admin-front

راهکار مبارزه با کرونا در سبک زندگی اسلامی

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.
راهکار مبارزه با کرونا در سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در یادداشتی نوشت: اگر در کتب درسی و متون آموزشی به جای کلمه طبیعت از واژه قرآنی خلقت بهره‌برداری گردد، سبک زندگی اسلامی در میان شهروندان یک امتیاز و تمدن خواستنی و کمال عقلی محسوب می‌شود چراکه در دروان نوجوانی و جوانی، دانش‌آموزان با قلب خود وجدان می‌کنند که دستورات اسلامی آنها را به آرامش می‌رساند.

اگر  انسان‌ها بدانند که بر حسب فرمایش حق تعالی آنچه در آسمان‌ها و زمین است تسبیح گوی او هستند یعنی به واسطه عبادت اجباری حیات آنها تأمین می‌گردد و در نتیجه علم پزشکی و تمام پیشگیری‌های سهم زدایی و گند زدایی اگر از خداوند حکیم اذن نگرفته باشند به دستور هیچ کس مطیع نخواهند بود «یُسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزیزِ الْحَکیمِ-1 جمعه» آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است همواره خدا را (به زبان قال و زبان حال) تسبیح می‌گویند، خدایی که مسلّط ( بر همه عالم هستی ) ، پاکیزه ( از هر عیب و نقص )مقتدر شکست ناپذیر و دارای اتقان صنع در مرحله تکوین و متانت در تشریع است.

حال یک سؤال از مسؤولان امر که چطور می‌شود همه چیز تسبیح خداوند متعال را بگویند ولی بعضی از انسان‌ها در مواجهه با بیماری و غم و اندوه از یاد و ارتباط با خداوند حکیم غافلند، همه بیماری‌ها آفریده پروردگار و از ذات مقدس او حیات می‌گیرند،  پس همه در ذات خود تسبیح‌گو هستند، خواه این تسبیح آشکار باشد خواه نهان، خواه تسبح گو فرد مومن باشد خواه کافر، بلاخره همان طور که اعضای بدن انسان در قیامت شهادت می‌دهند پس در این دنیا هم قادر به تسبیح خدا هستند،  هرچند صاحبشان که انسان باشد راه ناسپاسی و خود محوری را در پیش گیرد.

ارتباط انسان با غفلت به اندازه‌ای دیرینه است که آجر و آجر بناهای فکری او را همین حرینه است که آجر و اجر غفلت در آغوش گرفته است زیرا شیطان مکتبی را به او معرفی می کند که ارکان آن عبارت است از اینکه جهان هستی پیوستگی ندارد و انسان قادر است  بدون ارتباط با فرشتگان برای خودش منفعتی را رقم بزند و یا بلا و بیماری و آسیبی را از خود عقب بزند.

در همین راستا قرآن حکیم می‌فرماید دلیل اصابت بلایا حوادث تقاضا ندادن و التماس و درخواست نکردن به درگاه خالق هستی از شر آنها است «فَلَوْ لا إِذْ جاءَهُمْ بَأْسُنا تَضَرَّعُوا وَ لکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ- 43 انعام» پس چرا هنگامی که عذاب ما به آنها رسید خضوع و زاری نکردند؟ بلکه دل‌هایشان قساوت یافت و شیطان برای آنها آنچه را ( از گناهان ) انجام می‌دادند، زینت و جلوه داد.

در این کریمه به این نتیجه می‌رسیم که زمینه نزول بلایا و حوادث ناگوار سختی و سفتی قلب آدمی زاده است. در موقعیت کنونی کشور ما با تشریف فرمایی یک ویروس به خوبی مشهود است که کلمات تا کجا قادرند انسان را به کمال رسانده یا در پرتگاه نابود سوق دهند.

اگر کلمه خلقت و خالق و مخلوق در دوران تحصیل از برای ما برنامه‌ریزی و تدریس گردیده  بود،  بالفعل مانند مردمانی که از نعمت  قرآن و عترت در جهان کفر و شرک محرومند، وحشت زده و زمام از دست داده بر جان خود نمی‌هراسیدم و قبل از اجل قالب تهی نمی‌کردیم چرا که بیماری یک مخلوق است که از دستور خالق خویش عصیان و سرپیچی  نمی‌کند و قاعده علت و معلول را نمی‌تواند نقض کند. 

