سعید چابوک
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان مطرح کرد؛

تأمین 263 تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان کردستان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان از مشارکت فرهنگیان بسیجی برای تأمین 263 تلبت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار در استان خبر داد.


محمد مؤمنی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان در جریان اجرای نهضت کمک مؤمنانه در سال گذشته، اظهار کرد: در اوایل شیوع کرونا (در اسفند ماه 98) به این نتیجه رسیدیم که در استان با موضوع کمبود ماسک مواجه هستیم به همین دلیل با همکاری فرهنگیان بسیجی از ظرفیت هنرستان‌هایی که کارگاه‌های خیاطی داشتند استفاده کرده و 6 کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به این‌که مواد اولیه برای تولید ماسک از سوی خیرین تأمین شد، گفت: ظرفیت تولید ماسک در این کارگاه‌ها روزانه به 6 هزار ماسک می‌رسید که به‌صورت رایگان در میان مردم حاشیه شهرها و روستاها توزیع شد.  البته با فراوانی ماسک در کشور و به تبع آن در استان این موضوع به مرور کمرنگ شد.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان تهیه یک هزار، 200 بسته معیشتی و یک هزار و 800 بسته لوازم‌التحریر و طبخ حدود 5 هزار پرس غذای گرم و توزیع آن در میان خانواده‌های دانش‌آموزان کم‌بضاعت را از دیگر اقدامات سازمان در راستای اجرای نهضت کمک مؤمنانه دانست.
مؤمنی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در بحث پویش لبخند رضایت از اوایل مهر ماه سال گذشته سخن به‌میان آورد و گفت: در این بخش 142 معلم شاخص که فداکارانه و بعضاً در ساعات خارج از زمان کاری حتی در خانه‌های دانش‌آموزان بی‌بهره از اینترنت و شبکه شاد حضور پیدا کرده و فرآیند آموزش را در پیش می‌گرفتند شناسایی و از آنها تقدیر شد. 4 نفر از این معلمان هم به صدا و سیمای استان معرفی و در برنامه‌ای به‌عنوان افراد الگو و شاخص به بیان اقدامات جهادی‌شان پرداختند.
وی افزود: همچنین مسابقه نقاشی و دلنوشته در بین دانش‌آموزان برای تقدیر از معلمان فداکار در ایام کرونا برگزار شد که در این مسابقه 580 نقاشی و دلنوشته و نقاشی دریافت و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به این مطلب که در ایام کرونا فعالیت‌های آموزشی ادامه داشت ولی اقدامات پرورشی تعطیل بود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع با کمک همکارانمان در دانشگاه فرهنگیان محتوایی با عنوان «سواد رسانه‌ای؛ آسیب‌های فضای مجازی» در قالب لوح فشرده تهیه و در اختیار واحدهای آموزش و پرورش قرار گرفت. 
مؤمنی در ارتباط با تأمین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار نیز گفت: در ارتباط با این موضوع از معلمان مناطق کم‌برخوردار خواسته شد تا در صورتی‌که تبلت بلااستفاده‌ای دارند به دانش‌آموزان کم‌برخوردار آن مدرسه اهدا کنند و همچنین معلمان مناطق برخوردار نیز به‌صورت داوطلبانه برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار گوشی و یا تبلت خریداری کنند که مجموع این تلاش‌ها به تأمین 263 تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت انجامید.
انتهای پیام

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.