admin-front2

۳۸ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور با کمک خیرین تکمیل می شود

قزوین-رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۴ هزار کلاس از محل پروژه‌های خیر ساز و مشارکتی و ۲۴ هزار کلاس درس از محل اعتبارات دولتی نیمه تمام باقیمانده که امسال آنها را فعال و تکمیل می ‌کنیم.

مهرالله رخشانی مهر در حاشیه شرکت در مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش سهم اعتبارات مدرسه سازی در پروژه‌های مشارکتی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب خیرین از ساخت مدرسه خوشبختانه در سه سال گذشته ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی هزینه شده و به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یافته است.

اختصاص ۳,۲۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های مشارکتی

رخشانی مهر اضافه کرد: امسال دولت برنامه مهمی برای پروژه‌های مشارکتی و خیرین مدرسه ساز دارد و این اعتبارات سه برابر شده و به ۳,۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته که قرار است به صورت کامل تخصیص داده شود.

Image removed.

وی از افزایش سه برابری مشارکت خیرین در ساخت مدرسه به عنوان یک رویکرد منطقی برای تأمین فضاهای آموزشی یاد کرد و گفت: با افزایش مشارکت خیرین خوشبختانه مشارکت دولت هم سه برابر شده و اگر استان قزوین بتواند مشارکت خود را در بخش خیرین بالا ببرد از سهم خوبی برخوردار می‌شود.

۶ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس مشارکتی هزینه می‌شود

رخشانی مهر بیان کرد: در سال گذشته سهم دولت در تأمین اعتبارات طرح‌های مدرسه سازی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بود که امسال سه برابر شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: با این اقدام دولت انتظار داریم معادل همین مبلغ را خیرین متقبل شوند و ما امسال حدود ۶,۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه از محل اعتبارات پروژه‌های مشارکتی هزینه کنیم و اختصاص دهیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال پیگیر اجرای طرح مصوب شورای عالی آموزش و پرورش هستیم که به عنوان طرح تحولی مشارکت‌های مردمی عملیاتی می‌شود و در جلساتی که در استان‌ها با خیرین برگزار می‌کنیم تلاش می‌شود سهم خیرین بیشتر شود به همین دلیل در جلسه در استان قزوین با خیرین مدرسه ساز درخواست کردیم تا ۴۰ درصد میزان تعهد خیرین اضافه شود تا بتوانیم ما هم اعتبارات بیشتری را اختصاص دهیم.

۳۸ هزار کلاس نیمه تمام در کشور وجود دارد

رخشانی مهر در خصوص تعداد پروژه‌های نیمه تمام آموزشی هم گفت: در سال قبل ۱۴ هزار کلاس درس نیمه تمام از محل پروژه‌های خیر ساز و مشارکتی و ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی باقیمانده است که امسال آنها را فعال می‌کنیم.

Image removed.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد طرح‌های مدرسه سازی نیمه تمام دولتی، ملی و مشارکتی فعال شده و همه پیمانکار دارند مگر برخی پروژه‌هایی که از محل اعتبارات استانی متوقف شده که در این راستا با مذاکره با رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها تلاش می‌کنیم ضمن تخصیص اعتبارات لازم و افزایش سهم دولتی این طرح‌ها را نیز فعال کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: تا پایان امسال همه ۱۴ هزار کلاس درس را تکمیل می‌کنیم و اگر اعتبارات به موقع و با تخصیص کامل نباشد تا سال آینده همه کلاس‌ها تکمیل می‌شود.

وی گفت: در کنار تکمیل طرح‌های نیمه تمام باید امسال مدارس جدید هم بسازیم و با روندی که از سال ۹۶ آغاز شده و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات شرایط خیلی خوبی ایجاد کرده نگران تکمیل طرح‌ها نیستیم.

رخشانی مهر از نقش مدارس غیر دولتی در کیفی سازی فعالیت‌های آموزشی هم تقدیر کرد و اظهار داشت: مدارس غیر انتفاعی کمک دولت و بازوی آموزش و پرورش هستند و تقویت آنها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: ساختمان مدارس غیر انتفاعی باید استاندارد و کیفیت لازم را داشته باشد تا بتواند در مسیر اهداف تعیین شده گام حرکت کند لذا رعایت آئین نامه استقرار مدارس غیر دولتی ابلاغ شده الزامی است و بر اساس آن کار می‌کنیم و این شرایط شامل حداقل‌های استانداردهای سازه‌ای، معماری و مشاعات و فضاهای ورزشی است که باید رعایت شود.

Image removed.

۳۰ درصد مدارس دولتی غیر استاندارد است

رخشانی مهر افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس دولتی در کشور غیر استاندارد و نا ایمن هستند که حدود ۲۰۰ هزار کلاس درس را شامل می‌شود که بیشتر آنها در مناطق با جمعیت دانش آموزی کمتر قرار دارند که تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: روند تصویب اعتبارات برای نوسازی مدارس خوب بوده و امسال ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که ۲ هزار میلیارد تومان هم اضافه شده و اگر تخصیص‌ها کامل باشد همه پروژه‌های نیمه تمام سال قبل را تکمیل می‌کنیم.

حدود ۱۴ هزار کلاس درس تا پایان امسال تکمیل می‌شود

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم ۱۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

Image removed.

۴ درصد کلاس‌های درس بخاری نفتی دارد

رخشانی مهر در مورد حذف بخاری نفتی از مدارس هم گفت: در حال حاضر سیستم گرمایشی مدارس وضعیت خوبی دارد و فقط ۴ درصد کلاس‌ها دارای بخاری نفتی است که برای حذف آن برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: همچنین در بیش از ۶۳ هزار کلاس درس مدارس هنوز بخاری گازی استفاده می‌شود که برای حذف آن و تبدیل به سیستم گرمایشی شوفاژ و تأسیسات حرارتی تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

معافیت هزینه انشعاب خدمات از مدارس خیر ساز

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: در قانون بودجه سال ۹۹ همچنین هزینه انشعاب اشتراک آب، برق و گاز مدارس خیر ساز بخشیده شده که این رویکرد در واقع کمک پنهان دولت به پروژه‌های خیرین است.

Image removed.

وی گفت: همچنین بسته‌ای با عنوان «تحول در مشارکت‌های مردمی» تصویب شده که مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در طرح‌ها کمک خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر پروژه نیمه تمام که سهم خیرین داده شده باشد دولت نیز تعهد خود را پرداخت می‌کند و در استان قزوین هم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آمادگی داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سهم دولت برای تکمیل ۳۷ پروژه مدرسه سازی در استان قزوین حدود ۴۷ میلیارد تومان است که ما ۵۰ میلیارد تومان آن را پرداخت می‌کنیم تا ساخت مدارس شتاب گیرد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.