admin-front2

تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی

با حضور معاون وزیر و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد گفت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش‌آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.

وی افزود: ۱۸۱ دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش‌آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.

وی گفت: ۳۴۵ دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه‌ای طراحی شود.

وی عنوان کرد: ۵۶۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه‌ای برای آنان برگزار شود.

معاون وزیر با بیان اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی» از مهمترین طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است افزود: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود افزود: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات مالی کار باید مشخص شود.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.