admin-front1

بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و هفته گرامیداشت مقام معلم

سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای به شرح زیر صادر نمود.

بسمه تعالی
امام (رضوان الله علیه) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل خوش کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است: وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة؛ از جملهٔ خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می کنید که برترین انسانهای تاریخ بشریّت، آن راه را رفته اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده اند.(فرمایشات رهبر معظم انقلاب/۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)

فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم به عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه یکبار دیگر به «نقش و جایگاه ارزشمند و بی¬نظیر معلم» توجّه و درباره آن تفکّر کنند.

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه مطهری است که هدف از نامیدن چنین روزی به «روز معلم» در تقویم کشور، نشر ایمان، اخلاص و سخت کوشی او در تربیت و رشد انسان ها، به عنوان سرمشقی برای همه معلمان و اساتید کشور بوده است.
روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگمردی که پس از نیم قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند که هر روز و هر زمانی را که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان¬هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه­یابی به قله های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می­‌شوند.
جهاد و رشد علمی جوانان کشور عزیز ما نیز مرهون مجاهدت­‌های خستگی‌ناپذیر این قشر با اخلاص است و تاریخ گواهی خواهد ‌داد که عبور از عقب‌ماندگی شرم‌­آور علمی در دوران قاجار و پهلوی­‌ و نیل به جایگاه ممتاز و مقتدر علمی امروز در جهان-که بخشی از آن در جهاد این روزهای کادر سلامت کشور خود را نشان داد- محصول تلاش­‌های پاک و طاقت­‌فرسای همین معلمان شریف و رسالت­‌شناس ایران اسلامی است و بدون تردید؛ دانایی، توانایی و فرهنگ جهاد و ایثار مومنانه همراه با مقاومت، که عناصر مهم اقتدار و عزت کشور ما در چله اول است، نتیجه و محصول  تلاش و جهاد معلمان در توسعه دانش، فرهنگ و بصیرت دینی و انقلابی است. بنابراین؛ این نیروی انسانی متعهد، کارآمد و بهره­‌مند از معارف عمیق و اصیل ایمانی و علمی است که به ‌­عنوان مهم­ترین ظرفیت امیدبخش کشور و رویش‌­های انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب محسوب خواهند شد. ایفای نقش آموزش ‌و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش ‌هایی كه این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یكی از موارد مهمی است كه نیاز به «حمایت جدّی» همه دستگاهها و آحاد جامعه و ایجاد یک «عزم ملی» دارد و اگر بخواهیم سنگ ‌بنای فرهنگ اصیل، سیاست پاک و اقتصاد اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند.
اکنون با وجود دستاوردهای ۴۰ ساله آموزشی و پرورشی و ساختن نسل هایی مانند رزمندگان و شهیدان هسته ای، مدافع حرم و سلامت و سایر عرصه ها که در مدارس همین کشور تربیت و رشد یافته اند، بر همگان واضح و مبرهن است که نگاه ایمانی و ملّی جامعه معلمان بر نگاه مادی غلبه دارد و با وجود سختی هایی که دچار آن هستند، اما با سرلوحه قرار دادن تفکر بسیجی، به آموزش و پرورش دانش آموزان می پردازند.
بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش‌های دولت در جهت ارتقا شان و منزلت فرهنگیان سخت کوش و ساده زیست، بیش از پیش باید افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تأثیر نفس‌های طیّب آنان در تعلیم، تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین در چله دوم انقلاب برای دستیابی به قله های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست موثرتر گردد.
سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می‌گوید و در این ماه شریف رمضان، از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌نماید.
جمعه 12  اردیبهشت 1399

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.