سعید چابوک

دلگرمی فرهنگیان پس از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

دلگرمی فرهنگیان پس از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

 

تهران - ایرنا - فرهنگیان امروز پس از بیانات و رهنمودهای رهبری در شبکه‌های اجتماعی و گفت و شنودها اعلام کردند که نسبت به خود و شغلشان دلگرم و امیدوار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز - سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت - هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و از بیانات و توصیه‌های ایشان برای ادامه مسیر بهره‌مند شدند.

معلمان پس از این دیدار و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب احساس دلگرمی بسیاری کرده و در شبکه‌های اجتماعی به طور مکرر احساس مثبت خود از رهنمودهای رهبر جامعه اسلامی را بیان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار معلمان را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند و با تبیین بایدها و نبایدهای مهم نظام آموزش و پرورش گفتند: نظام در مقابل توقعات خود از معلمان، باید در قبال مشکلات مختلف آنها، حقیقتا احساس مسئولیت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جامعه معلمان را از بهترین و شریف‌ترین قشرهای کشور دانستند و با سپاس از زحمات این مجاهدان بردبار و سخت‌کوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای کشور افزودند: ارزش و اهمیت پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن، با اراده و «برخوردار از اخلاق اسلامی و تعهدات ملی» برای ساختن آینده کشور، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

رهبر انقلاب با گرامی‌داشت یاد استاد شهید مطهری به عنوان نمونه یک «معلم حقیقی و کامل» و توصیه به معلمان برای بهره‌گیری از آثار ایشان، حدود ۵ هزار معلم شهید را جلوه‌ای از سربلندی جامعه معلمان در آزمون‌های گوناگون ۴۵ سال اخیر برشمردند و افزودند: معلمان عزیز، فرزندان ملت را همانگونه که برای فرزند خود آرزو دارند، «خوشبخت، سربلند، عاقل، باسواد و برخوردار از رفتار احترام‌برانگیز» بار بیاورند که این مهم، علاوه بر درس دادن، با رفتار و کردار معلمان تحقق خواهد یافت.

مشروح دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم را اینجا بخوانید.

برخی فرهنگیان در گفت وگو با ایرنا معتقد هستند این دیدار، توجه رهبری به این قشر را نشان داده و همچنین رهنمودهای ایشان، چراغ راهی برای آینده آنها در این مسیر پرپیچ و خم تعلیم و تربیت فرزندان است که در ادامه به ارائه برخی از نظرات معلمان در این خصوص می‌پردازیم.

 

صحبت‌های رهبری برای ما معلمان دلگرم کننده بود

فاطمه جهانی یکی از معلمانی است که امروز در دیدار صمیمانه با رهبر انقلاب حضور داشته است، وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این دیدار برای ما معلمان بسیار لذت بخش بود. اینکه توانستم در دیدار شرکت کنم برایم توفیق و سعادت بسیاری بود. صحبت‌های رهبر انقلاب امروز بسیار دلگرم کننده بود.

وی ادامه داد: وقتی رهبر در مورد ما صحبت می‌کرد، همیشه برایمان چراغ راهی است. این صحبت‌ها احساسات قشنگی را در ما برانگیخت.

این معلم افزود: رهبری فرمودند که مطالب کتاب درسی نیازمند تغییر و اصلاح است و هم دقت بیشتری باید در حوزه جذب و گزینش معلمان صورت گیرد. همچنین رهبری به درستی به موضوع فعالیت بیشتر معلمان در مباحث پرورشی اشاره کردند.

جهانی یادآورشد: رهبری همچنین خطاب به مسئولان هم موضوعاتی را مطرح کردند و فرمودند که در برهه‌ای از زمان از اهمیت آموزش و پرورش کاسته شد و اکنون شرایط بهتر شده است.

 

اندیشیدن را امروز از رهبر معظم انقلاب آموختیم

معصومه شیخ برادران یکی دیگر از معلمانی است که امروز در دیدار صمیمانه با رهبر معظم انقلاب حضور داشته است، وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وقتی به آنجا رسیدم، جمعی را دیدم که مشتاق و شیدای رهنمودهای حضرت آقا بودند. معلمان ما هوشمندانه همه نقشه‌های دشمنان در چند وقت اخیر را با شعارهای کوبنده و اعلام مواضع خود خنثی کردند.

وی افزود: امروز برای ما یک روز به یادماندنی بود، همه همکاران اذعان داشتند که آمده‌اند تا از وجود حضرت آقا نور دریافت کنیم و سپس به سازندگی ادامه دهیم.

شیخ برادران گفت: امروز احساس کردیم که رسالت دیگری را بر دوش داریم و یک اعتماد به نفس خاصی را از بیانات حضرت آقا دریافت کردیم که در واقع باید روایتگری کنیم. من امروز احساس کردم که رسالت من معلم نقش روایتگری داستان درخت تناور انقلاب اسلامی برای همه دانش‌آموزان من است که باید با یک نگاه نو و جدید این داستان را تبیین کنم.

