mazyar

یک معلم شاعر: شهید سردار سلیمانی رستم زمانه ما بود/با سرودن اشعار می‌توانیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

یک معلم شاعر در رابطه با تأکید بر زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: با سرودن اشعار و یادآوری خاطرات آنها می‌توانیم یاد و نام شهیدان را زنده نگه داریم.
زهرا یونسیان که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در توصیف رشادت‌های این شهید بزرگوار شعری سروده است، در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور در رابطه با انگیزه‌های شاعر برای سرودن این شعر گفت: رفته سردار نفس تازه کند برگردد/ چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است.وقتی در شرایط فعلی کسی مالک اشتر می‌شود و به سرداری دل‌ها می‌رسد، مشخص است که در دل‌ها جاودان می‌مانند و ابیات از دل برآمده در وصف ایشان به اذهان متبادر می‌شود.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی رستم زمانه ما بود و اشعار به صورت ناخودآگاه در مورد ایشان می‌شود. شاید در نگاه اول تنها چند بیت باشد اما انعکاس دنیایی از خصوصیت‌های این مرد خدایی است.

یونسیان در توضیح حال و هوای شاعر در زمان سرودن این اشعار تصریح کرد: وقتی این ابیات به سراغم آمدند، همه خصوصیت‌های سردار سلیمانی به صورت ناخودآگاه در خاطرم مرور می‌شد. به شخصه ارادت خاصی به این سردار بزرگ دارم و تا ابد نام ایشان، یاد و خاطره‌اش در دل همه ملت ایران به یادگار خواهد ماند.

این شاعر در رابطه با تأثیر اقداماتی نظیر سرودن شعر در زنده نگهداشتن یاد شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: با سرودن اشعار و یادآوری خاطرات آنها می‌توانیم یاد و نام شهیدان را زنده نگه داریم و فرزندان‌مان را با این شهدا آشنا کنیم تا بتوانند إن‌شاءالله راهرو این شهدا باشند.

متن سروده این شاعر در وصف شهید سردار سلیمانی به شرح زیر است: 
سردار سپاه عشق ، مرد میدان بودی 
تو قاسم روزگار ،شیر میدان بودی 
فرمانده ، شجاعتت تو راخاص نمود 
در وادی عشق ،روسفید اخلاص نمود 
بر دست تو ؛صاحب، علم بیرق داد 
خون‌تو به انقلاب ما رونق داد 
هر جمعه هزار و سیصد و چند آه است 
چشمان غم آلوده ی ما در راه است 
دستی که زتو روی زمین افتاده است 
با پیر مراد ،دست بیعت داده است  
تا در رگ ما  خون‌سلیمانی هست 
هر نقشه ز دشمنان ما فانی هست

انتهای پیام

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.