سعید چابوک
مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد:

ضرورت تسلط مدیران مدارس بر راهکارها و مبانی سند تحول بنیادین

مدیر حوزه های علمیه گفت: مهم ترین ویژگی مدیران مدارس برخورداری از اندیشه جامع، متوازن و فرانگر برای رسیدن به هدف و ضرورت تسلط بر سند تحول نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین «افتتاحیه دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌افزایی مدیریت مدرسه» با اشاره به اهمیت طرح توانمند سازی مدیران به عنوان یک طرح کاربردی و استراتژیک اظهار کرد: مدیران مدرسه باید همواره به افزایش دانش و مهارت توجه کنند و با دارا بودن اندیشه و عقل راهبردی و علمی نسبت به همه زوایای کار مدیریت مطالعه و  تسلط داشته باشند.

وی با بیان این که معلمی و مربیگری کاری بسیار سخت، راهبردی و حساس در نظام تعلیم و تربیت و به ویژه در آموزش و پرورش است، گفت: معلمان، با تدبیر و برنامه‌ریزی مدیران به شکوفایی می رسند و توان نقش آفرینی بیشتر پیدا می کنند و به این دلیل مدیریت علمی، تربیتی و آموزشی اهمیت مضاعف دارد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مدیریت،عمدتا در فرمان دادن به کارمعنا می یابد؛و البته در مدیریت اسلامی، «مدیر»، مرد میدان کاروعمل است و با این وجود ذات مدیریت، به کار گیری دیگران برای انجام و سامان دادن کارها تا رسیدن به اهدف تعریف شده است.

وی با یادآوری حساسیت های مدیریت در مدرسه تصریح کرد: به کارگیری ابزار و منابع انسانی و ساماندهی کارها، آغاز کار سخت مدیریت در مسیر تعلیم و تربیت است و بر این اساس تراز بالاتری نسبت به مدیریت در سایر عرصه‌ها دارد و به آموختن مهارت های بیشتر در این عرصه نیاز است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور بر پرورش دادن بهترین استعدادها و افزایش مهارت، هنر و علم دانش آموزان از سوی معلمان و مدیران تأکید کرد و گفت: از تمام معلمان و مدیران می خواهم روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و این روحیه را در خود تقویت کنند

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.