admin-front2

هم افزایی استفاده ازظرفیت آموزش متوسطه و اتحادیه انجمن های اسلامی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: باید بتوانیم در خصوص نحوه مناسبات طوری برنامه ریزی شود تا موجب افزایش بهره‌مندی از ظرفیت طرفین گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کمرئی، در این دیدار، با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های اتحادیه در راستای جهت گیری‌های اصلی فعلی آموزش و پرورش است، گفت: با این همه فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد و گرچه به ظاهر یک هم پوشانی وجود دارد؛ اما بازهم کم است و نمی‌تواند اثربخش باشد و جامعه هدف ما را که دانش آموزان هستند به سمت اهداف نظام تعلیم و تربیت سوق دهد.

وی گسترش همکاری‌ها را بسیار لازم دانست و گفت: فلسفه این کار بسیار روشن است اما باید بتوانیم در خصوص نحوه مناسبات طوری برنامه ریزی شود تا موجب افزایش بهره‌مندی از ظرفیت طرفین گردد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، اتحادیه را یک مجموعه خیلی متحد توصیف کرد و افزود: آموزش و پرورش در حال شکل دادن ساختاری است تا کارهایش از اصلی‌ترین مسیرها انجام گیرد.

کمرئی، با برشمردن اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع خلاق، افزود: تمرکز بر حوزه کار و فناوری، فرهنگ و هنر، تولید بسته‌های آموزشی، تمرکز بر سیستم آموزشی برای دوران پایان تحصیل دانش آموزان از جمله این اقدامات است.

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در این دیدار گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حوزه استعدادیابی و پرورش استعدادهای دانش آموزان کارهای جدی انجام داده‌اند و از آن بسیار بهره می برند.

تاریخی با اشاره به برخی از فعالیت‌های اتحادیه در این زمینه، افزود: توجه به فعالیت‌های رسانه‌ای و استعدادیابی دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در این حوزه چند سالی است در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است و اکنون دانش آموزانی داریم که تولید کننده موضوعات و محتواهای رسانه‌ای هستند.

وی، سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته بر روی مقاطع سنی ۱۵ تا ۱۸ سال را در حوزه آی تی و هوش مصنوعی یک الگوی خوبی دانست و ادامه داد: باید برای آموزش و بهره برداری از توانایی‌های دانش آموزان در حوزه های مختلف ادبی، هنری، علمی و … سرمایه گذاری صورت پذیرد تا بتوانیم تاثیر مهمی در آینده فرهنگ کشور داشته باشیم.

تاریخی، اضافه کرد: دانش آموزان برای تاثیرگذاری در فرهنگ کشور باید مجهز بشوند و فرهنگ را آنگونه که برای جمهوری اسلامی بعنوان ارزش محسوب می‌شود بسازند نه متناسب با آن چیزی که دیگران می‌خواهند فرهنگ ما را ترسیم کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با تاکید بر اینکه ساخت فرهنگ متناسب با ارزش‌های جمهوری اسلامی، مستلزم دارا بودن ابزارهای مناسب و تقویت آن است، اشاره کرد: امیدواریم به واسطه حمایت آموزش و پرورش، پشتوانه موسسه علمی آینده سازان و تجارب موفق در اتحادیه بتوانیم قطب صنایع خلاق را در مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کنیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.