سعید چابوک
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

«بسیج فرهنگیان» کانون شکل‌گیری «تمدن نوین اسلامی» است

 

  رپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان کشور، با تأکید بر این که قلب جبهه فرهنگی، آموزش و پرورش است و قلب آموزش و پرورش معلمان است، گفت «بسیج فرهنگیان» کانون شکل‌گیری «تمدن نوین اسلامی» است.

 

علیرضا کاظمی، در نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان کشور، یادبود شهید علی ایرانمنش، شهید شاخص بسیج فرهنگیان، که در پادگان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و امام شهدا (ره)، اظهار کرد: برای داشتن بالاترین نعمت نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خامنه ای باید همواره خدا را شاکر بود.

وی افزود: از مهم ترین مصادیق ولایتمداری، داشتن شاخص هایی است که نسبت ما با خانواده های شهدا را مشخص می کند، لذا انجام وظیفه در برابر شهدا، نوعی ظهور و بروز ولایتمداری است.

کاظمی با تأکید بر این که، ما نیازمند به شهدا هستیم نه شهدا به ما و باید همواره در مسیر شهدا باشیم، تصریح کرد: تشکیل بسیج یکی از معجزات حضرت امام راحل بود، لذا آنچه که تا کنون انقلاب اسلامی را از تمام خطرات و بلایا حفظ کرده، وجود بسیج است.

وی ادامه داد: آنچه تا کنون نظام اسلامی ما را حفظ کرده است همین فرهنگ و تفکر بسیجی است که دشمن را به زانو در آورده است، لذا باید قدر بسیج را دانست و این نعمتی بزرگ است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، در بیانیه گام دوم انقلاب، آینده ای روشن و متصل به ظهور می بینندکه تمدن اسلامی شکل می گیرد البته این تمدن نوین اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

وی افزود: مأموریت امروز ما این است که عظمت مسیر طی شده را درک کنیم و به نسل بعد معرفی کنیم و همچنین عظمت راهی که در آن قرار داریم و می خواهیم به آن برسیم را نیز با تمام وجود درک کنیم.

کاظمی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی بحث های مختلفی را مطرح می کنند، منظورشان «تشکیل تمدن نوین اسلامی» است و امروزه ما وسیله ای برای ایجاد چنین تمدنی هستیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، راهبرد دوم، رسیدن به تمدن نوین اسلامی را، «تمرکز بر تعلیم و تربیت» می دانند و از معلمان به عنوان تمدن سازان نوین اسلامی یاد می کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورشی که قرار است پایه ریز تمدن نوین اسلامی باشد، امروز با مشکلات عدیده ای روبه رو است پس باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: تمدن اسلامی، مرز جغرافیایی ندارد، بلکه نفوذ فرهنگی و رهبری فرهنگی است ، قلب جبهه فرهنگی، آموزش و پرورش است و قلب آموزش و پرورش معلمان و معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند.

وی بسیج فرهنگیان را برنامه ریز پایه گذاری تمدن نوین اسلامی برشمرد و افزود: مردم خیلی به این دولت دل بسته اند تا مشکلات موجود را رفع کند بنابراین هم برای موفقیتش، دعا کنید و هم در این مسیر به دولتمردان کمک کنید.

کاظمی گفت: بسیجیان فرهنگی، راهبران جامعه ای هستند که قرار است پایه ریز تمدن نوبن اسلامی باشد لذا راه درست را بشناسیم و مروج این مسیر باشیم و در این راستا خود الگوی جامعه باشیم.

وی الگو بودن را بهترین راه ترویج فرهنگ اسلامی ، برشمرد و تأکید کرد: شاخص اثر گذاری ما در جامعه، میزان اخلاص ماست چنان که محبوبیت شهید سلیمانی نیز ناشی از همین اخلاص وی بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: قرآن راهبردهای زیبایی دارد و می فرماید: اگر می خواهید در زندگی هیچ بن بست نداشته باشید، تقوای الهی پیشه کنید، بنابراین باید قبل از از هر اقدامی، خودسازی را سر لوحه خود قرار دهید.

وی ادامه داد: در برابر مشکلات نباید زانو زد، نباید عفلت کنیم، «بسیج فرهنگیان» نقطه مرکزی کانون شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.