برای تلطیف این موضوع لازم است از کتاب 3 دقیقه در قیامت نکته‌ای نقل شود، ایشان بیان می‌کند وقتی پرونده‌ام  بررسی می‌شد به من علت آسیب پا شکستگی و نجات از مرگ را نشان دادند و گفت می‌دانید چرا این عقرب در چادر شما را به مرگ نکشید، گفتم خیر وقتی فیلم زندگی‌ام را نشان دادند مشاهده کردم خانم با بنده تماس گرفت و گفت فرزندان همسایه از ضعف بدنی و کمبود غذا سخت در فشار هستند آیا اجازه می‌دهی از این پول در منزل به آنها بدهم اول گفتم آنرا برای خرید موتور کنار گذاشته‌ام و لکن بعد قبول کردم آن ملک گفت علت نجات از نیش عقرب آن خیر به همسایه بوده و هم چنین علت شکستن پایش را به او می‌گویند.

 این مباحث می‌رساند که هر عملی از انسان یا با ملائکه الله همراه است یا در زنجیر جنیان و شیاطین محبوس و محصور است. حضرت امام صادق رئیس مذهب علیه السلام می‌فرمایند در عجبم از کسی که این آیات را دارد باز هم از بیماری و غم واندوه نالان است و به این امان‌های الهی پناهنده نمی‌شود. 1- «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» (آل عمران آیه 173) 2- «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین» ( انبیاء آیه 87) 3- «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد»  (غافر آیه 44). 4- «ماشاءالله لا قوه الا بالله» (39 سوره کهف) و هم چنین دعای نور حضرت زهرا سلام الله علیها که سلمان از تب می‌سوخت خدمت بی بی دو عالم رسید و حضرتش این دعا را برای ایشان تجویز کردند و او هم نجات یافت یا ده‌ها و صدها منایع زلال اسلامی رسیده از اهل بیت علیهم السلام موجود است که در انتظار  دعوت از آنها برای حضور در کتب درسی و متون آموزشی برای مربیان و متربیان هستند.

در حال حاضر به خوبی می‌توانیم به مسؤولین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و دیگر مسؤولین فرهنگی کشور گوشزد کنیم که تا سبک زندگی اسلامی از پشت میزهای پیش دبستانی آغاز نگردد، هر روز باید آسیب‌های سبک زندگی جهان کفر و شرک را در کشورمان شاهد بوده و هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنیم.

یکی از دلایل عمده و اساسی افرایش طلاق و دوری از الگوی افتصاد اسلامی یا همان مقاومتی و هم چنین روابط خشن در کف خیابان‌ها و خانواده ها و هم چنین بیماری سرطان که بسیار مخوف‌تر و پر تلفات‌تر از ویرس کروناست و انواع خودکشی‌ها که نمونه‌ای از آن کشته‌های جاده‌ای می باشد همه و همه به سبک زندگی ترکیبی جهان کفر و شرک و اسلامی است یا عشق و علقه به زندگی بدون دین می‌باشد و در نهایت تنها ره رهایی آغوش گشودن در برابر سبک زندگی اسلام ناب محمدی است والسلام.

چند راهکار برای مبارزه و شکست حتمی ویروس کرونا و کروناصفت‌ها:

الف- دستان خود را با اشک شوق کمک به یتیمان بهزیستی و کمیته امداد به مدت 2 حاجت یا کمتر و بیشتر خوب بشوییم.

ب- قلب‌های خودمان را با ژل ضد عفونی کننده پرداخت حق الله و حق الناس تطیهر کنیم.

ج- چشم‌های خودمان را با دستتان کرونایی برنامه­ ماهواره ها و اعتقاد به اخبار آنها ویروسی نکنیم.

د- با قرآئت قرآن و توسل به عترت الهی خصوصا سلامتی آقا امام زمان عجل الله تعالی ترس از مرگ با ویروس کرونا را از خود و دیگران به عقب برانیم.

انتهای پیام/

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.