alamdar 313

بیانیه کانون بسیج فرهنگیان شهرستان گل تپه به مناسبت بزرگداشت مقام معلم

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان کانون بسیج فرهنگیان شهید «محمد قاسم حاتمی» و بسیج دانش‌آموزی گل تپه به مناسبت هفته معلم بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:

معلم امانت‌داری است که انسان امانت اوست و ارسال رسل نیز برای تزکیه نفوس انسانی صورت گرفته است بنابراین معلمی شغل انبیاءاست. بلکه معلمی شغل نیست عشق است.

معلم است که فرزندان ملت به امانت نزد اوهستند و شخصیت و منش آنها را پرورش می‌دهد و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک آنها حک می‌کند و فطرت‌ها را از آلودگی می‌زداید؛ و شهید مطهری الگویی به تمام معنا است که در ادای امانتش ازهیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی وپرورش و هدایت انسان تقدیم کرد.

سالروز معراج استاد شهید، علامه مطهری را روز معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است. همان که فرزند عزیز امام راحل عظیم الشان و پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بود. همچنان که هنوز نیز خیر و برکت آثارش در جامعه اسلامی ساری و جاری است و در تربیت نفوس و هدایت نسل‌ها مؤثر و ماندگار می‌باشد.

روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست. روز نکوداشت معلمانی است که در شکوه شهادت، پرستوهای سرخبالی بودند در آسمانی که پرواز می‌طلبید و ستارگانی شدند که زمانه را روشنایی بخشیدند و اینک نیز در هنگامه حضور، مسرور از چکامه شوق و شور و شعور عَلـَم دانایی بر دوش، خانه به خانه دل‌ها را درمی‌نوردند و چراغ دین و دانش برمی‌افروزند وعشق و عقل آینده‌سازان را برمی‌انگیزند. و در واقع اینانند که بنای عظیم آینده جامعه اسلامی و تحقق همه چشم‌اندازهای آینده و آینده‌سازان را پی می‌ریزند.

 به بیان مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

«معلمان پر تلاش کشور باید بیش از دیگران قدر جایگاه حساس خود را بدانند و به این نکته توجه کنند که اگرچه معلمی مثل دیگر مشاغل راهی برای گذراندن معیشت نیز هست اما دغدغه ومسئله اصلی یک معلم رسالت و مسئولیت جامعه و کشور بر دوش او قرار دارد.»

و بر همین اساس نیز بار سنگین مطالبات به حق مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای تحول در نظام تعلیم و تربیت بر دوش معلمان و بخصوص فرهنگیان بسیجی  است كه همواره در مسیر تقرب به حضرت حق و جلب رضایت او از زلال ولایت سیراب و پیوسته و خستگی‌ناپذیر، عمل به تكلیف را سر لوحه موفقیت‌افزای خود قرار داده‌اند.

کانون بسیج فرهنگیان گل تپه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت اسوه معلمی، استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک ایام هفته معلم به فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت و پرورش دهندگان دلسوز جامعه، امیدواراست همچنان ایمان و اخلاص معلمان گرانقدر و به خصوص معلمان بسیجی فرا راه آنان در امر خطیر تربیت و پرورش نسل‌های آینده‌ساز باشد و همواره سرچشمه‌های معرفت و مهر آنان سیراب کننده عطش و اشتیاق دانش‌آموزان عزیز گردد.

این کانون همچنین امیدوار است تلاش‌های مسئولین محترم در خصوص ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان و معلمان سختکوش و ساده زیست بیش از پیش گسترش یابد و با تکریم و صیانت از مقام معلم تأثیر نفس‌های گرم آنان در تعلیم و تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین برای تحقق چشم‌انداز 20 ساله نظام و درخدمت جهش تولید به ویژه در دهه پیشرفت و عدالت، مؤثرتر گردد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.