وی ادامه داد: امروز در چشمان معلمان درخشش موج امیدی که بیانات رهبری به ما دادند را دیدم. حضرت آقا درباره برنامه ریزی و امید بسیار با ما صحبت کردند که این پیام را به ما داد که رهبر انقلاب بزرگترین حامی است.

این معلم یادآورشد: وقتی رهبری درباره معلمان صحبت می‌کردند، همه ما معلمان با فریادهای الله اکبر تشکر خود را بیان می‌کردیم. ما به درستی متوجه شدیم که رسانه‌های معاند حامی نیستند، معلم ما احساس کرد بزرگترین حامی اش رهبری است که معلم را درک می‌کند. حضرت آقا طوری با ما صحبت کردند که متوجه شدیم استادی هستند که دغدغه نظام تعلیم و تربیت و نظام اداری را دارد.

شیخ برادران افزود: رهبری به گونه‌ای ملموس صحبت کردند که نشان دادند در همه زمینه‌های تعلیم و تربیت و مسائل اداری استاد هستند، آرامشی که امروز از رهبرم گرفتم را باید به دانش‌آموزانم منتقل کنم.

وی گفت: رهبری طوری از ما حمایت کردند که فهمیدیم قشر فرهنگی را به درستی درک می‌کنند، حضرت آقا از مسئولان اجرایی برای فراهم کردن امکانات و شرایط بهتر امروز قشر معلم مطالبه داشتند.

این معلم عنوان کرد: معلمان همه تشنه سخنان رهبر انقلاب بودند تا مانند یک سرباز منویات حضرت آقا را منتقل کنند. معلم امروز احساس کرد تا معلم تراز انقلاب باید در نقش جهاد تبیینی ظاهر شود تا دست دشمن را از این کشور کوتاه کند. در واقع این اندیشیدن را امروز از رهبر معظم انقلاب آموختیم.

شیخ برادران افزود: مهم‌ترین کلیدواژه رهبر معظم انقلاب امروز سند تحول بنیادین بود که ارتباط مهمی با شعار سال حضرت آقا داشته است و نگاه عمیق ایشان را به موضوع نظام اداری و نظام تعلیم و تربیت دارند.رهبری فرمودند که درست است که سند تحول داریم اما باید نقشه‌راه و برنامه ریزی مناسب برای اجرایی شدن اهداف این سند مشخص شود بنابراین ما معلمان دریافتیم که باید برای این سیستم و هدف نظرات کارشناسی ارائه کنند تا به جایگاه مناسب برسیم.

 

رهبری، معلم را معمار آینده کشور دانستند

مریم ظفر خواه معلم دیگری است که پس از شنیدن بیانات رهبری به خبرنگار ایرنا گفت: صحبت‌های رهبری مانند همیشه باعث دلگرمی همه اقشار از جمله معلمان شد.

وی افزود: امروز رهبر انقلاب جمله زیبایی فرمودند که هزاران حکمت در آن نهفته است، ایشان فرمودند معلم معمار آینده کشور است، معلمان امروز آینده فردای کشور را می‌سازند. این کلمه معمار آینده کشور باعث می‌شود که همه مسولان و معلمان نسبت به شخصیت حقوقی خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند که کشور ایران آبادتر باشد.

این معلم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود اشاره کردند که معیشت معلمان مهم است و توجه دستگاه حاکم به معلم باید در همه ابعاد باشد. همینطور اینکه معلم هم وظیفه حساس و ویژه‌ای دارد و توجهی که هم معلمان باید داشته باشند با توجه به اینکه معلم هر دانش‌آموز را فرزند خود بداند؛ این بیانات باعث می‌شود که مسئولان اجرایی هم نگاه ویژه‌تری را به معلم داشته باشند.

ظفرخواه یادآورشد: رهبری به بی ثباتی در مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کردند که باعث می‌شود که نگاهی مناسب به معلم و فعالیت‌های آموزش و پرورش داشته باشند. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر حواشی هم درباره اجرای رتبه بندی بوجود آمد، امیدواریم که همه معلمان به احقاق حقوق خود برسند.

وی ادامه داد: امیدوارم که توجه رهبری به جایگاه معلم باعث شود تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی هم برای بهبود اوضاع صورت گیرد. شأن معلم و هم معیشت را امروز رهبری مهم دانستند که امیدواریم که این شأن و منزلت دوباره در جامعه احیا شود چراکه صدای معلمان فقط برای معیشت نیست، همه ما دلسوز شرایط در کشور هستیم و به دنبال ساختن آینده عالی برای کشور هستیم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.