سعید چابوک
ئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پان

برنامه بسیج فرهنگیان برای حضور موثر و فعال در مدرسه‌ها

تهران (پانا) - رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش معتقد است بسیج فرهنگیان برای عملیاتی‌ کردن برنامه‌ها و ماموریت‌های خود باید در کف میدان که همان مدرسه است حضور فعال و موثر داشته باشد.

عباس ارغوانی ضمن بزرگداشت هفته بسیج در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «فرارسیدن هفته بسیج را خدمت جامعه بسیجی کشور به‌خصوص معلمان عزیز بسیجی که همواره در خط مقدم آموزش و پرورش حضور دارند تبریک می‌گویم. بسیار خرسندیم به لطف خدا توانستیم اولین نشست گروه‌های پیشرفت و تحول در مدارس را برگزار کنیم که با استقبال خوب فرهنگیان بسیجی مواجه شد و شاهد حضور همه جانبه این عزیزان در این نشست بودیم.»

وی در خصوص طرح تحول و پیشرفت در مدارس بیان کرد: «بسیج فرهنگیان برای عملیاتی‌ کردن برنامه‌ها و ماموریت‌های خود باید در کف میدان که همان مدرسه است حضور یابد. در همین راستا طرحی را با عنوان طرح تحول و پیشرفت مدرسه طراحی کردیم.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: «ان‌شالله این طرح توسط گروهی از معلمان بسیجی در سطح مدارس کشور به مرحله اجرا خواهد رسید و در زمینه‌های مختلف به‌خصوص مسائل تربیتی ناظر بر سند تحول بنیادین و در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی که مورد تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری است، دنبال می‌شود.»

رئیس مرکز بسیج فرهنگیان با بیان این موضوع که معلم و دانش‌آموز در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند، گفت: «تمامی برنامه‌هایی که برای دستگاه تعلیم و تربیت در نظر گرفته می‌شود باید با حضور دانش‌آموزان و معلمان باشد و این دو قشر عزیز با هم در جهت پیشبرد آن برنامه‌ها تلاش کنند. طرح تحول و پیشرفت مدرسه نیز از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود.»

ارغوانی در پایان با پاسخ به این سوال که مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی چه برنامه‌های دیگری را در دستور کار دارد، عنوان کرد: «برنامه‌های متعدد و متنوعی را انشاءالله در سطح مدارس اجرا خواهیم کرد و همانطور که ذکر شد همه این برنامه‌ها ناظر بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین خواهد بود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌هایی که در ابعاد عقیدتی و تربیتی طراحی شده است اشاره داشت، همچنین برنامه‌های ورزشی و سلامت در دستور کار قرار دارد. به خواست و لطف خداوند، روحیه بسیجی به کمک می‌آید و در این کالبد می‌دمد تا با سرعت و دقت بیشتری و البته متناسب و متناظر با اهداف عالیه نظام اسلامی برنامه‌های خود را پیش ببریم.»

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.