nooh
رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در شیراز خبر داد

راه اندازی پایگاه های بسیج فرهنگیان در مدارس کشور

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از راه اندازی پایگاه های مقاومت بسیج فرهنگیان متشکل از چند مدرسه با محوریت یک آموزشگاه خبر داد و گفت: هدف از این کار تشکیل هیات های اندیشه ورز بسیج فرهنگیان برای کاهش مشکلات مدارس است.

 

 

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، سردار عباس مطهری در سفر به استان فارس و در دیدار با بسیجیان اداره کل آموزش و پرورش فارس ،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: تشکر ویژه مقام معظم رهبری در 11 شهریورماه از تلاش های فرهنگیان در دوران کرونا ، موجب آشکار شدن کار ارزنده آن ها شد.

 

 

 

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی جدید، در توصیه به فرهنگیان بسیجی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب نقطه عطف حرکت آموزش و پرورش است ، چرا که جزء جزء مسائل آموزش و پرورش را به صورت عمقی ، اجرایی و دقیق مطرح کردند ،لذا لازم است  عنایت بیشتری به این بیانات داشته باشید.

 

مطهری افزود: امروز ولایت، مردم و دشمن بر یک مسئله اتفاق نظر دارند و آن هم کارامدی نظام اسلامی است منتهی دشمن به شدت این مسئله را نمی خواهد ولی مردم و ولایت با تمام وجود خواهان این مسئله هستند.

 

وی با اشاره به اینکه  پیروی از ولایت دلیل محکم اقتدار جامعه اسلامی خواهد بود، گفت :  امروز اثبات حقانیت و موفقیت نظام اسلامی ،کارامدی و عمل است و در واقع چکیده و عصاره خواست مردم این است که شهرداری، بهداشت، قوه قضائیه،مسکن و در راس همه آنها آموزش و پرورش کارآمد باشد.

 

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد : دشمن تمام توان اقتصادی، رسانه ای، فکری، عملی، نظامی خود را گذاشته تا  نظام اسلامی کشورمان کار آمد نباشد چرا که اگر پیام  کارآمدی این نظام مانند پیام انقلاب به گوش مردم دنیا برسد کارشان تمام است.

 

مطهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه کمک بسیج در هدف گذاری و جهت گیری به اجزاء نظام و دولت ، گفت: بسیج تقویت کننده است ولی نباید جای اجزای نظام بنشیند و ماموریت بسیج کمک به کارآمدی دستگاه های نظام و به ویژه کمک به  ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش به عنوان دستگاه محوری تعلیم و تربیت کشور و فرهنگیان به عنوان پایه ریزان تمدن نوین است.

 

وی ادامه داد: انسان های وارسته ای چون حججی ها ، احمدی روشن ها و سردار سلیمانی ها همه محصول آموزش و پرورش هستند و قرار است آموزش و پرورش نسلی را تربیت کند که زمینه ساز  حکومت جهانی اسلام باشد، لذا باید پیشرفت عجیبی داشته باشیم و با تمام توان تلاش کنیم.

 

سردار مطهری بسیج فرهنگیان را موتور محرک آموزش و پرورش دانست و گفت : بسیج فرهنگیان دارای ظرفیتی است که انرژی بی انتها و ظرفیت نهفته ی فرهنگیان را  که گنج عظیمی است که دفاع مقدس را در اوج افتخارات ملت ایران قرار داد به آموزش و پرورش وصل کند .

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور حضور داوطلبانه ، مخلصانه، با بصیرت و مجاهدانه مردم  را از ویژگی های مهم بسیج دانست و گفت : لازم است مانند دوران دفاع مقدس که شاهده حضور حداکثری مردم در صحنه بودیم اکنون  نیز همه مردم به آموزش و پرورش کمک کنند.

 

مطهری با تاکید بر لزوم هم افزایی تمام دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: باید عزم ملی در حمایت و تحول آموزش و پرورش  شکل گیرد و دولت، مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما، همه و همه در قبال آموزش و پرورش مسئولند. 

 

وی حضور داوطلبانه مردم  را از ویژگی های مهم بسیج دانست و با تاکید بر  مدرسه محوری  گفت: از انجا که  اصل آموزش و پرورش مدرسه می باشد و معلمان خط مقدم هستند لذا  اصل کار بسیج فرهنگیان هم مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه هایی در مدارس  بر اساس مقاطع و جنسیت تشکیل شود  و بستر اتصال و جذب ظرفیت ها را به پایگاه ها فراهم کنیم.

 

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از راه اندازی پایگاه های مقاومت فرهنگیان متشکل از چند مدرسه با محوریت یک آموزشگاه خبر داد و گفت: هدف از این کار تشکیل هیات های  اندیشه ورز بسیج فرهنگیان برای کاهش مشکلات مدارس است.

 

وی گفت : این پایگاه ها 5 محور عملیاتی کلان  دارند که شامل کار برای خودشان ، برای خانواده ها ، وظیفه معلم در قبال دانش آموز ، ارتقاء کارامدی انجمن اولیا و مربیان، تاثیرگذاری مدرسه در محله به عنوان کانون تربیتی محله است.

 

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.