nooh
دکتر کاظمی در مراسم پویش سراسری «لبخند رضایت» عنوان کرد

علیرضا کاظمی: فرهنگیان در رزمایش کمک مومنانه، 100میلیارد تومان کمک کردند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم پویش سراسری «لبخند رضایت» عنوان کرد فرهنگیان همیشه در روزهای سخت حضور داشتند و در مواقع ضرورت به مدد اقشار جامعه آمدند.

علیرضا کاظمی: فرهنگیان در رزمایش کمک مومنانه، 100میلیارد تومان کمک کردند

 

 

 

 

 

در این مراسم که در سالن جامی مدرسه امام خمینی (ره) واقع در شهرک شاهد شهریار برگزار شد، مسئول بسیج سازمان فرهنگیان کشور، مدیر‌کل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، مدیر آموزش و پرورش شهریار، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهریار و سایر مسئولین و فرهنگیان حضور داشتند.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از کسانی که بدون هیچ چشم‌داشتی در این برنامه‌ها تلاش می‌کنند، اظهار کرذ: خدا را شاکرم که امروز در این فضا و در این مسیر قرآنی و الهی قرار گرفتیم و افتخار می کنیم به سپاه و بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان که همیشه در روزهای سخت حضور داشتند و در مواقع ضرورت به مدد اقشار جامعه آمدند. برگزاری این مراسم نمادین، توسعه و ترویج یک فرهنگ والا است که ما نیز افتخار می کنیم به عنوان یک سرباز کوچک در این عرصه خدمت کرده و حضوری موثر داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به رسالت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما با توجه به رویکرد و ماموریتی که در نظام کلی آموزش و پرورش داریم به دنبال ایجاد فرهنگی در کشور هستیم که می‌تواند نجات‌بخش باشد و اگر به آیات قرآن توجه کنیم متوجه اهمیت این موضوع خواهیم شد و تلاش‌های دوستان در مراحل رزمایش و اکنون قابل قدردانی است.

او در ادامه با اشاره به این که حدود صد میلیارد تومان میزان کمک فرهنگیان کشور به جز کمک‌های دانش‌آموزان در رزمایش کمک مومنانه بوده، ادامه داد: تداوم این حرکت معنوی و اجتماعی در راستای عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند به بخش‌های مختلف کشور کمک کند و رضایتی که از طریق انفاق در وجود انسان شکل می‌گیرد قابل مقایسه با چیزی نیست.

کاظمی با اشاره به راهبردهای قرآن برای نجات یک جامعه و سعادت انسان بیان کرد: در آیاتی از سوره فاطر در قرآن کریم به اهمیت انفاق به کرات اشاره شده و هرجا که سخنی از نماز آورده شده، انفاق نیز در کنار آن هست و می‌توان گفت تاثیری که نماز و انفاق در زندگی اجتماعی انسان دارد بی نظیر است و هیچ جایگزینی ندارد.

او با تاکید بر این که موثرترین کاری که می‌توان برای آسیب های اجتماعی کرد انفاق است گفت: توجه به مشکلات دیگران و همچنین تلاش برای حل مشکلات آن‌ها بخش حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کرد و در سیاست و الگوی قرآن اشاره شده که نسبت به داشته‌های علمی، اجتماعی و اقتصادی خود باید انفاق کنیم، در غیر این صورت در قیامت باید پاسخگو باشیم و خداوند در حوزه انفاق در سوره مائده نیز به کمک مومنانه و لبخند رضایت و چه بسا لبخند رضایت خدا اشاره کرده است.

کاظمی با اشاره به دو دسته بودن افراد در حوزه انفاق اظهار کرد: انسان‌ها با توجه به استطاعت مالی افراد یا باید کمک کنند و یا در مسیر کمک قرار بگیرند و در لشکر جمع‌آوری کمک حضور داشته باشند. باید دعا کنیم که خداوند ما را در زمره متوسلین و عاملین به قرآن قرار دهد و خوشحالیم که امروز بسیج و به ویژه بسیج فرهنگیان با عمل مومنانه به کمک رفع مشکلات کشور برآمده و انشالله که این کمک ها مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.