admin-front
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تاکید کرد

پیامک مدارس به خانواده‌ها برای توجه دانش‌آموزان به آموزش تلویزیون

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: پیامک‌هایی از طریق مدارس به خانواده‌ها ارسال شود تا به فرصت‌های آموزشی از صدا و سیما و فضای مجازی اهمیت داده شود.
پیامک مدارس به خانواده‌ها برای توجه دانش‌آموزان به آموزش تلویزیون

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش استان‌های کشور با وجود تنگناها، اظهار کرد: هدف این است که در پایان این دوره، اطمینان حاصل کنیم که آنچه در حوزه آموزش می‌توانستیم، را انجام داده‌ایم.

وی افزود: گاهی اوقات در حوزه آموزشی ممکن است نیاز به یادآوری‌هایی برای اهمیت این موضوع باشد و در برنامه‌های آموزشی پخش شده از رسانه ملی فرض ما بر این است که حدود ٧٠ درصد آموزش‌ها تاکنون انجام شده است و البته به خاطر تعطیلات مدارس در برخی از استان‌ها این امکان وجود دارد که مدارس به این مقدار از آموزش نرسیده باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: از گروه‌های درسی نظرات را خواستیم و توافق بر انجام ٧٠ درصد آموزش گذاشته شد.

کمرئی تصریح کرد: در دوره متوسطه اول ٣۶ ماده درسی داریم که تاکنون ٢٨ ماده را در برنامه‌های آموزشی از شبکه آموزش هدف‌گذاری شده و اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود، دیگر مواد درسی را نیز هم پوشش خواهیم داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره دوم متوسطه ١٨٢ ماده درسی و ٩۵ عنوان درسی داریم که این آموزش‌ها باید انجام شود و تاکنون با هماهنگی‌های انجام شده است حدود ٨۴ برنامه داشتیم و در هفته آینده به ١۵٠ برنامه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در هفته آینده ٩٠ درس مورد آموزش قرار خواهد گرفت و شبکه چهار در مرحله بعدی به فرایند آموزش در رسانه ملی اضافه خواهد شد.

کمرئی با بیان اینکه در هدف‌گذاری هفته اول در دروس پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند، تمرکز شد، گفت: در همه رشته‌های شاخه نظری، توجه یکسانی به آموزش دروس شده است و در هفته دوم همه دروس مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش بخش اعظمی از آموزش‌ها کارگاهی است و ١٠٠۵ ماده درسی داریم که ٢٢ درس عمومی و ۵ درس شایستگی‌های غیرفنی را داریم و به این دلیل در این بخش کار کمی مشکل شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: باید راه‌های متفاوت‌تری از شرایط مرسوم در پیش بگیریم و به همین دلیل آموزش حسابداری و کامپیوتر را در دستور کار قرار دادیم تا اگر فرصت حضور در مدرسه بود، تمرکز بر آموزش کارگاهی باشد.

وی گفت: باید توجه کنیم که در دوره متوسطه آموزش‌ها جنبه مکمل ندارد و برای تعمیق یادگیری به کار گرفته می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که آموزش‌ها کامل انجام بگیرد و البته در دوره ابتدایی شاید کمی متفاوت باشد و اطلاق مکمل توجیهی داشته باشد.

کمرئی تصریح کرد: اگر قرار است این آموزش‌ها تخصصی باشد باید به آن توجه جدی کنیم و تلاش کنیم تا بیشترین پوشش را برای یادگیری ایجاد کنیم؛ در ادامه کار شبکه آموزش و شبکه چهار برنامه‌های آموزشی از رسانه ملی را ادامه خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید اطمینان پیدا کنیم که برنامه‌های آموزشی به صورت کفایت بوده است چرا که آموزش‌های مبتنی بر رسانه تصویری می‌تواند اثر بخش‌تر باشند چون امکان استفاده از حافظه دیداری دانش‌آموزان و تکرار برنامه‌های آموزشی در آن وجود دارد.

کمرئی با بیان اینکه استراتژی اصلی ما حفظ پویایی مدارس و تحرک یادگیری است، گفت: اصول اطمینان از انجام آموزش‌های لازم صورت بگیرد و آمار صحیح از شرایط داشته باشیم و از استان‌ها می‌خواهیم تا محتویات آموزشی و تجربیات غنی را بارگذاری کنند و در اختیار دانش آموزان و خانواده قرار بدهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی قانونی یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن برای آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید گروه‌های درسی در استان‌ها فعال شوند و برای تولید محتوا همکاری کنند، تأکید کرد: پیامک‌هایی از طریق مدارس به خانواده‌ها ارسال شود تا به فرصت‌های آموزشی از رسانه ملی و فضای مجازی اهمیت داده شود و از اثربخشی آموزش‌ها حمایت و مراقبت کنیم.

کمرئی با بیان اینکه در انتخاب معلمان دقت لازم و کافی انجام شده است، تصریح کرد: قصد داریم روند آموزشی را تا پایان سال تحصیلی ادامه دهیم و برای زمان پایان سال تحصیلی و امتحانات بررسی‌هایی انجام خواهد شد و اطلاع رسانی می‌کنیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.