admin-front2

لبیک فرهنگیان به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم

فرهنگیان به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، متن این پیام به نمایندگی از جامعه فرهنگیان بسیجی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی

سلام علیکم و رحمه الله

پیام جمعه ۱۲ اردیبهشت ۹۹ حضرت‌عالی در فضای مصفای ضیافت الهی، دل های تشنه مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت را سیراب از انگیزه و عزم و اراده کرد. سپاس بیکران حضرت رب العالمین را که حکیم فرزانه ای چون شما، راهبر و حامی جامعه معلمان ایران عزیز است.

جایگاه مبنایی آموزش و پرورش در ساخت نظام و دولت اسلامی و نقش محوری معلم در نشو و نمای نسل نو، در بیان و بنان پیشین و اکنون حضرت‌عالی مبرهن است.

تبلور قسط و عدل در پیام به معلمان، اندکی پس از تبیین آن در نیمه شعبان، نسبت معلم را با زمینه سازی حکومت خورشید ولایت عظمی روشن می کند و تأکید بر نقش و محصول معلم - یک سال پس از آن که فرهنگیان را پایه ریز تمدن نوین دانستید- چنین می نماید که این پیام، به مثابه بیانیه اختصاصی برای معلمان در پیمودن گام دوم است که چونان چراغی، راه و هدف را برای همه مسئولان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت روشن می نماید.

امیدبخشی بی نظیر مبنی بر «خوش عاقبتی نسل جوان» که به دلیل هجمه انواع تهدیدها و آسیب ها، کانون نگرانی دلسوزان است؛ احساس وصول غریق به کشتی نجات در دریای متلاطم را تداعی می کند.

قلم نورانی ولایت، امید به شکل گیری یک «عزم ملّی همه جانبه» برای تدارک معلّم به عنوان «رزمنده جهاد مبارک آموزش حیاتی نسل آینده» که «ثروت و ذخیره انبوه و عظیم نظام اسلامی» هستند را در ما زنده کرد؛ عزمی که می تواند تلاشهای مخلصانه مدیران، کارکنان و معلمان انقلابی آموزش و پرورش را مبارک تر از پیش نماید. لکن همچنان که تحقق «هدف نظام اسلامی» نیاز به پاسداری و کمک دارد؛ تحقق «هدف نظام آموزشی کشور» هم نیازمند حمایت جامعِ اشخاص و گروه های جبهه انقلاب است. در مسیر اجرای جامع و متوازن سند تحول بنیادین نیز، آن عزم ملی، امری ضروری است که می طلبد نهادهای انقلابی در این امر حیاتی وظیفه پیش برندگی خود را ایفا نمایند.

مجاهدت ایثارگرانه بسیاری از معلمان برای آموزش شاگردان در شرایط همه گیری کرونا و در کنار آن، کمک مومنانه فرهنگیان به نیازمندان در قالب ۱۵۰۰ گروه جهادی، جلوه های دیگر از «جهاد مبارک» معلمان است و بسیج فرهنگیان در تلاش است در راستای تحقق سیاست های کلی تحول و سند تحول بنیادین، به همت خود فرهنگیان عزیز بسیجی، این مجاهدت مبارک را در گستره زمان، به تمام مدارس و ادارات آموزش و پرورش و در موضوعات متعدد به ویژه در ابعاد ساختن نسل- همچون: فراگیری علم نافع، کسب هویت اسلامی، انقلابی و ملّی و اخلاق اسلامی، تفکرآموزی، مهارت های یک زندگی ایرانی-اسلامیِ زمینه ساز جامعه مهدوی (عج) - گسترش دهد.

بسیج فرهنگیان به مدد الهی، عزم خود را جزم کرده تا ضمن اعتلای دانش بنیان خویش و با ارتقا هیأت های اندیشه ورز در تمام سطوح و بهره گیری از هنر، فناوری های نوین، رسانه و فضای مجازی و با اتکا به توان و ظرفیت خود فرهنگیان بسیجی؛ نقش آفرینی تخصصی معلمان و کارمندان آموزش و پرورش و همچنین سایر دستگاه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در تحول بنیادین را پیگیری نماید. در همین راستا از سال گذشته در قالب طرح معلم آینده ساز، ۷۶۰۰ تیم در مدارس از جمع معلمان بسیجی تشکیل یافته که بسیاری از آنها در مقابله با کرونا وارد میدان شدند و إن‌شاءالله سالانه گسترش منطقی خواهند یافت.

رهبرا! با سپاس وافر از آن محضر شریف و نورانی، به تأسی شهیدان سرافرازِ پای رکابتان، پیمان خون می‌بندیم که در اجرای منویات الهی شما، به عنوان شاگردان مکتب شهید سلیمانی سر از پا نشناسیم و با جهاد همه جانبه، نسل مبارک تمدن ساز را برای آینده ایران اسلامی قوی و بزرگ بسازیم.»

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.