admin-front2
آموزش و پرورش استان سمنان در جوابیه‌ای تاکید کرد؛

رفع بسیاری مشکلات معلمان سمنانی خارج از حیطه استانی است

سمنان - اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، رفع بسیاری از مشکلات معلمان استان را خارج از حیطه استانی و بر اساس سیاست‌های کلان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در پی درج گزارشی مبنی بر رسیدگی صنفی به مشکلات معلمان استان سمنان، جوابیه‌ای را طی یک نامه به دفتر خبرگزاری مهر استان ارسال شد که بر طبق وظیفه و رسالت قانونی که بر عهده این خبرگزاری قرار دارد، عیناً این جوابیه منتشر می‌شود.

با سلام و آرزوی قبولی طاعات پیرامون گزارش منتشرشده در آن رسانه با عنوان «روایت معاش دشوار معلمان استان سمنان / ‏ فداکاری در سایه مشکلات صنفی» بیان چند نکته برای تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می‌رسد که انتظار است طبق قانون نسبت به انتشار آن اقدام کنید.

از اهتمام و پرداختن آن خبرگزاری به موضوع معلم و دغدغه‌های این قشر سپاسگزاریم.

رفع بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در این گزارش به آن اشاره‌شده خارج از حیطه استانی و حتی وزارتی است و نیازمند وضع قوانین جدید و یا تغییر قانون و تخصیص اعتبارات و منابع مالی است که همگان به آن واقفیم.

میزان پرداخت و حقوق معلمان و فرهنگیان کشور و استان تابع قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و از بودجه و منابع ملی به صورت متمرکز پرداخت می‌شود و آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها دخل و تصرفی در آن نمی‌توانند داشته باشند

هر یک از کارکنان آموزش و پرورش استان (کارکنان اداری، کادر آموزشی و اداره مدرسه) طبق قانون متناسب با شرایط شغلی خود اعم از سمت و رسته خدمتی نوع استخدام، سابقه، مدرک تحصیلی و… حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و بدیهی است این عوامل در میزان دریافتی افراد تأثیرگذار بوده و آن‌ها را از یکدیگر متفاوت می‌سازد و خوشبختانه مدیران کل و معاونان و مدیران ارشد نیز از این قانون استثنا نبوده و فقط حق مدیریت شامل آن‌ها می‌شود که آن هم کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه است.

معلمان ما همه نمونه هستند ولی آنچه هر ساله در اردیبهشت‌ماه و هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت شکلی اتفاق می‌افتد و منجر به معرفی تعدادی از همکاران به عنوان نمونه می‌شود تابع مقرراتی است که از سوی ستاد معلم وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ‌شده و چارچوب و ملاک‌های انتخاب، امتیاز، شرایط افراد، سطوح انتخاب و تعداد نمونه‌ها کاملاً معین بوده و ارتباطی به جامعه فرهنگیان استان سمنان ندارد.

اهمیت شغل معلمی بر هیچکس پوشیده نیست و دشواری و تأثیرگذاری آن، بر اقشار مختلف جامعه کاملاً واضح و روشن است از طرفی می‌دانیم تناسب منطقی بین کارکرد، نوع کار و حق الزحمه یا حقوق وجود ندارد ولی به عبارت ساده حقوق کم دلیل کم کاری نبوده و نیست و معلمان و فرهنگیان عزیز هیچگاه منزلت و شرافت معلمی خود، که میراث انبیا و اولیا الهی است را با نام و نان معاوضه و مقابله نکرده و نمی‌کند.

چنانچه هر یک از فرهنگیان تصور می‌کنند بر اساس حکم کارگزینی میزان حقوق و دریافتی آن‌ها درست محاسبه نشده یا اشتباهی در آن صورت گرفته است می‌بایست با واحد امور اداری آموزش و پرورش شهر محل خدمت خود یا استان تماس گرفته و یا مراجعه تا ضمن بررسی برای اقناع یا رفع مشکل احتمالی ایشان اقدام کند.

محمدمهدی ملائیان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان

گفتنی است خبرگزاری مهراستان سمنان در هفته معلم صرفاً قصد داشت با انتشار این گزارش به مشکلات معلمان بپردازد کما اینکه در گزارش نیز قیدشده که می‌بایست قوانین تغییر کرده و آنچه شرایط امروز معلمان را ساخته، نه کم‌کاری آموزش و پرورش استان بلکه در مسائل اقتصادی کشور است.

موضوع بعد که باید به آن تاکید کرد در هیچ کجای گزارش وهنی در قبال معلمان صورت نگرفته و لذا مصداقی برای حقوق کم معادل کم کاری است یافت نمی‌شود این خبرگزاری همان‌طور که در سابق نیز بوده، همیشه سعی کرده احترام اقشار مختلف به ویژه معلمان که از جمله تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند، را نگه دارد و مسائلی چون کم کاری، کم فروشی و… نسبت داده نشده است.

به هر صورت قصد خبرگزاری مهر استان سمنان بیان مشکلات صنفی نه تنها معلمان بلکه دیگر اقشار است که ریشه بسیاری از آن‌ها در مسائل کلان اقتصادی هستند اما این امر دلیل نمی‌شود که نگاه محلی و استانی به این علل و مسائل نداشته باشیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.