آقای حسنی

نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های فرهنگیان با محوریت نقش حلقه‌های میانی و گفتمان‌سازی تحول برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های فرهنگیان روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه به میزبانی سازمان بسیج فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید. این نشست با هدف بررسی دغدغه‌ها، نقش‌آفرینی تشکل‌ها و ارتقاء تعاملات مؤثر در مسیر تحول نظام تعلیم و تربیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان، در این نشست که با حضور دبیران و نمایندگان تشکل‌های مختلف فرهنگیان برگزار شد، دغدغه‌ها و مسائل جاری تشکل‌ها با تمرکز ویژه بر تجربه بی‌توجهی به نقش آنان در فرآیندهای تصمیم‌سازی مورد بررسی قرار گرفت.
آقایان مسلم میرزاپور (دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان)، علی کریمی فیروزجایی (دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان)، مازیار کوچکی‌ (قائم مقام جمعیت فرهنگیان جوان)، محمد فتحی (دبیر کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر)، علی حسینی توسل (دبیر کانون مدارس اسلامی)، محمدجواد نبی (قائم مقام کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان)، محدث از کانون تربیت اسلامی و حمید رفیعی، مسئول مرکز بسیج ستاد وزارت آموزش و پرورش به بیان دغدغه‌ها و مسائل جاری تشکل‌ها پرداختند. تمرکز اصلی این گفتگوها بر تجربه بی‌توجهی به نقش تشکل‌ها در فرآیندهای تصمیم‌سازی، بررسی جایگاه تشکل‌ها به‌عنوان حلقه‌های میانی در نظام تعلیم و تربیت و همچنین پیشنهاد سازوکارهای تعامل مستمر و هدفمند بین تشکل‌ها و بسیج فرهنگیان بود.
بخشی از دغدغه‌های مطرح شده، به ناراحتی و گلایه از عملکرد نظام آموزش و پرورش و برخی دولت‌ها اختصاص داشت. برخی دبیران تشکل‌ها از احساس خستگی و ناامیدی در بین فعالان فرهنگیان سخن گفتند و به مقایسه عملکرد دوره‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش پرداختند که به نظر آنان، در دوره اخیر توقف و کاهش جدی فعالیت‌ها مشاهده می‌شود.
دبیران تشکل‌ها تأکید کردند که تشکل‌ها باید فراتر از یک حضور ظاهری و اداری، نقش مؤثر و واقعی در تولید قدرت نرم و سخت و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و اقتصادی آموزش و پرورش داشته باشند. آن‌ها همچنین بر ضرورت ایجاد شبکه‌های منسجم میان تشکل‌ها برای افزایش توان اثرگذاری تأکید کردند.
سجاد صدیقی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، با تأکید بر نقش کلیدی تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های واسط میان فرهنگیان و نهادهای تصمیم‌ساز گفت: «متأسفانه بسیاری از ظرفیت‌های تشکل‌ها به دلایل ساختاری و نگاه‌های ناکافی به این مجموعه‌ها، مغفول مانده است.» وی افزود: تشکل‌ها نباید صرفاً به عنوان بازوان اجرایی دیده شوند بلکه باید امکان کنشگری واقعی و مطالبه‌گری در عرصه آموزش و پرورش داشته باشند.
صدیقی با اشاره به اهمیت پیوند فعالیت‌های تشکیلاتی با مسائل واقعی نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: تشکل‌ها باید مسئله‌محور، فعال و محور گفتمان تحول و حمایت از نقش‌آفرینی معلمان باشند. همچنین به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نسل جوان فرهنگیان با انگیزه و متعهد تأکید نمود.
در پایان این نشست بر تداوم جلسات هم‌اندیشی و تقویت همکاری میان تشکل‌های فرهنگیان برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود تأکید شد.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.