admin-front2

خیرین مدرسه‌ساز ساختمان نمی‌سازند بلکه انسان می‌سازند

وزیر آموزش و پرورش در آئین بزرگداشت سالروز درگذشت مرحوم محمدرضا حافظی بنیانگذار جامعه خیرین کشور، گفت: کار مدرسه سازی تنها یک ساختمان سازی نیست بلکه خیرین فرهنگ ساز و انسان ساز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در آئین بزرگداشت اولین سالروز درگذشت مرحوم محمدرضا حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امو ایثارگران و تنی چند از نمایندگان مجلس، در تالار سینمای اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی و تقدیر از جامعه خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: هنگامی به رمز و راز هستی می‌نگریم بی‌درنگ وجودمان مستور وجودی می‌شود که تمام هستی برای او خلق شده و خداوند در وصفش فرمود فتبارک الله احسن الخالقین.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: انسان موجودی است که هرچه در آسمان‌ها و زمین وجود دارد مسخر اوست، وقتی به این موضوع می‌نگریم این سوال در ذهن می‌آید که چرا جایگاه انسان اینقدر بالاست.

حاجی میرزایی ادامه داد: البته همین انسان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های اساسی، هنگامی که متولد می‌شود چیزی نمی‌داند و خداوند به او توانایی؛ دیدن، شنیدن، گفتن، حرکت کردن و … می‌دهد و این موضوع نقطه به دست آوردن همه چیز است و این ابزاری برای آموختن است.

وی گفت: آگاهی و دانش رمز اطلاع یافتن از پیچیدگی‌های شکل گرفته در جهان هستی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اینکه خداوند خود معلم است و پیامبران را نیز معلم قرار داده است فلسفه‌اش این است تا انسان از ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل برسد.

وی مدرسه را کانون یادگیری برشمرد و افزود: مدرسه جایگاه اوج گیری انسان‌هاست لذا خیر مدرسه ساز تنها یک ساختمان نمی‌سازد بلکه فرهنگ و انسان می‌سازد. بنابراین ما امروز جمع شدیم تا از فردی تقدیر کنیم که بنیاد فرهنگ سازی را در کشور بنا گذاشت بنیانی که ماندگار شد.

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: اگر بنیانی خدایی باشد ماندگار و پایدار خواهد شد و این دلیل پایداری جامعه خیرین مدرسه ساز است لذا مرحوم حافظی این بنیان درست را بنا نهاد.

وی ادامه داد: امیدوارم به همت همه خیرین این نهال هر روز تناورتر شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همواره معتقدم بیش از آن که به مدرسه سازی نیازمند باشیم به نهادینه کردن فرهنگ مشارکت و مدرسه سازی در کشور نیازمندیم.

وی در پایان اظهار کرد: با اجرای طرح آجر به آجر زمینه مشارکت همه جامعه را در امر خداپسندانه مدرسه سازی فراهم کردیم.

در این مراسمک از سردیس و تمبر یادبود مرحوم حافظی رونمایی شد. سردیس مرحوم حافظی به ارتفاع ۱،۵ متر در طول و عرض ۱ متر در ۰،۷ متر و بر روی پایه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است این سردیس از جنس فایبر گلاس و پایه فلزی با رنگ برنز می‌باشد و در یکی از ساختمان‌های سازمان نوسازی مدارس که به نام دکتر حافظی نامگذاری شده است نصب خواهد شد.

همچنین در این مراسم بسته تحولی طرح «آجر به آجر» که در راستای اجرای سند تحول بنیادین و از مجموعه بسته‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است تبیین شد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.