mazandaran-admincb

دبیر ستاد مقابله با کرونای آموزش و پرورش مازندران خبر داد: اجرای جشنواره فیلم‌کوتاه «ورزش در منزل»

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به تعطیلی مدارس و ضرورت سرگرم کردن دانش‌آموزان، معلمان و حتی اولیا، از اجرای جشنواره فیلم‌کوتاه ورزشی با عنوان «ورزش در منزل» و همچنین پویش ویژه «سفیران سلامت» برای ماندن در خانه خبر داد.
دبیر ستاد مقابله با کرونای آموزش و پرورش مازندران خبر داد: اجرای جشنواره فیلم‌کوتاه «ورزش در منزل»

« سیدعلی ساداتی» تأکید کرد: از زمان شروع تعطیلات کرونایی، نگرانی ما این بود که مبادا از  دام بیماری واگیرداری مثل کرونا به دام بیماری‌های غیرواگیری چون اضافه وزن و دیابت بیفتیم به‌ویژه این‌که استان مازندران از این نظر در مرز خطر قرار دارد و ما یکی از راه‌های چاره را در اجرای برنامه‌های ورزش و نشاط در منزل دیدیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران درخصوص جشنواره «ورزش در خانه» گفت: در همین مدتی کوتاهی که از آغاز  سپری شد بیش از دو هزار و هشتصد اثر -فیلم کوتاه-  از طریق فضای مجازی به دبیرخانه استانی ارسال شد ضمن این‌که مهلت ارسال اثر تا 5 اردیبهشت‌ماه نیز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم آمار آثار دریافتی بیش از این‌ها باشد ضمن اینکه با توجه به این‌که فرزندان می‌توانند خانواده و پدر و مادر را نیز به تحرک دربیاورند، پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه در پیشگیری و حتی درمان کم‌تحرکی و اضافه وزن و مشکلات روحی وروانی ناشی از اقامت طولانی مدت در خانه موثر  باشد.

 دبیر ستاد مقابله با کرونای آموزش و پرورش مازندران در ادامه به دومین پویش حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت: حدود 75 هزار تن از سفیران سلامتی که  در سطح استان مازندران داریم پویشی راه انداختند با عنوان «درخانه بمانیم» و از زمان آغاز تعطیلی مدارس به مناسبت کرونا تا امروز بیش از 6 هزار اثر به ما رسید و باور من این است که این پویش کمک بسیاری به ماندن افراد در خانه کرد.

وی با اشاره به ماجرای بستن کمربند ایمنی در خودرو که دانش‌آموزان مازندرانی در فرهنگ‌سازی این کار مشارکت خوبی داشتند گفت:  سفیران سلامت در جا انداختن این ضرورت و اطلاع‌رسانی درخصوص اهمیت ماندن در منازل برای شکستن چرخه شیوع کرونا موثر بودند.

ساداتی در پایان گفت: مازندران نخستین استانی بود که این جشنواره فیلم کوتاه را کلید زد به این دلیل که گفتم مازندران درشمار استان‌های چاق کشور است و ادامه این روند ممکن است آسیب‌های جدی به سلامت ما بزند و ما باید تلاش کنیم این رویه کنترل شود.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.