admin-front

اعلام جدول پخش دروس مقطع ابتدایی در شبکه آموزش

جدول پخش دروس مقطع ابتدایی در شبکه آموزش اعلام شد.
اعلام جدول پخش دروس مقطع ابتدایی در شبکه آموزش

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با رسانه ملی در طرح آموزش تلویزیونی، گفت: از یکشنبه هفته آتی و با گزینشی که از آموزگاران علاقه مند به شرکت در جهاد ملی آموزش صورت گرفت، آقایان و خانم‌های آموزگار تازه نفس به مجموعه مدرسان فعلی اضافه خواهند شد و کیفیت آموزش ارتقا می‌یابد.

وی با تشریح نحوه آموزش‌ها گفت: آموزش دروس به صورت تلفیقی و روزانه برای شش پایه تحصیلی ابتدایی انجام خواهد شد در حالی که که هفته قبل روزانه برای دو پایه تحصیلی کلاس داشتیم، بدین ترتیب با اضافه شدن ساعات آموزشی هر روز دانش آموزان اول تا ششم کلاس درس خواهند داشت.

سیفی افزود: به دلیل آمیختگی دروس در دوره تحصیلی ابتدایی و اهمیت درس‌هایی مانند قرآن، نگارش، تربیت بدنی، هنر، هدیه‌های آسمانی، مطالعات اجتماعی و… آموزگاران با استفاده از روش‌های خلاقانه به صورت ترکیبی همراه با دروس پایه فارسی، علوم و ریاضی آموزش این درس‌ها را نیز انجام خواهند داد و جدول تکمیلی این دروس نیز اعلام می‌شود.

وی با ذکر این نکته که در هفته اول بیشترین تمرکز بر ایجاد روحیه امید در بین خانواده دانش آموزان بود، افزود: از این هفته مقوله آموزش به صورت جدی تر دنبال خواهد شد و معلمین با استفاده از مهارت‌هایی مانند قصه گویی، نمایش و بازی به وجه تلفیقی آموزش نیز توجه می‌کنند، به طور مثال در نیم ساعت زمانی که در اختیار معلم قرار داده می‌شود، تکالیف دانش آموزان در خانه بیشتر از گذشته مورد نظر است.

سیفی ادامه داد: نقش خانواده‌ها در این مرحله بیش از گذشته پررنگ است و باید حتماً همراه دانش آموزان برنامه‌های آموزشی تلویزیون را دنبال کنند و تکالیفی که معلم به دانش آموزان می‌دهد را یادداشت کنند و با فرزندان خود را برای روز بعد آماده کنند، خانواده‌ها باید کمک کنند تا مدرسه‌ای به وسعت تمام ایران به وجود آوریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: تدریس از نظر کیفیت بهتر خواهد شد مثلاً در درس علوم در کنار آموزش متن کتاب، آزمایش نیز انجام شود و در کنار درس ریاضی به صورت تلفیقی درس تربیت بدنی نیز داده می‌شود و در بقیه دروس نیز با توجه به محتوا همزمان درس‌های دیگر نیز داده می‌شود و وجه تربیتی آموزش پررنگ‌تر خواهد شد.

سیفی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر این نکته که باید هر خانه را تبدیل به مدرسه کنیم، افزود: در شرایطی که پیشگیری از کرونا ویروس اهمیت دارد، با برنامه ریزی مناسب و با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری در بین دانش آموزان برای آموزش‌های مکمل از طریق شبکه آموزش از طریق رسانه ملی و فضای مجازی در ۲۳ استان که میزبان ۱۸۷ هزار دانش آموز عشایری در سراسر کشور است، فعالیت ابتکاری صورت گرفته است.

وی افزود: به دلیل اینکه دانش آموزان عشایری و خانواده آنان ممکن است به آموزش برخط در فضای مجازی دسترسی نداشته باشند، کارشناسان آموزشی در این مناطق با هماهنگی معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها به صورت خودجوش با تعامل بین مدیران مدارس و راهبران آموزشی و تربیتی و دهیاران، بسته‌های آموزشی به صورت مکتوب یا فیلم برای دانش آموزان عشایری جهت استمرار فرایند یادگیری را تهیه کرده اند و حضوری به آنها تحویل می‌دهند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با اشاره به اقدامات ایثارگرانه معلمان گفت: ادارات آموزش و پرورش عشایر در استان‌ها با تشکیل تیم کاری، در مناطقی صعب العبور که پوشش تلویزیونی شبکه آموزش وجود ندارد، تدریس معلمان را در موبایل‌های خود ضبط کرده و پس از حضور در خانه‌های دانش آموزان عشایری، آن فیلم‌ها را برای دانش آموزان نمایش می‌دهند تا مانع از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان شوند، این نمونه عملی گام برداشتن در مسیر تحقق واقعی عدالت آموزشی است.

رابط آموزش و پرورش و رسانه ملی در طرح آموزش‌های تلویزیونی ادامه داد: دهیاران عزیز روستاها در این کار جهادی پیشگام شده اند و به کمک راهبران آموزشی و تعلیماتی آمده اند و همراه این عزیزان در چادرهای عشایری حاضر می‌شوند.

سیفی پیرامون نحوه بازخوردگیری این اقدامات گفت: در ادارات استان‌ها مسئولیت‌ها تقسیم بندی شده و هر کارشناس و معاون دو روز یکبار چند منطقه را رصد می‌کنند و گزارش کارهایی که انجام شده را دریافت خواهند کرد و هر سه روز یکبار گزارش این فعالیت‌ها را به دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ارسال می‌کنند.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.