سعید چابوک
پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به مراسم بزرگداشت پدر مدرسه‌ساز

خیران مدرسه‌ساز در زدودن چهره نابرخورداری و کمک به برپایی برابری در جامعه گام‌های بلندی برداشته‌اند‌

 

 

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مراسم بزرگداشت زنده یاد «محمدرضا حافظی» پدر مدرسه‌سازی ایران، گفت: خیران مدرسه‌ساز در زدودن چهره نابرخورداری و کمک به برپایی برابری در جامعه گام‌های بلندی برداشته‌اند‌.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مراسم بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران و سومین سالگرد درگذشت زنده یاد «محمدرضا حافظی» رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور پیامی ارسال کرد. متن پیام بدین شرح است:

الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلاَنِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

سلام و احترام خود را به محضر شما خیرین مدرسه‌ساز تقدیم می‌کنم و یاد مرحوم دکتر حافظی را که از پیشگامان این فعالیت بوده‌اند، گرامی می‌دارم.

خواهران، برادران، دوستان اهل خیر

گام‌های بلند و ثبات قدم شما در زدودن چهره نابرخورداری و کمک به برپایی برابری در جامعه بر کسی پوشیده نیست. اما ارزش چند برابری کار شما این است که در زمینه‌ای به کار خیر رونق داده‌اید که یک سرمایه‌گذاری بزرگ و پربازده برای آینده این کشور است؛ یعنی آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت فرهنگی جامعه ایرانی. گر چه در این زمینه شاهد جهاد پیشرفت بوده‌ایم اما بر اساس نیازهای سرانه فضای آموزشی و نیاز به نوسازی بافت‌های فرسوده آموزشی، نمی‌توانیم در این نقطه متوقف بمانیم.

به باور من، چیزی که امروز در «حکمرانی نو» به آن نیازمندیم تکثیر و توسعه چنین نگرشی در الگوی تعامل نیکوکاران و کارآفرینان بخش خصوصی و دولت است. اگر می‌خواهیم این کشور آباد شود و نسل آینده به ایرانی بودن خود ببالد، باید در همه زمینه‌هایی که کارهای سخت در پیش داریم، یک الگوی هم‌افزا میان این سه بازیگر کلیدی جامعه طراحی کنیم تا بتواند نیروی مردم را به‌معنای واقعی کلمه به میدان بیاورد، و مردم یعنی همه آحاد مردم؛ نه‌ فقط بخش خصوصی و نهادهای مدنی پیشنهاد می‌کنم مسائلی مانند اهتمام به معماری اسلامی ایرانی، توجه به ابزارهای نوین ارتباطی آموزشی، ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و خلاقیت محور، گسترش دامنه کار خیر در موضوع استعدادیابی و پرورش استعدادها، نهادینه‌سازی روح اعتماد به‌ نفس و ابتکار و مهم‌تر از همه تلاش برای تداوم چرخه نیکوکاری در نسل‌های آینده نیز در دستور کار جامعه محترم خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

به شما عزیزان درود می‌فرستم و برای ساختن ایران سربلند دست همکاری و هم‌افزایی به سوی شما بزرگواران دراز می‌کنم.

تندرست و پیروز باشید.

 محمدباقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.