سعید چابوک
مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

لزوم انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی در فضای دیجیتال/تحقق جهاد تبیین در آموزش و پرورش، نیازمند جبهه‌ای عظیم است

الماسی گفت: انقلاب اسلامی را باید با تکنیک‌های فضای مجازی در قالب فیلم، انیمیشن، بازی و... بیان کرد تا نسل جوان را سریع، هیجانی و در فاصله زمانی کوتاه با تاریخ و حقایق آشنا کند، متأسفانه در این رابطه خیلی موفق نبودیم.

حجت الله الماسی مشاور و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بسیج، گفت: زیمنس دانشمند حوزه تربیتی جهان، جامعه کنونی را به دو دسته مهاجران و بومیان دیجیتال تقسیم کرده است، بومیان دیجیتال را نسل کنونی دانسته است، زیرا دنیایی جز دنیای دیجیتال را تجربه نکردند.

مشاور وزیر آموز ش و پرورش تأکید کرد: باید انتقال پیام‌ها در فضای دیجیتال، متناسب با ویژگی‌های پیام در فضای مجازی و دیجیتال باشد، در غیر این صورت قدرت تأثیرگذاری و انتشار این پیام‌ها، کاسته می‌شود.

الماسی با اشاره به اینکه مدعیان هدایت‌گری نسل جدید در فضای مجازی، برای تربیت رسانه‌ای نسل جدید آموزش لازم را ندیدند، تصریح کرد: با ویژگی‌های انتقال پیام برای نسل جدید آشنا نیستند و سواد رسانه ای ما در این رابطه پایین است، زیرا حتی یک تصویر در فضای مجازی ساعت‌ها حرف می‌زند و اثرگذاری آن از ساعت‌ها سخنرانی مؤثرتر است.

مشاور وزیر آموز ش و پرورش ادامه داد: پیام در فضای مجازی برای نسلی که با این فضا سر و کار دارد، باید با جاذبه و هیجان همراه باشد.

الماسی با بیان اینکه چارچوبی که برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی در اختیار داریم، متناسب با نسل دهه‌های 80 و 90 نیست، اضافه کرد: این مفاهیم تبیین شده، بروز و متناسب با شرایط کنونی نیست، بیان دوران طاغوت و ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را باید با تکنیک‌های فضای مجازی در قالب فیلم، انیمیشن، بازی و... بیان کرد تا نسل جوان را سریع، هیجانی و در فاصله زمانی کوتاه با تاریخ و حقایق آشنا کند، متأسفانه در این رابطه خیلی موفق نبودیم.

مشاور وزیر آموز ش و پرورش تأکید کرد: نتوانسته‌ایم به شکل اثرگذار دستاوردها و پیام‌های انقلاب اسلامی را متناسب با ذائقه نسل تربیت شده در فضای دیجیتالی منتقل کنیم، حتماً این اقدام و حرکت نیاز به بازنگری و تشکیل شبکه‌ها دارد و باید یک جبهه را درست کنیم، تا وقتی می‌خواهیم چنین پیام‌هایی را در فضای مجازی منتقل کنیم، در نهایت یک موج ایجاد شود، زیرا کارهای جرقه‌ای و جزیره‌ای جواب نمی‌دهد.

الماسی با اشاره به فعالیت صدها معلم انقلابی در مسیر جهاد تبیین، تصریح کرد: اما این فعالیت‌ها در قالب یک جبهه و کاری نظام‌مند نیست، این معلمان با رفتار انقلابی دانش آموزان را تربیت می‌کنند، رهبر معظم انقلاب تأکید دارند ما حججی‌ها را داریم و آموزش و پروش در این رابطه ناکارآمد نبوده است، اما برای این حجم از دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، این میزان کار کافی نیست و نیاز به جبهه بزرگ با حضور معلمان انقلابی داریم.

مشاور وزیر آموز ش و پرورش با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، نیز باید بتوانند این جبهه را تشکیل داده و همگرا کنند، اظهار داشت: تا در برابر موج عظیم تهاجم دشمن که نقاط قوت را تخریب و عشق را به نفرت تبدیل می‌کند و واقعیت ها را وارونه نشان می‌دهد، این جبهه عظیم را تشکیل دهیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.