mazyar

دکتر ناصر جوکار در نشست جامعه فرهنگیان شهرستان فراشبند: با تاسیس گردان های آزادی بخش رسانه ای، لانه های جاسوسی فضای مجازی را باید تسخیر کرد.

همایشی با عنوان: رسانه های نوپدید، فرصتها و چالش های رسانه ای، با مشارکت جمعی از فرهنگیان شهرستان فراشبند در تالار وحدت این شهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در این نشست گفت؛ در عصری که توتالیتاریزم و پروپاگاندای رسانه ای، انحصار جهانی چشمها و گوش ها را در پی داشته، اشاعه و ترویج گفتمان دینی، والاترین جهاد است. جوکار با اشاره به اینکه، رسانه های پست مدرن و فرانوگرا  که از اتاق فرمان صهیونیزم کسب دستور می کنند، نه فقط در صدد تخلخل مرزهای جغرافیایی که بدنبال مخدوش و ملکوک کردن مرزهای عقیدتی این ملتند. جوکار کار رسانه ای را دیالوگ با فرشته یا شیطان توصیف کرد و گفت؛ ماموریت معلم آن است که بین فرم، ابزار و تکنیک رسانه ای با مفاهیم الهی نوعی نسبت برقرار نموده و با تاسیس نهضت خلاقیت و تولید اندیشه، رسانه را از بند بندگی کاسبی و تفریح 
صرف برهاند. جوکار، کار با رسانه را کار با چاقوی جراحی و نه ساتور قصابی تعبیر کرد و گفت، کار رسانه ای کاری لیزری، مینیاتوری و کار با قلم مو است نه کار با دسته بیل. وی گفت؛ اینکه یک مقام مسئول ارشد نظام می گوید؛ ما رسانه ارزشی و ضد ارزشی نداریم، به مثابه آن است که بگوییم، رسانه ای که لجن پراکنی می کند و مروج شرک و فساد است، با رسانه ای که مروج توحید و عدالت است، از ارزش یکسانی برخوردارند. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به اینکه، یکی از عرصه های تولی و تبری با کار رسانه ای محقق می شود گفت؛ کار معلم عبارت است از تسخیر لانه های جاسوسی رسانه ای از طریق تاسیس گردان های آزادی بخش رسانه ای. وی با توصیه این نکته که باید ادب حضور در فضای مجازی را به دانش آموز بیاموزانیم گفت؛ انقلاب ما با کار رسانه ای به پیروزی رسید، با این تفاوت که رسانه ما دیوار نویسی، صدور بیانیه و در نهایت ضبط صوت بود. دکتر ناصر جوکار فضای مجازی را جمعه بازاری تعبیر کرد که هر نوع کالای بنجلی در آن یافت می شود و عده ای کلمات را همچون آب دهان به سمت مخاطب پرتاب و مسئولیت کلام خود را نیز بر عهده نمی گیرند. جوکار مسئولیت مقام معلم را بسط اخلاق رسانه ای و ماموریت وزارت ارتباطات را بسط رسانه اخلاقی تعریف کرد و گفت؛ معلم در عصری که کوران کرونا گردن بشریت را تا زانو خم کرده، نشان داد که هرگز در فضای مجازی تماشاگر نبوده بلکه بازیگر ارزشمندی است که در متن بوده، نه در حاشیه. دکتر ناصر جوکار ادامه داد؛ برخی فکر می کنند، رسانه ای که ریتم غم بر آن حاکم باشد، مذهبی است و با این استدلال که نسبت دین با غم قوی و باشادی نحیف است، گفت این استدلال یک افترا و تهمت ناروا به دین است، چرا در رسانه دینی، اصالت نه با غم و نه با شادی است، چرا که ما غم و شادی احمقانه داریم و غم و شادی حکیمانه، لذا رسانه دینی تابعی است از غم و شادی حکیمانه، چرا که رسانه ای که مخاطب خود را یک موجود جاندار و ذی شعور یا یک مشتری بداند، نحوه برخوردش نیز با او یا تربیت محور و یا انتفاع محور خواهد شد. وی در پایان این نشست، با اشاره به اینکه برای مخاطب رسانه، شنیدن یک فعل است، نه انفعال، گفت؛ جامعه معلمی را در عصر جاهلیت ثانی سفیران انقلاب اند و معلمان را لشکر انقلاب آخرالزمانی مهدویت دانست که در حال تربیت و کادر سازی برای انقلاب جهانی مهدوی اند.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.