحول در آموزش‌وپرورش باید عزم ملی ایجاد کرد و تلاش ما در بیرون از این نهاد تربیتی تحقق این عزم است.

وی مأموریت بسیج فرهنگیان را کمک به  ارتقاء کارآمدی آموزش‌وپرورش دانست و گفت: فرهنگیان هستند که از درون این نظام می‌توانند در تحول آن مؤثر باشند و بسیج فرهنگیان می‌تواند در این مسیر به کمک آموزش‌وپرورش بیاید.

مطهری با تأکید بر لزوم حضور هم‌فکری مؤثر بسیج با آموزش‌وپرورش فارس برای رفع مشکلات این نهاد تربیتی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه مدرسه افزود: در همین راستا پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در مدارس راه‌اندازی خواهد شد و در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز با محوریت مدیران مدارس می‌توان در رفع مشکلات مدارس تلاش کرد.

 رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور بسیج را کلید طلایی مسائل اساسی نظام دانست و گفت: ازآنجاکه  اصل آموزش‌وپرورش مدرسه و معلمان خط مقدم هستند ،لذا  اصل کار بسیج فرهنگیان هم‌مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه‌هایی در مدارس  بر اساس مقاطع و جنسیت تشکیل شود  و بستر اتصال و جذب ظرفیت‌ها را به پایگاه‌ها فراهم کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس نیز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: در جنگ شناخت محور کنونی با دشمن ،معلم فرمانده حقیقی است و اوست که در این جنگ نابرابر می‌تواند نسبت به تربیت دانش آموزان برای اسلام اقدام کند.

 

دکتر ناصر جوکار با اشاره به جایگاه معلم نزد پیامبر اسلام (ص) و سایر بزرگان دین مبین اسلام ،گفت: بیشترین جایگاهی که سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در آن محقق می‌شود کلاس درس است و امکانات سخت‌افزاری در تحقق این امر مهم نقش کمتری دارد.

گفتنی است در این مراسم مدیران و اعضای شورای کانون‌های بسیج فرهنگیان شمال فارس شامل؛ شهرستان‌های خرم بید، بوانات، آباده، سرچهان و سایر کانون های شمال فارس حضور داشتند.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.