admin-front1

نامه دغدغه مند هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص آموزش دانشجومعلمان در دانشگاه پیام نور

هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص آموزش دانشجومعلمان در دانشگاه پیام نور نامه دغدغه مندی به ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر آموزش پرورش نوشتند .
نامه دغدغه مند هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص آموزش دانشجومعلمان در دانشگاه پیام نور

به گزارش سایت بسیج فرهنگیان خراسان شمالی ، هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص آموزش دانشجومعلمان در دانشگاه پیام نور نامه دغدغه مندی به ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزیر آموزش پرورش نوشتند که متن آن به شرح ذیل می باشد .

باسمه تعالی

ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

با صلوات بر محمدو آل محمد و با احترام ، همانگونه که مستحضر هستید در خصوص طرح آموزش دانشجو معلمان در دانشگاه پیام نور در این اواخر جلساتی برگزار گردید و پیشنهادات مختلفی ارائه شد که در فضای مجازی نیز منتشر گردید . متاسفانه خروجی این جلسات نه تنها ثمره ای بر تقویت دانشگاه فرهنگیان نخواهد داشت بلکه باعث تضعیف این دانشگاه تمدن ساز نیز خواهد شدلذا با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راجع به توجه و عنایت ویژه به دانشگاه فرهنگیان که فرموده اند :دانشگاه فرهنگیان، یکی از مراکز بسیار مهم است که باید برای توسعه کمی و کیفی آن ، هر آنچه می توان سرمایه گذاری کرد.

 ، لذا بر آن شدیم بخشی از دغدغه ها ، مسائل و مشکلاتی که این طرح در پی خواهد داشت را در چند بند زیر به عرضتان برسانیم ؛

۱ -  این طرح بیشتر به دنبال کمک به احیای واحدهای در شرف تعطیل دانشگاه پیام نور است تا کمک به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش ،اعتقاد و باور داریم که پیشرفت و ترقی جوامع انسانی در گرو تامین نیروی انسانی ماهر ، متخصص و متعهد، جهت اداره مطلوب بخش های مختلف بوده و کشورهایی که در این خصوص تلاش بیشتری داشته‌اند ، نتایج موفقیت آمیزی را در حرکت پر شتاب توسعه اقتصادی و اجتماعی کسب نموده‌اند

۲ -  ضریب یادگیری در کلاسهای غیرحضوری دانشگاه پیام نور پایین خواهد آمد.

۳ -  اختصاص دو ترم تحصیلی به واحدهای علوم تربیتی در این طرح کافی نخواهد بود.

۴ - تخصص و مهارت لازم در اساتید ، مدرسان و اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه پیام نور برای تدریس دروس تربیتی پایین است. پرواضح است، یادگیری سازمانی در تولید ، تکمیل و سازماندهی دانش کارکنان یک سازمان ، نقش مهمی دارد ، دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مرکز مهم علمی می تواند با بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالای علمی و پژوهشی خود ، با استفاده از استادان برجسته که بیشتر آنها از بطن و متن آموزش و پرورش می باشند ،نقش اساسی ایفا نماید و اصل تربیت محور بودن دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت است .

۵ -  مدرسان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در تمامی شهرهایی که واحدپیام نور دارند اسکان ندارند و امکان تردد برای آنها وجود نداردو همچنین معلم نبودن اساتید دانشگاه پیام نور و فقدان تجربیات در امر تدریس دانش آموزان و نحوه برخورد مناسب با آنها معضلی بزرگ است

 ۶ - به نظر می آید نوعی بخشی نگری مخالف منافع ملی پشت این طرح است نه نگاه راهبردی مطابق با منافع ملی.

۷ - شاید این طرح با توجیه حل برخی مسائل اقتصادی آموزش و پرورش و دولت  پیشنهاد شده باشد که با این فرض، راهکار مزبور نامناسب وغیرکارشناسی است.

۸ - نقش دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش ، فقط تعلیم دروس ، انتقال مفاهیم دینی و میراث فرهنگی نسل گذشته به نسل جدید نیست ، بلکه فراتر از آن ها ، رشد و پرورش دانش آموزان در ابعاد جسمانی ، ذهنی ، عاطفی ، اجتماعی و اخلاقی است که از اهداف اصلی نظام آموزش و پرورش محسوب می شود

۹- اساسنامه تاسیس دانشگاه فرهنگیان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دانشگاه فرهنگیان جزء  لاینفک آن است و به تایید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رسیده است اساسا اجازه چنین اقدامی را در این طرح مذکور نمی‌دهد.

 لذا این هیئت اندیشه ورز ، با ارزیابی همه جوانب مهم تعلیم و تربیت و نگاه به آموزش نسل آینده کشور بهترین راه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز  آموزش و پرورش را ،دانشگاه فرهنگیان می داند .و خواستار لغو این طرح و تقویت هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان را از حضرات عالی دارد.

و در پایان جا دارد از ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور در خصوص دفاعیات و مواضع دلسوزانه در قبال این طرح تقدیرو تشکر نماییم .

(هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان شمالی )

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.