سعید چابوک
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در هشتمین دوره از همایش یاد یاران

دوران «دفاع مقدس»، نماد ایستادگی، عزتمندی، اقتدار و زیباترین جلوه های ناب معنوی در کشور است

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در هشتمین دوره از همایش یاد یاران گفت: دوران دفاع مقدس، نماد ایستادگی، عزتمندی، اقتدار و زیباترین جلوه های ناب معنوی در کشور است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز، علیرضا کاظمی با حضور در هشتمین دوره از همایش یاد یاران که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد؛ اظهار کرد: خدای را شاکرم که در آغازین روزهای سال جدید تحصیلی و هفته بزرگداشت دفاع مقدس، توفیق حضور در جمع یاران و گرامیداشت یاد یاران را دارم.

کاظمی افزود:  یاد شهدای انقلاب به ویژه معلمان شهیدی که با تقدیم جان خود، جلوه های ایثار معلمی را همیشه زنده نگه داشتند و ۳۶هزار شهید دانش آموز را تربیت کردند و در دانشگاه جنگ و در دانشگاه انسان سازی آنها را فارغ التحصیل کردند، همواره و در همه جا با ماست.

وی با اشاره به این که مرور خاطرات جنگ و آنچه بر ما گذشته است؛ بخشی از وظایف ماست و بخشی از گرامیداشت و نگهداشت انقلاب به همین موارد بازمی‌گردد؛ گفت:  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با دوران طلایی دفاع مقدس فرمودند: «جنگ نعمت و از الطاف الهی بود» و حضرت امام خمینی(ره) از دوران دفاع مقدس، به عنوان «طلایی ترین دوره تاریخ ایران که نمی توان  نظیری برای آن پیدا کرد، یاد می کنند؛ به عبارت دیگر، دوران دفاع مقدس، نماد ایستادگی، عزتمندی، اقتدار و زیباترین جلوه های ناب معنوی در کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دلیل نامگذاری جنگ به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جنگ در ایران به دلیل مظلومیت مردم در یک تجاوز روشن و آشکار، دفاع مقدس نامیده شد. ایران آغازگر جنگ نبود و یک کشور جنگ طلب نیست ایران یک کشور صلح دوستی است که آرامش را برای کل دنیا می خواهد؛ این نگاه ایران، اسلام و امام راحل به کل دنیا است.

وی گفت: معلمان ما همواره در عرصه آموزش و پرورش توانستند  افتخارات بسیاری را  خلق کنند و با  پرورش انسان هایی که همواره ایثار، گذشت و فداکاری را مشق می کنند و روحیه شهادت طلبی را در دانش آموزان پرورش می دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «شهید علی لندی» دانش آموزی پرورش یافته این نسل با الگوی شهادت و فداکاری است.یکی از بهترین راه هایی که می توانیم به نظام جمهوری اسلامی کمک کنیم این است که با عمل خود فرهنگ ایثار را نشان دهیم و مانند شهید سلیمانی و دیگر فرمانده های جنگ، برای ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت  از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم.

کاظمی تصریح کرد: ظرفیت کتاب های درسی و جشنواره ها کمک می کنند تا از فرهنگ شهادت دور نمانیم  همینطور می توانیم از طریق  برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه ریزی ها و نمایش ها و حضور میدانی دانش آموزان در عرصه های مختلف، فرهنگ ایثار و شهادت را به دل جامعه هدایت کنیم.

وی با اشاره به این که مهم ترین مأموریت آموزش و پرورش نگاه تربیتی به جنگ و دوران دفاع مقدس است، گفت: نباید از این موضوع غفلت کرد معلم باشیم در کلاس درس باشیم یا عضو عادی بسیج باشیم، باید این مأموریت را به نحو احسن  انجام دهیم. من به عنوان یک بسیجی و فرهنگی افتخار می کنم  و خواسته ام حمایت از بسیج دانش آموزی و فرهنگی است که آن را یک مأموریت انقلابی واصلی بدانیم .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که بسیج دانش آموزی و تشکل ها در همه موقعیت ها مانند  سیل و زلزله حضور مؤثری داشته اند، گفت: بسیج را در کنار همه ساختارهای اداری نبینیم و کمک‌کنیم،حمایت کنیم ، تسهیل گری کنیم تا  ظرفیت های مختلف که وجود دارد شکل گرفته و رشد نماید .

کاظمی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بالاترین وظیفه‌ را در انتقال فرهنگ بسیجی دارد و این زمانی میسر است که در خودمان این روحیه را تقویت کنیم و امکانات و تجهیزات را به  بسیج ارائه دهیم تا بتوانیم دینی که به شهدا داریم و پیمانی که با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسته‌ایم را به سر منزل مقصود برسانیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.